Show simple item record

dc.contributor.advisorBalcı İzgi, Berna
dc.contributor.authorŞahin, İrem
dc.date.accessioned2020-12-29T13:12:12Z
dc.date.available2020-12-29T13:12:12Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/421168
dc.description.abstractTeknolojinin hızlı gelişimi ve internet kullanımının artış göstermesi elektronik perakende sektörü ve internet alışverişinin gelişimini de etkilemiştir. Siparişten ödemeye kadar neredeyse tüm işlemler internet üzerinden yapılmaktadır. Gelişen teknoloji sayesinde tüketiciler bilgilenmekte ve üreticiler de küresel pazara ulaşabilmektedir. Buna ilave olarak, internetle birlikte tüketicilerin alışkanlıkları değiştirmekte ve üreticiler yeni teknikler geliştirmektedirler. Bu çalışma, elektronik perakende sektörünü ve Türkiye?de internet üzerinden alışveriş yapan tüketicilerin profilini ortaya koymayı amaçlamıştır. Araştırma yöntemi olarak online anket yöntemi kullanılmıştır. Anket 47 sorudan oluşmaktadır. On-Line Anket sitesi aracılığıyla Türk kullanıcılara 384 adet anket ulaştırılmış ve 384?ü de araştırmaya dâhil edilmiştir. Araştırma sonucunda elektronik perakende ve internet üzerinden alışveriş yapan tüketicilerin değişen tercihlerine ilişkin önemli sonuçlar elde edilmiştir.
dc.description.abstractRapid development of technology and increase of internet use have affected the electronic retail sector and internet shopping. Almost all of the process from order to payment have been done through internet. Owing to growing technology, consumers are informed and producers can reach the global market. In addition to this, the habits of consumers are changing gradually and producers develop new techniques through internet. This study aims to present electronic retail sector and the profiles of the consumers shopping on the internet in Turkey. Online survey research method is applied in the study. The survey consists of the 47 questions. 384 effective responds out of 384 responds which were received by using ?On-Line Anket? web site. Following the study, important results have been acquired concerning electronic retail and changing preferences of the consumers shopping on the internet.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleElektronik perakendecilik sektörü ve internet alışverişi tüketici davranışı: Türkiye örneği
dc.title.alternativeElectronic retail sector and internet shopping consumer behavior: The case of Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİktisat Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmShopping behavior
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmRetail sector
dc.subject.ytmInternet
dc.identifier.yokid10005403
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid344331
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess