Show simple item record

dc.contributor.advisorMurat, Mehmet
dc.contributor.authorKilinç, Erdal
dc.date.accessioned2020-12-29T13:13:39Z
dc.date.available2020-12-29T13:13:39Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/421598
dc.description.abstractBu araştırma ile genel lise 9. sınıf öğrencilerinin saldırganlık düzeyleri, bazı demografik değişkenler ile sürekli kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesini amaçlamaktadır.Araştırma, betimsel yönteme ve ilişkisel tarama modeline göre desenlenmiştir. Veriler, 2010-2011 öğretim yılında, Gaziantep ili Şahinbey ve Şehitkâmil ilçelerinde bulunan genel liseler arasından, tabakalı örnekleme yöntemi ile seçilen 6 genel liseden, yine seçkisiz küme örnekleme yöntemi ile her okuldan seçilen 2 şubeden toplanmıştır. Araştırmaya 479 lise 9. sınıf öğrencisi katılmıştır. Veri toplama araçları olarak Buss ve Perry (1992) tarafından geliştirilen, Buss ve Warren tarafından (2000) güncellenen ve Can (2002) tarafından Türkçeye uyarlanan `Saldırganlık Ölçeği' ile Spilberger, Gorsuch ve Laushene tarafından geliştirilen ve Öner ve LeCompte (1985) tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri'nin ?Sürekli Kaygı Ölçeği? ve araştırmacı tarafından geliştirilen ?Kişisel Bilgi Formu? kullanılmıştır. Verilerin analizinde pearson momentler çarpımı korelasyon katsayısı, basit linear regrasyon analizi, aritmetik ortalama, yüzdelik dağılım, bağımsız örneklem t-testi, tek yönlü varyans analizi, farkların kaynağını belirlemek için çoklu karşılaştırmalarda LSD testi, Levene F testi sonuçlarına göre gruplardaki ölçümlerin dağılımlarına ait varyansların eşit olmadığı durumlarda Kruskal Wallis-H testi ve Mann Whitney-U testi uygulanmıştır.Araştırma verilerinin analizi sonucunda öğrencilerinin saldırganlık düzeyi ile sürekli kaygı düzeyi arasında orta düzeyde, pozitif yönde, anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca sürekli kaygı düzeyinin, saldırganlık düzeyi üzerinde anlamlı bir yordayıcı olduğu tespit edilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin saldırganlık düzeyleri üzerinde cinsiyet, anne-baba tutumu, anne-baba okul ilişkisi, sosyal etkinliklere katılma sıklığı değişkenleri, anlamlı farklılık yaratırken, anne-baba eğitim durumu, sosyoekonomik gelir düzeyi ve aile ikamet durumu değişkenlerinin anlamlı farklılık yaratmadıkları saptanmıştır. Bulgular ilgili literatür verileri ile tartışılmıştır. Elde edilen bulgulara dayalı olarak öneriler geliştirilmiştir.
dc.description.abstractWith this research, it is aimed to research the relation between triat anxiety and some demographic variables, aggression levels of the 9th. class students of general high school.This research is designed according to descriptive method and relational scan model. The parameters have been collected with the method of categorical sampling from the 6 of the general high schools which are in Şahinbey and Şehitkamil in Gaziantep and with the method of random group sampling from the 2 classes of each school. 479 high schools 9th. class students have joined this research. With the tools of collecting parameters, `Aggression Questionnaire? which is developed by Buss and Perry (1992), and which is updated by Buss and Warren(2000), which is adapted to Turkish by Can(2002), the `State-Trait Anxiety Inventory-Trait Anxiety Form? from the stock sheet of State-Triat Anxiety which is developed by Spielberger, Gorsuch, Laushene and which is adaptted to Turkish by Öner and Le Compte (1985) and Personal Information Source which are developed by searchers are used. Kruskal Wallis-H test and Mann Whitney-U test were applied in the situations in variances which is not equal which is belong to meters of the results of LSD test and Levene F test to determine the different research of Pearson moment?s correlation coefficient, linear regression, mean, percentage scatter, İndependent samples t-test, One way ANOVA in analysing of parameters.In the result of searching analysis of parameters, positive determined relation has been found between total aggresion levels and triat anxiety levels In addition, regression analysis showed that the level of trait anxiety was an significant predictor for the level of aggression. It is determined that the students? aggresion levels are effected from their genders, their families? behaviours, the relation between family and school and joining social activities while parents? education level, socio-economic income and the state of residence don?t effect this. Findings are discussed with literature meters. And with these findings, some suggestions are developed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleGenel lise 9. sınıf öğrencilerinin, bazı değişkenlere ve sürekli kaygı durumlarına göre saldırganlık düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysis of aggression level of the 9th. class students of general high school according to some variables and the situations of triat anxiety
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTrait anxiety
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmAggressiveness
dc.identifier.yokid430256
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid320029
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess