Somut materyallerin ve Geometer`s Sketchpad yazılımının derslerde kullanımının öğretmen adaylarının geometri başarılarına etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Bozkurt, Ali | |
dc.contributor.advisor | Koç, Yusuf | |
dc.contributor.author | Öz, Abbas | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:13:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:13:10Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/421445 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada somut materyallerin ve dinamik geometri yazılımlarının ilköğretim matematik öğretmenliği bölümü öğrencilerinin geometri başarılarına etkisi araştırılmıştır. Araştırma 2010-2011 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Gaziantep Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği bölümü birinci sınıfta öğrenim gören 156 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar SM-1 (Somut Materyal 1. Öğretim), SM-2 (Somut Materyal 2. Öğretim), GSP-1 (Geometer's Sketchpad 1. Öğretim) ve GSP-2 (Geometer's Sketchpad 2. Öğretim) olmak üzere dört gruba ayrılmışlardır. Gruplara öncelikle öğretim etkinliklerini yürüten iki öğretim üyesi tarafından hazırlanan ?geometri başarı testi? ön test olarak uygulanmış, daha sonra 8 hafta boyunca geometri öğretim etkinlikleri yapılmıştır. Öğretim sürecinin ardından tüm katılımcılara geometri başarı testi son test olarak uygulanmıştır. Elde edilen veriler betimsel ve yordamsal olarak analiz edilmiş, yüzde değerleri ile karşılaştırılmıştır. Sonuçta yordamsal analizlerde başarı değerlerinde SM ve GSP grupları arasında anlamlı düzeyde bir farklılık görülmemekle beraber hem somut materyal hem de Gometer's Sketchpad destekli öğrenim gören gruplardaki katılımcıların pozitif yönde başarılarının değiştiği görülmüştür. Ayrıca birinci öğretim katılımcıların ikinci öğretim katılımcılardan daha başarılı oldukları elde edilen sonuçlardan birisidir. Betimsel analizlerde ise geometri başarı testindeki her bir soru için karşılaştırmalar yapılmış olup 1, 4, 6 ve 8. sorularda GSP gruplarının; 2, 5 ve 10. sorularda ise SM gruplarının göreceli olarak daha başarılı oldukları elde edilmiştir. Ancak bu başarı farkı istatistiksel olarak anlamlı düzeyde değildir. | |
dc.description.abstract | In this study, the effect of using concrete materials and Geometer?s Sketchpad, a dynamic geometry software, on pre-service teachers? geometry achievement was investigated. The study was carried out with 156 first year pre-service elementary mathematics pre-service teachers enrolled in the Elementary Education Department of Gaziantep University in 2010-2011 academic years. Participants were divided into four groups: SM-1 (Concrete Material-1; day group; 1. öğretim), SM-2 (Concrete Material-2; night group; 2. öğretim), GSP-1 (Geometer?s Sketchpad-1; day group; 1. öğretim) and GSP-2 (Geometer?s Sketchpad-2; night group; 2. öğretim). At the beginning of the study, a geometry achievement test was administered as a pretest, later; a set of geometry teaching activities was implemented for eight weeks. After the intervention, the same geometry test was implemented as the posttest. The data were analyzed using descriptive and inferential statistics. The findings indicate that both geometry achievement of Concrete Material and Geometer?s Sketchpad groups increased significantly from the pretest o the posttest. Also, it was found out that the day groups (SM-1 and GSP-1) improved their scores significantly higher than the night groups (SM-2 and GSP-2). Additionally, descriptive analysis of each question in the geometry test was conducted. Based on the analyses, it was observed that the GSP groups were considerably better than the SM groups on four questions (#1, #4, #6 and #8);and the SM groups were better on three questions (#2, #5 and #10). However, such differences were not statistically significant. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Somut materyallerin ve Geometer`s Sketchpad yazılımının derslerde kullanımının öğretmen adaylarının geometri başarılarına etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigating the efect of using concrete materials and the Geometer?s Sketchpad software on pre-service teachers? geometry achievement | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Geometer`s Sketchpad | |
dc.subject.ytm | Mathematical skill | |
dc.subject.ytm | Educational tools | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Geometry teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching aids | |
dc.subject.ytm | Software | |
dc.identifier.yokid | 432357 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 320027 | |
dc.description.pages | 143 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |