Show simple item record

dc.contributor.advisorEryılmaz, Avni Yücel
dc.contributor.authorİnan, Umut Hulusi
dc.date.accessioned2020-12-29T13:12:31Z
dc.date.available2020-12-29T13:12:31Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/421259
dc.description.abstractÜNİVERSİTELERDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE ABET STANDARTLARININ KOÜ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİNDE UYGULAMASI Umut H. İNAN Anahtar Kelimeler: Toplam Kalite Yönetimi, ABET, Akreditasyon ÖZET Günümüzde küreselleşme sınırları bertaraf etmiştir. İletişimin gelişmesi ile birlikte uluslar arası ticaret gelişmiş ve pazarlar dünya çapında düşünülmeye başlanmıştır. Rekabetin tüm dünyaya yayılması ve daha kıyıcı olması bu sebeple daha da hızlanmıştır. Yeni dünya düzeninin etkisi ile yönetim sistemleri de değişmeye başlamış, müşteri bilinci artmıştır. İş dünyasındaki anlayışların ve gereksinmelerin değişmesi ile insanları iş dünyasına hazırlayan üniversitelerin de değişime ayak uydurma ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Üniversiteler, rekabet ortamından ayrı düşünülemez. Özel üniversiteler yapılan sebebi ile her zaman rekabet ortamında yaşayacaklardır. Devlet üniversitelerinin ise rekabet ortamından uzak görülmelerine karşın, artan sayılan sebebiyle zaten kaçınılmaz olan rekabete ister istemez girdikleri görülmektedir. Son yıllarda kurumlara yüksek rekabet gücü sağlayan modern yönetim yaklaşımlanndan Toplam Kalite Yönetimi, üniversitelerde de uygulanmaya başlanmıştır. Kalitede güvence sağlamak amacı ile akreditasyon çalışmalan hız kazanırken, ileride bu girişimlerin toplam kalite yönetimine döneceği ön görülmektedir. Çalışmamda üniversitelerde toplam kalite yönetiminin uygulama şekli ve akreditasyon sistemi incelenmiştir. Uygulama merkezi olarak Kocaeli Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, Endüstri Mühendisliği Bölümü seçilmiştir. Toplam kalite ilkelerinin eğitime olan uygulama şeklinin değerlendirmesinin incelenmesinin ardından akreditasyon ve ABET kriterleri hakkında bilgi verilmiştir. Çalışmanın uygulama kısmını endüstri mühendisliği öğrencileri ve öğretim üyeleri arasında yapılan anket çalışması oluşturmaktadır. Anketin genel amacı toplam kalite ilkeleri doğrultusunda ABET kriterlerinin kurum öğrencilerin isteklerine günümüz iş koşullarına uygunluğunun incelenmesi, endüstri mühendisliği bölümü yapısı ve öğrencilerinin belirlenen kriterler çerçevesinde değerlendirilmesi, öğrencilerin istek ve beklentilerinin belirlenmesidir. Müşteriler olarak kabul edilen öğrencilerin ihtiyaçları ve bölüm öğretim üyelerinin görüşleri ile ABET kriterlerinin ön gördüğü mühendislik nitelikleri karşılaştmlmaktadır.Bölümde verilen eğitimin kalitesinin uygunluğu sadece eğitim süreçlerinin değil, toplam kalite ilkeleri çerçevesinde kurumdaki tüm süreçlerin iyileştirilmesini gerektirmektedir. Akreditasyon kuruluşu olarak ABET en uygun kuruluş olarak görülmektedir. ABET 'in ilkeleri öğrenciler, öğretim üyeleri tarafından farklı oranlarda da olsa desteklenmektedir. Kriterlerin sağlanması için ihtiyaç duyulan diğer niteliklerin de öğrencilere kazandırılması gerekliliği ortaya çıkmıştır. İş hayatında başarının elde edilebilmesi için gerekli mühendis niteliklerinin sürekli olarak yenilenmesi bu niteliklerin öğrencilere kazandırılması gerekmektedir. Bu yaklaşımın gereği olarak, üniversitelerde toplam kalite ilkelerinin uygulanması gereği ortaya çıkmıştır. 111
dc.description.abstractTOTAL QUALITY MANAGEMENT IN UNIVERSITY EDUCATION AND ABET ST AND ARTS APPLICATION ON INDUSTRIAL ENGINEERING Umut H. İNAN Key Words: Total Quality Management, ABET, Accreditation SUMMARY In today's business world has no boundaries. There is a great deal of competition because an enormous number of enterpreneurs share local markets. Competition has become tougher and more ruthless in all regions of the world. Management systems have begun to change in accordance with the changes in the world of globalization. So the changes in needs of customers and in concepts of the business world, brought up the need for change in universities, too. Universities and their units are not excluded from the competition area. Total Quality Management has also become popular in the universities and institues of higher education. To gain quality assurance, accreditation activities are assumed to become TQM gradually. In this thesis, application of TQM and accreditation systems in the university have been investigated. Department of Industrial Engineering of Engineering Faculty of Kocaeli University has been chosen as an application unit. Principles of total quality and its applications on the university education have been studied, then accreditation in general and ABET (Accreditation Board for Engineering and Technology) together with it's criteria have been prepared for the students the academic staff of the industrial engineering department the main of questionnaires was to investigate the ABET criteria and availability of there criteria for the industrial applications, demands and expectations of the students of industrial engineering and the structure of the Industrial Engineering Department of KOU. The purpose of the questionnary studies were to compare the comments of students and academic staff with the principles of the ABET criteria. In order to grow up well educated and qualified engineers, the principles of TQM should be applied not only to the lecturing process but also to all process of the universities. As an initial total quality principle, accreditation processes are very useful systems in long term applications. Defining the present situation is very important for determining the progressing areas. For this reason all activities of institutions should be evaluated in order to be improved. Principles of ABET have been mostly accepted by the students, academic staff and employers. Obviously, it has become that. The applications of ABET' s criteria fulfils the equivalence but the students also have to be trained for being competitive and highly qualified. In addition to that necessary to succeed in business life. As a consequence, it is a great obligation that the applications and principle of TQM should be used in the university education. tven_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜniversitelerde toplam kalite yönetimi ve abet standartlarının KOÜ endüstri mühendisliğinde uygulanması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmStandards
dc.subject.ytmAccreditation
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmABET
dc.identifier.yokid115361
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid105908
dc.description.pages149
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess