Toplam kalite yönetimi ve eğitim
dc.contributor.advisor | Günel, Alptekin | |
dc.contributor.author | Ceylan, Düzgün | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:13:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:13:51Z | |
dc.date.submitted | 1998 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/421657 | |
dc.description.abstract | TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE EĞİTİM Düzgün CEYLAN Anahtar Kelimeler : Kalite Felsefesi, Bilgi Toplumu, İnsan Kaynakları, Eğitim Özet: Bu çalışmada, sürekli değişen ve gelişen dinamik pazarlar, rekabet, müşteri tatmini gibi faktörlerin doğurduğu kalite kavramı, kalite felsefesi incelenmiştir. Bu değişimlerin çok hızlı yaşanması bizi bilgi toplumuna getirmektedir. Bilgi toplumunda ise gerek kalitenin gerekse işletmelerin en değerli varlığını insan kaynakla rı oluşturmaktadır. İşletmeler toplam kalite felsefesi doğrultusunda kaliteli makine veya malzeme satın alabilirler, fakat kaliteli insan satın alamazlar. Ancak sürekli eğitimlerle bunu sağlayıp, etkin bir kurum ve kalite kültürü ile de şirkete bağlılığını sağlayabilirler. Bu çalışmada, aynı zamanda toplam kalite yönetiminin beşeri yönü ve çalışan personelin daha verimli olmasını sağlayan eğitimler incelenmiştir. Çünkü yeni kalite kavramı ile, kalite problemlerinin cevapları sistemlerde veya yöntemlerde değil insanlarda aranmaya başlanmıştır. | |
dc.description.abstract | TOTAL QUALITY MANAGEMENT AND TRAINING Düzgün CEYLAN Key Words : Quality Philosphy, Information Society, Human Resources, Education. Abstract : In this study, quality concept, quality philosophy created by continuously changing and developing dynamic markets, competition and satisfaction of customers is examined. Experiencing these changes very fast has taken us to information society. In information society, human resources have been the most valueable source for both the quality and the organization. Organization can buy high quality machinery and materials but cant buy high quality people paralel to their quality philosophy. They can manage this by continuous education and create strong bends between the organization and people with effective institutionalization and quality culture. In this study, the human side of total quality and the trainings for more productive personnel is also examined. Because with the new quality concept, the answers for quality problems is not being looked at in the systems or methods but in the people. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Endüstri ve Endüstri Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Industrial and Industrial Engineering | en_US |
dc.title | Toplam kalite yönetimi ve eğitim | |
dc.title.alternative | Total quality management and training | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Business management | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Quality management | |
dc.subject.ytm | Total quality management | |
dc.subject.ytm | Human resources | |
dc.identifier.yokid | 118561 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 112304 | |
dc.description.pages | 180 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |