Yabancı dil öğretiminde iletişimsel yaklaşım ve iletişimsel yetinin Avrupa dil portfolyosu çerçevesinde değerlendirilmesi: Sekizinci sınıf örneği
dc.contributor.advisor | Köksalan, Mustafa Emre | |
dc.contributor.author | Demir, Kenan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:09:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:09:37Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/420397 | |
dc.description.abstract | İletişim Bilimleri günümüzde bütün bilim dallarıyla teması olan, hayatın neredeyse her alanına nüfuz eden devasa bir çalışmalar bütünüdür. Yabancı dil öğretimi de iletişim bilimleriyle doğrudan ilişkilidir. Çünkü yabancı dil öğrenmenin temel amacı iletişim kurabilmektir. Bu noktadan hareketle yabancı dil öğretiminde kullanılan en önemli yöntem ve yaklaşımlardan biri olan iletişimsel yaklaşım ve onun vazgeçilmez öğesi iletişimsel yetiyi Avrupa Birliği üyeleri ve aday ülkeler arasında yabancı dil öğretimini daha verimli hale getirmeyi amaçlayan standartları içeren Avrupa Dil Portfolyosu kapsamında değerlendirerek Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı sekizinci sınıflarda yabancı dil öğretiminde en verimli yöntem olduğunun kanıtlanması hedeflenmiştir. Bu amaçla Gaziantep İli Şahinbey İlçesi Atatürk Orta Okulu sekizinci sınıf öğrencilerinden oluşan bir sınıf deney, diğer sınıflar da rast gele yöntemle kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Bu gruplara Avrupa Dil Portfolyosu odak alınarak hazırlanan bir anket ön test ve son test olarak sunulmuştur. Daha sonra deney ve kontrol gruplarının her soru için verdikleri cevapların ortalamaları bağımsız örneklem t- testi ile karşılaştırılmıştır. Anket dışında ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı'nda çalışan on İngilizce öğretmeniyle iletişimsel yaklaşım ile ilgili derinlemesine görüşme yapılmıştır. Bütün bu çalışmalar iletişimsel yaklaşımın yabancı dil öğretiminde hala en verimli yöntemlerin başında geldiğini kanıtlamaktadır.Anahtar kelimeler: İletişim, iletişimsel yaklaşım ve yeti, Avrupa Dil Portfolyosu | |
dc.description.abstract | Today, the science of communication is a huge bulk of studies both related to other areas of science and penetrating all walks of life. Teaching a second language is also directly related to communicational sciences as the aim of learning a language is to communicate. Moving from this point, it has been aimed to prove that communicational approach and competence, a major method for foreign language teaching, is the most efficient language teaching method for the 8th graders considering European Language Portfolio, a project to standardize and make language teaching more efficient among the members and the candidates. In order to prove that a questionnaire based on European Language Portfolio has been prepared and the 8th graders in Atatürk Secondary School in Şahinbey city of Gaziantep Province have been divided into two groups randomly: an experimental group and a control group. The questionnaire has been applied to both groups as pre-testing and post-testing. The means for each question have been compared using independent samples t-test. The results have proved our hypothesis. What is more, ten English teachers employed in Ministry of National Education have been interviewed deeply about communicational approach. All these studies have showed that communicational approach is still the most useful method in language teaching.Key words: communication, communicational approach and competence, European Language Portfolio | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Yabancı dil öğretiminde iletişimsel yaklaşım ve iletişimsel yetinin Avrupa dil portfolyosu çerçevesinde değerlendirilmesi: Sekizinci sınıf örneği | |
dc.title.alternative | Evaluation of communicative approach and communicative competence within the frame of European language porfolio: The case of the eighth graders | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İletişim ve Toplumsal Dönüşüm Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Communicative language teaching | |
dc.subject.ytm | European Language Portfolio | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.identifier.yokid | 10109974 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 441037 | |
dc.description.pages | 154 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |