Show simple item record

dc.contributor.advisorMete, Mustafa
dc.contributor.authorBilge, Tuğçe Nazli
dc.date.accessioned2020-12-29T13:09:38Z
dc.date.available2020-12-29T13:09:38Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/420401
dc.description.abstractGünümüz dünyasında yaşanan hızlı ve dikkat çekici gelişmeler özellikle iş dünyasında da önemli etkilere yol açmıştır. Geçmişe göre çok daha zorlu bir rekabet ortamının olduğu günümüzde firmalar varlıklarını devam ettirmede çeşitli güçlüklerle karşılaşmaktadır. Firmalar rakiplerine karşı avantaj elde etmek ve piyasadaki yerlerini korumak için pek çok alanda kendilerini yenileyip geliştirmişlerdir. Son yıllarda firmalar özellikle markalaşmaya çok fazla önem verdikleri görülmektedir. Dış pazarlar, tehditleri ve fırsatları bünyesinde barındırmanın yanı sıra ulusal sınırlarla yetinmeyerek tüm dünyada adından söz ettirmek isteyen firmaların riskleri göze alarak zorlu rekabet ortamı içerisine girdikleri tespit edilmiştir. Markalaşma üzerine ülkemizdeki çalışmaların sayısının oldukça yetersiz olduğu, özellikle halı sektöründe ise daha az olduğu görülmektedir. Bu çalışmada Türk ekonomisinde önemli bir yere sahip olan halı sektörü ihracatında markalaşmanın etkilerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Gaziantep ilinde faaliyet göstermekte olan ve ihracat yapan halı firmaları üzerinde çalışma gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya toplam 50 firma dahil edilmiştir. Veriler anket yöntemiyle elde edilmiştir. Çalışmadan elde edilen verilerin analizi SPSS 16.0 programı ile yapılmıştır. Yapılan analizler neticesinde bir marka adı altında ihracat yapan firmaların ihracat performansının daha yüksek olduğu, Turquality desteği alan firmaların son 3 yıllık ihracat ve satış performansının daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractRapid and remarkable Developments in today's world have led to a significant impact, especially in the business world. Sustaining their existence became more difficult compared to the past in today's competitive environment for the companies and the companies encounter serious problems about this issue. Companies renewed and developed themselves in many fields in order to gain advantage over their competitors and consolidate their place in the market. It is seen that, companies in particular have started to give too much importance to branding. However foreign markets have lots of threats and opportunities, it is seen that the companies wanted to mention by name enter into challenging competitive environment by chancing the threats in recent years. It is seen that the studies on branding, especially in carpet sector are insufficient in our country. In this study, the effects of branding on carpet sector export which has an important place Turkish economy are aimed to determine. For this purpose, the study was carried out on the carpet companies operating in Gaziantep province and that make export. A total of 50 companies included into the study. The data was obtained with questionnaire method. The analysis of the data obtained from the study was conducted with SPSS 16.0. As a result of the analyses it has been found that the exporting performance of the firms that make export under the name of a brand, the last 3 year exporting and sales performance of the firms that take Turquality support is higher.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürk halı sektörü ihracatında markalaşma: Gaziantep ili örneği
dc.title.alternativeBranding in Turkish carpet export: Gaziantep province case
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret ve Lojistik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCarpets
dc.subject.ytmCarpet business
dc.subject.ytmCarpet sector
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBranding
dc.subject.ytmGaziantep
dc.identifier.yokid10129002
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454345
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess