Show simple item record

dc.contributor.advisorAytekin, Mehmet
dc.contributor.authorDino, Chiya
dc.date.accessioned2020-12-29T13:11:59Z
dc.date.available2020-12-29T13:11:59Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/421104
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; mevcut tedarikçilerin hastane işletmeleri tarafından nasıl algılandığını araştırarak, hastane işletmeleri ve tedarikçiyi uzun dönemli ilişki kurmaya yönlendiren değişkenlerin neler olduğunu saptamaktır. Bu kapsamda; öncelikle tedarik zinciri yönetimi ile ilgili literatür taranarak çalışmanın teorik alt yapısı oluşturulmuştur. Sonra tedarikçi seçimine etki eden ürüne ilişkin faktörler (marka, kalite, maliyet ve ürünün önemi) ve örgütsel faktörlerin (satış personelinin kalitesi, lojistik performans, firma büyüklüğü, imaj, yerine konulabilirlik ve esneklik-yenilik) tedarikçiye güven ve müşteri memnuniyetine etkisi anket tekniği ile incelenmiştir. Kuzey Irak'ta, 44 hastanede 69 kişi üzerinde yapılan anketten elde edilen veriler analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre; tedarikçiye güven ve müşteri memnuniyetine tedarikçi ürünün kalitesi, markası, tedarikçinin yerine konulabilirliği, tedarikçinin imajı, tedarikçinin büyüklüğü ve tedarikçinin lojistik performansı etki ettiği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Tedarik Zinciri Yönetimi, Tedarikçiye Güven, Müşteri Memnuniyeti, Kuzey Irak'taki hastaneler.
dc.description.abstractThe aim of this study is to obtain that how existing suppliers are perceived by hospital business and determining the variables between hospitals and suppliers to establish long-term relationship. In this scope, firstly, it has been made literature review related to supply chain management to establish theoretical infrastructure of this study. Then, it has been surveyed the product-related factors affecting choice of suppliers (brand, quality, cost and importance of the product) and the effects of organizational factors (quality of sales personnel, logistics performance, firm size, image, substitutability, flexibility-innovativeness) on reliability of supplier and customer satisfaction by questionnaire. In Northern Iraq, it is to analyzed the data which obtained from 69 people in 44 hospitals. According to research findings, there is an effect on reliability of supplier and customer satisfaction by quality of supplied good, supplier logistics performance, supplier firm size, supplier image, supplier substitutability.Key words: Supplier Chain Management, Trust in Supplier, Customer Satisfaction, Northern Iraq Hospitals.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHastanelertr_TR
dc.subjectHospitalsen_US
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTedarikçi seçimine etki eden faktörler ve Kuzey Irak`taki hastanelerde bir uygulama
dc.title.alternativeFactors affecting selection of suppliers and an application in hospitals in Northern Iraq
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmHospital organizations
dc.subject.ytmSuppliers
dc.subject.ytmSupplier selection
dc.subject.ytmSupply chain management
dc.subject.ytmNorthern Iraq
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.identifier.yokid10047123
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid369317
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess