Kireç stabilizasyonu ve yol kesitine etkileri
dc.contributor.advisor | Kavak, Aydın | |
dc.contributor.author | Keskin, Erdinç | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:09:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:09:37Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/420399 | |
dc.description.abstract | KİREÇ STABILIZASYONU VE YOL KESİTİNE ETKİLERİ Erdinç KESKİN Anahtar kelimeler: kireç stabilizasyonu, CBR, plaka yükleme deneyi Özet: Bu çalışmanın amacı, killi zeminlerde yapılacak yol inşaatlarında, temel ve alttemel kalınlıklarını azaltmaktır. Bu amaçla Ankara Yukarı Yurtçu köyü mevkiinde bir yol Köy Hizmetleri tarafından seçilmiş ve bu arazi kireç stabilizasyonu ile iyileştirilmiştir. Bu çalışma iki aşamada yapılmıştır. İlk aşama, zeminin kireç stabilizasyonuna uygunluğunun tespiti için laboratuar çalışmaları, ikinci aşama ise arazi uygulamalarıdır. Laboratuar çalışmalarında, elek analizleri, atterberg limitleri tayini, pH deneyleri, proktor ve CBR deneyleri yapılmıştır. Kıvam Limitleri sonuçları kullanılarak bulunan kireç oranlarının, CBR deneyleri ve arazi deneyleri sonuçlarına göre uygun olduğu anlaşılmaktadır. Bu çalışmada önerilen metodun optimum kireç miktarının tespitinde ` 1 saatlik likit limit metodu olarak` kullanılabileceği anlaşılmaktadır. CBR değerleri incelendiğinde yeşil kilde 16, kahverengi kilde ise 21 kat oranında artışlar meydana gelmiştir. Bu sonuçlar temel alttemel kalınlıklarının 40 cm' den 15 cm'ye düşmesini sağlamıştır. İlk aşamada yapılan CBR deneylerinde 28 günlük CBR değerlerinin 7 günlük CBR değerlerine oranla daha düşük olduğu gözlenmiştir. Islatma yöntemi kullanıldığında 28 günlük CBR değerlerinde düşme gözlenmemiştir. Bu sebeple arazi uygulamalarında da kireç stabilizasyonu tamamlandıktan sonra mukavemet kayıplarının oluşmaması için 1 hafta süreyle belli oranlarda ıslatılması uygun olacaktır. Deneme yolunda yapılan deneyler ve gözlemler sonucunda çalışma başarılı olmuştur. Bu durum 1 ay sonra yapılan deneyler ve 3 ay sonra yağan yağmurlar sonucunda yapılan gözlemlerde de açık olarak gözlenmektedir. Kireçli olan kısımda yolda trafik altında kayda değer bir deformasyona rastlanmamasına rağmen, kireç kullanılmadan sıkıştırılan ilk 25 m'lik kısım tamamen deformasyona uğramıştır. ıı | |
dc.description.abstract | LIME STABILIZATION AND IT'S EFFECTS ON CROSS-SECTION Erdinç KESKİN Key words: clay stabilization, CBR, plate loading test Summary: This study aims to reduce the thickness of base and subbase of road constructions built on clay soils. For this purpose, a road located in Ankara Yukarı Yurtçu village is chosen by Köy Hizmetleri and this field was improved with lime stabilization. The process is performed in two steps. The first step is about the laboratuary works for the determination of the cases whether the soil is suitable for lime stabilization or not and the second step is field study applications. In laboratuary study, sieve analysis, atterberg limits, pH tests, compaction and CBR tests were done. It's understood that lime ratios that are found according to the results of the atterberg limits, are suitable to the results of the CBR and field tests. It's shown that the method proposed in this study can be used as `1 hour liquid limit method` while determining the optimum lime amount. It's investigated that there is a 16 times increase in green clay and 21 times increase in brown clay in CBR values. This resaults can be used in order to have a reduce from 40cm. to 15cm. in base and subbase thicknesses. It's observed that 28 days CBR values are less than 7 days CBR values of the tests performed during the first stage of the study. A decrease is observed in 28 days CBR values when wetting method is used. For this reason it will be convenient to wet the field for some proper periods for a one week duration after the lime stabilization is completed in order not to have a reduce in strength. This study can be said to be successfull when the tests and observations performed in the test road are taken into consideration. This situation is also obviously observed after the results done 1 and 3 months later and after some rainy days. Although no noteworthy deformation occurs in the part of the road in which lime stabilization applied. In the first 25m. Long part in which the method is not applied is completely deformed. m | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İnşaat Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Civil Engineering | en_US |
dc.title | Kireç stabilizasyonu ve yol kesitine etkileri | |
dc.title.alternative | Lime stabilization and it's effects on cross-section | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 172755 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 155106 | |
dc.description.pages | 123 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |