Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkanlı, Oya
dc.contributor.authorŞahin, Esra
dc.date.accessioned2020-12-29T13:11:10Z
dc.date.available2020-12-29T13:11:10Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/420870
dc.description.abstractDeğişen yaşam koşullarının getirdiği rekabet ortamı, ürün ve hizmetleri olduğu gibi şehirleri de farklılaşmaya ve bunun sonucu olarak da markalaşmaya itmiştir. Markalaşma çalışmaları içindeki şehirler öz varlıklarını en iyi şekilde pazarlamaya çalışmaktadırlar. Günümüzün yükselen turizm trendlerinden olan gastronomi turizmi de şehirlerin pazarlama için kullandıkları en etkin araçlardandır. Bu çalışmada Türkiye'nin en zengin mutfağına sahip Gaziantep ili örnek olarak seçilmiştir. Marka şehir çalışmalarını ilk başlatan şehir olma özelliğine de sahip olan Gaziantep'in gastronomi turizmi açısından mevcut ve potansiyel durumu değerlendirilmiştir. Marka şehir kavramı içerisinde şehrin pazarlama açısından gastronomik varlıklarını değerlendirip değerlendiremediği araştırılmıştır. Araştırma nitel araştırma tekniklerinden gözlem ve görüşme yapılarak gerçekleştirilmiştir. Toplanan veriler marka kent Gaziantep, şehir pazarlaması ve gastronomi turizmi açısından değerlendirilerek yorumlanmıştır. Çalışmanın sonucunda Gaziantep'in gastronomik zenginliğini yeterince değerlendiremediği görülmüştür. Marka kent ve gastronomik varlıkların pazarlaması açısından aktif bir kampanya yürütülmemektedir. Tüm markalaşma ve pazarlama faaliyetlerinde kurumların ve sektörlerin işbirliği içinde olmadığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Marka Kent, Şehir Pazarlaması, Gastronomi Turizmi, Gaziantep, Destinasyon Pazarlaması.
dc.description.abstractThe competitive environment brought by changing conditions of life, forces products and services to differentiate in a way which ends with branding as the result. This is also true for the cities. Candidate cities for branding try to use their own valuable resources for marketing purposes. Gastronomic tourism is one of today's emerging tourism trends and it is the one that is effectively used by many cities for economic prosperity. In this study, Gaziantep city as Turkey's richest province of cuisine, has been selected as an example. It is the first city that has been started city branding project in Turkey. In terms of gastronomic tourism, Gaziantep's position and its future potential has been evaluated. It's been also investigated for its gastronomic contribution to city branding. Research was carried out through qualitative research techniques: observations and interviews. The collected data were evaluated and interpreted in terms of Gaziantep's city branding, city marketing and gastronomic tourism. This study showed that Gaziantep city was unable to adequately assess its gastronomic richness. It's been seen that there was no active campaign for the marketing of city brands and gastronomic assets. All branding and marketing activities among the institutions and the sector has been found to be unrelated. Keywords: Brand city, City Marketing, Gastronomic tourism, Gaziantep,Destination Marketing.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBir destinasyon unsuru olarak yerel gastronominin marka şehir pazarlamasında etkileri: Gaziantep örneği
dc.title.alternativeAs a desti̇nati̇on element, effects of local gastronomy on the brand ci̇ty marketi̇ng: Gazi̇antep case
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGastronomi ve Mutfak Sanatları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFood and beverage
dc.subject.ytmCulinary tourism
dc.subject.ytmCity tourism
dc.subject.ytmGaziantep
dc.subject.ytmTourism marketing
dc.subject.ytmDestination
dc.subject.ytmGastronomy
dc.subject.ytmLocal factors
dc.subject.ytmLocal manufacturing
dc.subject.ytmCity marketing
dc.identifier.yokid10065000
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid385861
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess