Show simple item record

dc.contributor.advisorMutlu, Hanifi Murat
dc.contributor.authorPolat, İnci
dc.date.accessioned2020-12-29T13:13:27Z
dc.date.available2020-12-29T13:13:27Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/421540
dc.description.abstractDünya ticaretinden daha fazla pay alabilmek için ülkeler uyguladıkları bir dizi karar, politika ve stratejilerle yerel sermayenin rekabet edebilirliğini artırırken aynı zamanda yabancı sermayeyi de ülkeye çekmeye çalışmaktadırlar. Ülkelerin bu amaçla uyguladıkları stratejilerden biri de serbest bölgelerdir. Serbest bölgeler hem yabancı yatırımcıyı ülkeye çekerek ileri teknoloji girişini hızlandırmakta, hem de ucuz hammadde ve vergi açısından kolaylık sağlayarak ülke ihracatçısını dünya pazarında rekabet edebilir hale getirmektedir. Serbest bölgeler genellikle büyük limanlara, uluslararası havaalanlarına, karayollarına yakın yerlerde kurularak hem ucuz hammadde girişinin artırmakta hem de depolama hizmetlerinin gelişmesine katkı sağlayarak ulusal lojistik sektörünü de destekler verebilmektedirler. Bu çalışma serbest bölgeler üzerine yapılan kapsamlı bir alan araştırması stratejik oryantasyonlar ve firma performansı arasındaki ilişkiyi araştırmayı amaçlamaktadır. Çalışmada stratejik oryantasyonlar olarak pazar, teknoloji, girişimcilik, öğrenme oryantasyonu ele alındı. İşletme performansı ise finansal, finansal olmayan, pazar ve yenilikçilik performansı boyutları ile ele alındı. Çalışmada belirli bir olasılık hesabına dayanmayan kolayda örneklem yöntemi kullanılmış ve veriler anket yöntemiyle toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 18.0 yazılımı aracılığıyla ?Korelasyon Analizi? ve ?Hiyerarşik Regresyon Analizi? yapılarak değerlendirilmiştir. Analiz sonucu uygulanan bulgular; stratejik oryantasyonların işletme performansı üzerinde etkilerinin olduğunu göstermektedir. Çalışma elde edilen bulguların hem teorik hem de yönetsel anlamda değerlendirilmesi ve yorumlanması ile sona ermektedir.Anahtar Kelimeler: Serbest Bolgeler, Stratejik Oryantasyon, Firma Performansı
dc.description.abstractWhile increasing the competitiveness of domestic capital with a range of decisions, policies and strategies to get a bigger share from world trade, the countries also try to attract foreign capital into the country. One of the strategies that the countries apply for this purpose is free zones. Free zones not only expedite the entrance of advanced technology by attracting the foreign investors to the country, but also make the exporters of the country become competitive in the world market by providing convenience in terms of cheap raw materials and tax. Free zones not only increase the entrance of cheap raw materials by generally being established on places close to major ports, international airports and highways but also they can support national logistics sector by contributing to the development of warehousing services. This study aims to make a research on the relation among the comprehensive field research made on free zones, strategic orientations, and company performance. Market, technology, entrepreneurship, and learning orientation had been handled in this study. Company performance, on the other hand, had been handled in terms of financial, nonfinancial, market and innovativeness performance. Sampling method, which is not based on a specific calculus of probabilities, had been used in convenience and the data had been collected by survey method. The data obtained from survey evaluated by making ?Correlation Analysis? and ?Hierarchical Regression Analysis? by means of SPSS 18.0 software. As a result of analysis, it is reached that strategic orientation show different impact on the business performance. The study ends with the interpretation and evaluation of the indications both in theoretical terms and in administrative terms.Keywords: Free Zones, Strategic Orientation, Firm Performanceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSerbest bölgelerde faaliyet gösteren firmalarda stratejik oryantasyon ve işletme performansı arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between strategic orientation and business performance in the free zones businesses
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret ve Lojistik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarket orientation
dc.subject.ytmEntrepreneurship orientation
dc.subject.ytmFree zones
dc.subject.ytmFirm performance
dc.subject.ytmOrientation
dc.subject.ytmPerformance
dc.identifier.yokid439554
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid309484
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess