Gemi dip yapılarının optimizasyonu
dc.contributor.advisor | Gökşin, Ferda | |
dc.contributor.author | Altintaş, Özkan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:09:40Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:09:40Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/420413 | |
dc.description.abstract | ÖZET GEMİ DİP YAPILARININ OPTİMİZASYONU Anahtar Kelimeler : Optimizasyon, Dizayn Optimizasyonu, Gemi Ön Dizaynı, Gemi Dip Yapılan, Izgara Yapılan Özet: Her türlü dizayn alanında olduğu gibi bir gemi ön dizaynında da optimizasyon çok önemli bir rol oynamaktadır. Gemiyi oluşturan elemanların hacim ve ağırlıkların ön dizayn aşamasında optimum büyüklükte hesaplanması geminin tekno-ekonomik performans kriterlerinin belirlenmesinde son derece önemlidir. Belirli istekleri ve sınırlan karşılayacak şekilde bir sistemin dizaynında oluşabilecek çözümler arasından en iyisini bulmaya `Dizayn Optimizasyonu` denir. Dizayn optimizasyonunu oluşturan 3 unsur vardır. Dizayn değişkenleri uzunluk, yükseklik, genişlik, çap gibi modelin geometrik olarak tanrmlanmasmı sağlayan bağımsız değişkenlerdir. Dizayn sınırlamalan sisteme ait gerilme, frekans, deformasyon, sıcaklık gibi sınırlamalan ifade eden dizayn değişkenlerine bağlı ifadelerdir. Hedef fonksiyonu dizayn sınırlamalan dahilinde genellikle minimum nadiren de maksimum yapılmaya çalışılan fonksiyondur. Bu tezde sınıflandırma kuruluşunun istediği kriterlere uyacak şekilde bir firkateynin ana makine dairesi altındaki döşek ve tulanilerden oluşan ızgara dip yapışırım hacmi minimum yapılacaktır. Bahse konu elemanlar arasındaki uzaklık üzerinde de bir hassaslık analizi yapılarak elemanlar arası optimum uzaklık bulunacaktır. ıı | |
dc.description.abstract | ABSTRACT OPTIMIZATION OF SHIP'S BOTTOM STRUCTURES Keywords: Optimization, Design Optimization, Ship Preliminary Design, Ship Bottom Structures, Grillage Strucrures Abstract: As in all design field, optimization has a very important part in a preliminary ship design. Computing the volumes and weights of the elements which form the ship is very important to determine the performance of ship's techno- economic criterias. By meeting the determined constraints and requests, finding the best solution of all which are formed in a design is called `Design Optimization''. There are three elements which form design optimization. Design variables are independent variables such as width, height, radius etc. which define the model geometrically. State variables are design constraints such as stress, temperature, deformation, frequency etc. which are defined in terms of design variables. Objective function is the function which is defined dependent to design variables and which is to be made usually minimum, rarely maximum. In this thesis the volume of a frigate's grillage bottom structure which is formed by transverses and longitudinals is going to be minimum by obeying the rules which clasification foundation requires. The optimum spacing is going to be find by making sensivity analysis about the spacings of these elements. m | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Gemi dip yapılarının optimizasyonu | |
dc.title.alternative | Optimization of ship's bottom structures | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Makine Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 172802 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 154987 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |