Video için nesne bölütlemesi
dc.contributor.advisor | Ertürk, Sarp | |
dc.contributor.author | Urhan, Oğuzhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:10:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:10:53Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/420781 | |
dc.description.abstract | VIDEO İÇİN NESNE BÖLÜTLEMESİ OğuzhanURHAN Anahtar Kelimeler: Video Bölütlemesi, Video Nesne Bölütlemesi, Video Nesne Uzayı Bölütlemesi, Hareketli Nesne Bölütlemesi, Blok Bazlı Bölütleme, Arka Plan Kaydı, MPEG-4. Özet: Sayısal teknolojiler hayatın her alanında olduğu gibi resim, video v.b. gibi görüntü bilgisi içeren materyallerin işlenmesinde de uzun zamandır kullanılmaktadır. Başlangıçta analog olarak edilip, üzerinde değişiklik yapılıp yayınlanan video, artık sayısal olarak kaydedilip, sayısal kodlama teknikleri ile sıkıştırılıp, uydular üzerinden yayınlanmaktadır. Analog video işaretinin sayısal olarak iletilmesi için yüksek bant genişliği gerekmektedir. Bu yüksek bant genişliği sorununun çözümü için bir çok video sıkıştırma tekniği geliştirilmiştir. Hareketli resim uzmanları grubu (MPEG - Moving Picture Expert Group) tarafından, videonun sayısal ortamlarda saklanması ve yayını için MPEG-1, MPEG-2 standartları geliştirilmiştir. Şu aşamada MPEG-2 sayısal video yayını (DVB - Digital Video Broadcasting) için yaygın olarak kullanılmaktadır. Gelişen Internet ve 3. Kuşak (3G - 3-Generation) mobil telefonlar teknolojileri üzerinden görüntü iletimi için daha yüksek sıkıştırmaya gereksinim duyulmaktadır. Ayrıca video içeriği ile etkileşim gereksinimi de artmaktadır. Bu amaçla MPEG tarafından nesne bazlı MPEG-4 video kodlama standardı öne sürülmüştür. MPEG-4, Internet üzerinden video iletiminden, sayısal video yayına kadar birçok farklı ortam için kullanılabilecek bir standart olarak kabul görmüştür. Bu çalışmada MPEG-4 video kodlama standardının en temel öğesi olan video nesnelerinin (VOs) elde edilmesi için yeni bir bölütleme yöntemi önerilmiş ve gerçeklenmiştir. Önerilen yöntem blok bazlı arka plan kaydına dayanan zamansal bir bölütleme yöntemidir. Özellikle video konferans ve video telefon tipindeki kameranın sabit olduğu görüntüler için uygun olan bölütleme yöntemi, çok yavaş hareket içeren veya kısa süreli duraklayan nesneler içeren görüntü dizinlerindeki başarılı bölütleme sonuçları ile literatürdeki diğer video bölütleme yöntemlerinden farklılık göstermektedir. Önerilen yönteme eklenecek hareket dengeleme, gölge etkisinden kurtulma, bazı parametrelerin otomatik olarak bulunması gibi özellikler ile genel amaçlı bir bölütleme yöntemi ortaya çıkarılabilir. ıı | |
dc.description.abstract | OBJECT SEGMENTATION FOR VIDEO OğuzhanURHAN Keywords: Video Segmentation, Video Object Segmentation, Video Object Plane Segmentation, VOP, Moving Object Segmentation, Block Based Segmentation, Background Registration, MPEG-4. Abstract : As in many areas of everyday life, digital technologies have been utilized for the processing of visual material such as pictures and video. Video information used to be recorded, processed and transmitted in analog form in traditional video broadcasting. Nowadays it is being recorded in digital form, compressed using digital coding techniques and transmitted over satellites. For digital transmission of analog video information, high bandwith is needed. In order to cope with high bandwith requirements, many data compression techniques have been proposed. MPEG-1 and MPEG-2 standarts have been developed by the Moving Picture Expert Group (MPEG) to store and broadcast digital video. Generally MPEG-2 is used for digital video broadcasting (DVB) currently. Emerging 3G mobile and Internet technologies require efficent compression for the transmission of video information. Furthremore, interaction with video content is nowadays becoming more and more popular. The object based video coding standart MPEG-4 was developed for this purpose by MPEG. MPEG-4 has been proposed for video streaming over internet and digital video broadcasting. In this work, a new video object segmentation method for obtaining video objects, which are the basic elements of MPEG-4, is developed and realized. The proposed method uses block based background registration, and is classified as a temporal segmentation method. It is particularly suited for videophone and videoconference applications where the camera is fixed. The method successfully segments sequences which contain slow movements and temporal object poses. With the addition of several features such as motion compansetion, shadow elimination and adaptive parameter selection, the proposed technique can be developped into a general purpose video segmentation algorithm. m | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Electrical and Electronics Engineering | en_US |
dc.title | Video için nesne bölütlemesi | |
dc.title.alternative | Object segmentation for video | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Video segmentation | |
dc.subject.ytm | Digital video | |
dc.subject.ytm | Video object segmentation | |
dc.subject.ytm | MPEG-4 | |
dc.identifier.yokid | 142783 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 135931 | |
dc.description.pages | 56 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |