Hava alanı pist üstyapısında beton ve esnek kaplama optimum kalınlıklarının araştırılması
dc.contributor.advisor | Yıldırım, Bekir | |
dc.contributor.author | Serpil, Aydin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:11:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:11:14Z | |
dc.date.submitted | 1999 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/420888 | |
dc.description.abstract | ÖZET Hava Alanı Pist Üstyapısında Beton ve Esnek Kaplama Optimum Kalınlıklarının Araştırılması Serpil AYDIN Fırat Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı 1999, Elazığ Bu çalışmada karayollarına uygulanmakta olan AASHTO Metodu ve Belçika Analiz Yöntemi hava alanı üst yapısına uygulanarak mevcut metotlarla karşılaştırılmıştır. AASHTO metoduyla elde edilen hava alanı pist esnek kaplama kalınlığı, CBR metoduyla elde edilen kaplama kalınlığı ile; Analitik Tasarım Yöntemi (Belçika) ile elde edilen pist rijit kaplama kalınlığı FAA metoduyla elde edilen kaplama kalınlığı ile karşılaştırılmıştır. Çalışma sonucunda, gerek AASHTO metodu ile gerekse Analitik Tasarım Yöntemi ile elde edilen kaplama kalınlıkları mevcut metotlarla elde edilen kaplama kalınlıklarına çok yakın olduğu görülmüştür. ANAHTAR KELİMELER : AASHTO, FAA, CBR, Analitik Tasarım, hava alanı, üstyapı, rijit kaplama, esnek kaplama. | |
dc.description.abstract | II SUMMARY This is an investigation about the optimal thicknesses of rigid and flexible pavement for runway pavement Serpil AYDIN, Fırat University Graduate School Natural and Applied Science Department Of Civil Engineering 1999, Page In this study, AASHTO and Belgium Analysis Method now in use for Highway was compared with present methods used for air field design. The thickness of runway flexible pavement obtained from AASHTO was compared with the thickness of pavement obtained from CBR; also the thickness of rigid pavement determined by Analytic Design Method (Belgium) was compared with the thickness of rigid pavement determined by FAA. At the end of study, it was seen that the thickness of runway pavement evaluated both AASHTO and Analytic Design Method (Belgium) was similiar to present methods. KEY WORDS : AASHTO, FAA, CBR, Analytic Design, air field, rigid pavement, flexible pavement. TXLYÖE£5E?.;-'.-r | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İnşaat Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Civil Engineering | en_US |
dc.title | Hava alanı pist üstyapısında beton ve esnek kaplama optimum kalınlıklarının araştırılması | |
dc.title.alternative | This is an investigation about the optimal thicknesses of rigid and flexible pavement for runway pavement | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | AASHTO standard | |
dc.subject.ytm | Concrete pavement | |
dc.subject.ytm | Pavement | |
dc.subject.ytm | Analytical design | |
dc.subject.ytm | Flexible pavement | |
dc.subject.ytm | Rigid pavement | |
dc.subject.ytm | Airports | |
dc.identifier.yokid | 83902 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 83902 | |
dc.description.pages | 44 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |