Show simple item record

dc.contributor.advisorKasal, Ali
dc.contributor.authorÖztaş, Savaş
dc.date.accessioned2020-12-29T13:09:48Z
dc.date.available2020-12-29T13:09:48Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/420449
dc.description.abstractToplum ve insanlık sürekli bir değişim ve gelişim içerisindedir. Bu değişim ve gelişim toplumun ve insanın kullandığı ürünlere de yansımaktadır. Değişimin ve gelişimin farkında olmak, geleceğin ürünlerini tasarlamak, tasarlanacak ürünlerin teknolojilerini üretmek, proseslerini tanımlamak için ilk adımdır. Bu farkındalığın oluşması da, geçmişten geleceğe değişim gösteren demografik verilerin yorumlanmasından geçmektedir. Demografik geçmiş verilerin günümüz verileri ile birlikte değerlendirilmesi geleceğin verileri hakkında somut ipuçları verecek ve yapılacak bu öngörüler sayesinde yenilikçi ve topluma değer katacak ürünler tasarlanabilecektir. Demografik verilerin merkezinde olan birey, bireyin yaşadığı mekân, mekanın içinde yer alan donatılar (mobilya) ve bireyin bu donatıları kullanım şekilleri, donatıların kalitesi ile mimarinin ve yaşanılan şehrin kültürü ile etkileşim halindedir. Mekânı içinde barındıran yapı, yapının bulunduğu şehir, şehrin bulunduğu ülke ve ülkenin var olduğu dünya birbirleri ile etkileşim halindedir. Tüm bu katmanların içinde barınan demografik veriler de birbirleri ile iletişim ve etkileşim halindedirler. İşte bu iletişim ve etkileşim yeni ürün ve yaşam şekillerini ortaya çıkarabilmektedir.Bu katmanlardan, bireyle mekan arasında fonksiyonel ve duygusal köprü kuran en önemli ürünlerden birisi olan mobilya da, yukarıda bahsedilen etkileşimden yararlanmak zorundadır. Dolayısıyla demografik veriler mobilya tasarımını etkiler ve etkileyecektir.Bu çalışmada; Kayseri ili merkezinde yaşayan tüketicilerin salon mobilyası tercihlerindeki davranışları ve satın alım öncesinde, sırasında ve sonrasındaki tutumlarında; eğitim durumu, yaş, göç, gelir durumu, mülkiyet, mimari özellikler ve cinsiyet gibi demografik özelliklerin etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. İnsanı tanımlayan demografik verilerin mobilya satış alışkanlıklarına etkisi önemlidir. Bu kapsamda mobilya üreticilerinin, odaklanacağı konular ve problemler belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla; 39 sorudan oluşan bir anket hazırlanmış ve Kayseri ilinde yaşayan 300 kişiyle yüz yüze görüşme yapılarak uygulanmıştır. Elde edilen veriler istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Ayrıca Türkiye İstatistik Kurumu ve Kayseri de bulunan sivil toplum örgütlerinin verilerinden de faydalanılmıştır.Çalışma sonucunda; bayilere mobilya almak için gelen tüketici profili ortaya çıkarılmıştır. Ayrıca mobilya satın alırken kadınların aktif rol aldıkları, tüketicilerin eğitim seviyesi arttıkça beğeni düzeylerinin arttığı, gelir seviyesi düştükçe evde konsept bütünlüğünden ziyade ihtiyacın önemli olduğunu belirlenmiştir. Kiracı olan hedef gruplar mobilyalarını daha sık değiştirirken, tüm tüketicilerin mobilyadan en büyük beklentilerinin sağlamlık olduğu görülmüştür. Tüketici yaşı ilerledikçe satın alınan ünite çeşitleri azalmakta ve mobilyanın estetiğinden ziyade sağlamlık ve fonksiyonelliği konusunun ön plana çıktığı tespit edilmiştir.Bu çalışmadan elde edilen sonuçlarla üretici firmalar hedef kitleleri daraltarak ve seçilen bu hedef kitlelere odaklanarak özel tasarımlar yapıp farklı satış politikaları geliştirebilir. Bununla beraber yine hedef kitlenin yaşam şekillerine ve yaşanılan mekânlara göre üretim şekilleri geliştirebilir.
dc.description.abstractSociety and humanity has been in constant change and progress. This change and progress is reflected in the products used by society and people. Being aware of this is the first step to design the products of the future, produce the technologies of the products to be designed, and to define the processes to produce technologies. The formation of this awareness is based on the interpretation of demographic data, which varies from past to future.Evaluation of historical demographic data together with today's data will give us concrete clues about the data of the future. Based on these predictions, innovative products that add value to society can be designed. The individual who is at the center of demographic data, the place where the individual lives in, the accessories (furniture) in the place, the quality and usage of these accessories are in interaction with the architecture and culture of the city. Moreover, the architecture, the city where the architecture exits, the country where the city is located and the world are in interaction with each other. The demographic data contained within all these layers also communicate and interact with each other. This communication and interaction can produce new products and life styles.Furniture, one of the most important products that build functional and emotional bridges between the individual and the space, has to benefit from the interaction mentioned above. Demographic data therefore affects and will affect furniture design.The purpose of this study is to determine the effects of the demographic characteristics such as education, age, immigration background, income, ownership, gender, on the preferences of people living in Kayseri city center when buying living room furniture as well as on their behavior before, during and after the purchase. The effect of demographic data on the furniture sale strategies is also important. In this context, it was also tried to determine the focus areas and problems of furniture sales for furniture manufacturers. In order to find out the answers, a questionnaire consisting of 39 questions was prepared and then face-to-face interviews were conducted with 300 people in Kayseri province and the results were analyzed. In addition, data from civil society organizations in Kayseri and data from Turkey Statistical Institute are also collected and analyzed.As a result of this work; the consumer profile who purchase furniture from dealers has been created. In addition, it has been determined that women play an active role in buying furniture, the threshold of liking a design increases as the education level increases, and the need is more important than the concept integrity as the income level decreases. Tenant target groups change their furniture more frequently, while robustness is a must for all consumers. As the consumer age progresses, the unit types purchased decreases and it is determined that durability and functionality is much more important than aesthetics of furniture.With these results, manufacturers can make targeted designs and develop different sales strategies by narrowing the target audiences and focusing on these selected target groups. Furthermore, new production methods can be developed based on the target groups and their life styles as well as based on the places they live in.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMühendislik Bilimleritr_TR
dc.subjectEngineering Sciencesen_US
dc.titleDemografik özelliklere göre tüketicilerin salon mobilyası tercih kriterlerinin belirlenmesi: kayseri ili örneği
dc.title.alternativeLiving room furniture preference criteria of consumers based on demographic characteristics: Case study for Kayseri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-22
dc.contributor.departmentAğaç İşleri Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10294210
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid581453
dc.description.pages59
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess