Show simple item record

dc.contributor.advisorSoyudoğan, Muhsin
dc.contributor.authorBaydemir, Recep
dc.date.accessioned2020-12-29T13:09:56Z
dc.date.available2020-12-29T13:09:56Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/420492
dc.description.abstractBu çalışma Diyarbakır'da kamusal alana konulmuş anıt ve heykellerin sosyolojik bir analizi üzerinden Türkiye'nin siyasi ve toplumsal çatışmalarına dair bir tablo ortaya koymayı hedeflemektedir. İktidar, ideoloji ve kamusal alan tartışmalarını merkezine alan çalışma içerik analizi ve görüşme tekniklerini birlikte kullanmıştır. Böylece kentte görülen heykellerin ve anıtların taşımış oldukları kimi açık kimi örtük olan ideolojik mesajların anlamları ve bunların halk tarafından algılanış biçimi ortaya konarak ideoloji, sanat ve toplumsal algılar arasındaki ilişki çözümlenmeye çalışılmıştır. Neticede araştırma şu tezi desteklemiştir: İktidarlar kendilerini sanatsal eserler üzerinden kamusal alanda görünür kılmaya çalışsa da bu eserler üzerinden verilen ideolojik mesajlar çoğunlukla halk tarafından ya anlaşılmamış ya da karşıt ideolojik geleneklerin süzgecinden geçirilerek çarpıtılmıştır. Böylelikle sanat ulusallaşma için kendisinden beklenen dönüştürücü rolünü tam olarak oynayamamıştır. Anahtar Kelimeler: İktidar, İdeoloji, Kamusal alan, Sanat, Kemalist heykel, Yerel belediyeler
dc.description.abstractBy making sociological analysis of monuments and statues erected at public sphere in Diyarbakir this study tries to give a portrait of political and social conflicts in Turkey. Putting at the center the discussions on political power, ideology and public sphere the study employs both content analysis and interview techniques. Thus, it tries to understand the relations between ideology, art and public perception by revealing both latent and manifest ideological messages given through statues and monuments seen in the city and mode of public perception of them. Eventually the research supported the thesis that though political powers try to make themselves visible in public sphere through artistic pieces, the ideological messages given through these artifacts usually are not understood by ordinary people or they are distorted by some opposite ideological traditions. That is, art could not play efficiently its expected transformative role for nationalization. Keywords: political power, ideology, public sphere, art, Kemalist statue, local municipalitiesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleAnıt ve heykellerin ideolojik mesajları ve toplumsal algılar: Diyarbakır örneği
dc.title.alternativeThe ideological messages of monuments and statues and public perceptions: A case study of Diyarbakır
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSculpture
dc.subject.ytmIdeology
dc.subject.ytmGovernment
dc.subject.ytmMessage
dc.subject.ytmSocial perception
dc.subject.ytmPublic space
dc.subject.ytmKemalism
dc.subject.ytmDiyarbakır
dc.subject.ytmMonuments
dc.identifier.yokid10124068
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid441036
dc.description.pages276
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess