Show simple item record

dc.contributor.advisorSeyrek, İbrahim Halil
dc.contributor.authorGöğüş, Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-29T13:11:17Z
dc.date.available2020-12-29T13:11:17Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2019-01-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/420902
dc.description.abstractSosyal medya sitelerinin popülaritesi ve internet kullanıcılarına sunduğu hizmet çeşitliliği her geçen gün artmaktadır. Bu artışın bir sonucu olarak, sosyal medya hem müşteriler hem de firmalar için önemli bir konu haline gelmiştir. Tüketicilerin sosyal medya paylaşımları, satın alma karar sürecini etkilemektedir. Firmalar; müşteri potansiyelinden faydalanabilmek, satın alma karar sürecini kendi lehlerine sonuçlandırabilmek ve satış sonrası müşteri memnuniyetini maksimize edebilmek amaçlarıyla sosyal medyada yer almaya başlamışlardır. Bu bağlamda sosyal medya kullanımı bankacılık sektörü için de büyük önem arz etmektedir. Bu çalışmada Türkiye'deki mevduat ve katılım bankalarının sosyal medya kullanımı incelenmiştir. Bankalar tarafından en çok 6 farklı sosyal medya sitesi kullanıldığı; en çok Facebook ve Twitter sitelerinin tercih edildiği tespit edilmiştir. Banka Facebook sayfalarının popülerlik, etkileşim ve içerik değerlendirmesine yer verilmiştir. Çalışma ile oluşturulan Facebook Değerlendirme Endeksi neticesinde Türkiye'deki mevduat ve katılım bankalarının 2015 yılı endeks değeri 39,61 olarak hesaplanmıştır.Anahtar kelimeler: Bankacılılık Sektörü, Sosyal Medya, Sosyal Medya Pazarlaması, Sosyal Medya Bankacılığı, Facebook Değerlendirme Endeksi
dc.description.abstractThe popularity and the variety of services provided by social media sites continue to increase. As a result of that increase, social media has become an important issue both for customers and businesses. The content shared in social media by customers affect the purchasing behavior of the other people. Firms have started using social media in order to take advantage of its customer potential, to persuade customers to buy their products and to maximize customer satisfaction after sales. In this respect, the use of social media has become very important for banking sector, too. In this study, the social media usage in the deposit and participation banks in Turkey is investigated. As a result of the study, it's been found that among the six most common social media applications used by banks, Facebook and Twitter are the two most popular ones. Also, a Facebook Assessment Index is developed based on the criteria of popularity, interactivity and content and based on that index Facebook pages of banks are evaluated. As a result of these evaluations, the Facebook Assessment Index value of the deposit and participation banks in Turkey for the year 2015 is calculated as 39,61.Key words: Banking Sector, Social Media, Social Media Marketing, Social Media Banking, Facebook Assessment Indexen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürkiye`deki mevduat ve katılım bankalarının sosyal medya kullanımına ilişkin bir değerlendirme: Facebook Değerlendirme Endeksi
dc.title.alternativeAn evaluation of the social media usage of deposit and participation banks in Turkey: Facebook Assessment Index
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-03
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMedia relations
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmFacebook
dc.subject.ytmBanking sector
dc.subject.ytmBanks
dc.subject.ytmDeposit banks
dc.subject.ytmEvaluation
dc.subject.ytmParticipation banking
dc.subject.ytmMedia
dc.identifier.yokid10097215
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid425679
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess