Show simple item record

dc.contributor.advisorGünel, Alptekin
dc.contributor.authorCeylan, Düzgün
dc.date.accessioned2020-12-29T13:13:51Z
dc.date.available2020-12-29T13:13:51Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/421657
dc.description.abstractTOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE EĞİTİM Düzgün CEYLAN Anahtar Kelimeler : Kalite Felsefesi, Bilgi Toplumu, İnsan Kaynakları, Eğitim Özet: Bu çalışmada, sürekli değişen ve gelişen dinamik pazarlar, rekabet, müşteri tatmini gibi faktörlerin doğurduğu kalite kavramı, kalite felsefesi incelenmiştir. Bu değişimlerin çok hızlı yaşanması bizi bilgi toplumuna getirmektedir. Bilgi toplumunda ise gerek kalitenin gerekse işletmelerin en değerli varlığını insan kaynakla rı oluşturmaktadır. İşletmeler toplam kalite felsefesi doğrultusunda kaliteli makine veya malzeme satın alabilirler, fakat kaliteli insan satın alamazlar. Ancak sürekli eğitimlerle bunu sağlayıp, etkin bir kurum ve kalite kültürü ile de şirkete bağlılığını sağlayabilirler. Bu çalışmada, aynı zamanda toplam kalite yönetiminin beşeri yönü ve çalışan personelin daha verimli olmasını sağlayan eğitimler incelenmiştir. Çünkü yeni kalite kavramı ile, kalite problemlerinin cevapları sistemlerde veya yöntemlerde değil insanlarda aranmaya başlanmıştır.
dc.description.abstractTOTAL QUALITY MANAGEMENT AND TRAINING Düzgün CEYLAN Key Words : Quality Philosphy, Information Society, Human Resources, Education. Abstract : In this study, quality concept, quality philosophy created by continuously changing and developing dynamic markets, competition and satisfaction of customers is examined. Experiencing these changes very fast has taken us to information society. In information society, human resources have been the most valueable source for both the quality and the organization. Organization can buy high quality machinery and materials but cant buy high quality people paralel to their quality philosophy. They can manage this by continuous education and create strong bends between the organization and people with effective institutionalization and quality culture. In this study, the human side of total quality and the trainings for more productive personnel is also examined. Because with the new quality concept, the answers for quality problems is not being looked at in the systems or methods but in the people.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleToplam kalite yönetimi ve eğitim
dc.title.alternativeTotal quality management and training
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmBusiness management
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmQuality management
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmHuman resources
dc.identifier.yokid118561
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid112304
dc.description.pages180
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess