Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Bekir
dc.contributor.authorSerpil, Aydin
dc.date.accessioned2020-12-29T13:11:14Z
dc.date.available2020-12-29T13:11:14Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/420888
dc.description.abstractÖZET Hava Alanı Pist Üstyapısında Beton ve Esnek Kaplama Optimum Kalınlıklarının Araştırılması Serpil AYDIN Fırat Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı 1999, Elazığ Bu çalışmada karayollarına uygulanmakta olan AASHTO Metodu ve Belçika Analiz Yöntemi hava alanı üst yapısına uygulanarak mevcut metotlarla karşılaştırılmıştır. AASHTO metoduyla elde edilen hava alanı pist esnek kaplama kalınlığı, CBR metoduyla elde edilen kaplama kalınlığı ile; Analitik Tasarım Yöntemi (Belçika) ile elde edilen pist rijit kaplama kalınlığı FAA metoduyla elde edilen kaplama kalınlığı ile karşılaştırılmıştır. Çalışma sonucunda, gerek AASHTO metodu ile gerekse Analitik Tasarım Yöntemi ile elde edilen kaplama kalınlıkları mevcut metotlarla elde edilen kaplama kalınlıklarına çok yakın olduğu görülmüştür. ANAHTAR KELİMELER : AASHTO, FAA, CBR, Analitik Tasarım, hava alanı, üstyapı, rijit kaplama, esnek kaplama.
dc.description.abstractII SUMMARY This is an investigation about the optimal thicknesses of rigid and flexible pavement for runway pavement Serpil AYDIN, Fırat University Graduate School Natural and Applied Science Department Of Civil Engineering 1999, Page In this study, AASHTO and Belgium Analysis Method now in use for Highway was compared with present methods used for air field design. The thickness of runway flexible pavement obtained from AASHTO was compared with the thickness of pavement obtained from CBR; also the thickness of rigid pavement determined by Analytic Design Method (Belgium) was compared with the thickness of rigid pavement determined by FAA. At the end of study, it was seen that the thickness of runway pavement evaluated both AASHTO and Analytic Design Method (Belgium) was similiar to present methods. KEY WORDS : AASHTO, FAA, CBR, Analytic Design, air field, rigid pavement, flexible pavement. TXLYÖE£5E?.;-'.-ren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleHava alanı pist üstyapısında beton ve esnek kaplama optimum kalınlıklarının araştırılması
dc.title.alternativeThis is an investigation about the optimal thicknesses of rigid and flexible pavement for runway pavement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmAASHTO standard
dc.subject.ytmConcrete pavement
dc.subject.ytmPavement
dc.subject.ytmAnalytical design
dc.subject.ytmFlexible pavement
dc.subject.ytmRigid pavement
dc.subject.ytmAirports
dc.identifier.yokid83902
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid83902
dc.description.pages44
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess