Gemilerde kullanılan ana tahrik sistemlerine ait güç kaynaklarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Saraç, İbrahim | |
dc.contributor.author | Horay, Murat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:10:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:10:42Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/420725 | |
dc.description.abstract | GEMİLERDE KULLANILAN ANA TAHRİK SİSTEMLERİNE AİT GÜÇ KAYNAKLARININ İNCELENMESİ Murat HORAY Anahtar Kelimeler: Ana Tahrik Sistemi, Dizel Makineler, Gaz Türbinleri, Stim Sistemleri, Yakıt Hücreleri Özet: Bu çalışmada gemilerde kullanılan ana tahrik sistemlerine ait güç kaynaklan kullanım yoğunluklarına göre incelenmiştir. Bu inceleme yapılırken özellikle gemi işletmeciliği temel alınmış, kullanılan güç kaynaklan bu çerçevede; performans, işletme, maliyet ve egzoz emisyonları açısından değerlendirilmiştir. Halihazırda gemilerde en yaygın olarak kullanılan güç kaynağı olan dizel makineler özellikle işletme açısından en yüksek verimin alınabileceği ve en ekonomik işletme maliyetine sahip güç kaynaklandır. Stim sistemlerinin gemilerde güç kaynağı olarak kullanımı gün geçtikçe azalırken, gaz türbinleri yüksek performanslanyla stim sistemlerinin yerini almaktadır. Ancak kısmi yüklerdeki düşük verimi ve yüksek yakıt tüketimleri gaz türbinlerinin kullanım alanım daraltmaktadır. Henüz kullanım aşmasına geçilmemiş olan yakıt hücreleri ise yüksek performanslanyla tüm bu sistemlere bir alternatif oluşturmaktadır. u | |
dc.description.abstract | THE ANALYSIS OF THE POWER PLANTS WHICH ARE USED IN THE MAIN PROPULSION SYSTEMS OF THE SHIPS Murat HORAY Key Words: Main Propulsion System, Diesel Engines, Gas Turbines, Steam Systems, Fuel Cells Abstract: In this study, the power plants which are used in the main propulsion systems of the ships are examined as considering their density of preference. The operational effectiveness of the ships is accepted as the primary touchstone of this analysis and in this manner, power plants are evaluated with regard to their performance, operational profile, cost and their emissions. Diesel engines which are the most common power plants at present, have an economic and effective operational profile. The number of the steam power plants are decreasing gradually and they are being supplented by gas turbines. The utilisation of gas turbines are limited by their low efficiency at partial load and their high fuel consumption. Fuel cells dont have any utilisation in ships yet. But they form an alternative with their high performance 111 | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Gemilerde kullanılan ana tahrik sistemlerine ait güç kaynaklarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | The Analysis of the power plants which are used in the main propulsion systems of the ships | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Diesel engines | |
dc.subject.ytm | Gas turbine | |
dc.subject.ytm | Fuel cells | |
dc.subject.ytm | Main propulsion system | |
dc.subject.ytm | Propulsion systems | |
dc.subject.ytm | Ships | |
dc.identifier.yokid | 142726 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 135960 | |
dc.description.pages | 187 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |