Show simple item record

dc.contributor.advisorKavak, Aydın
dc.contributor.authorBilgen, Gamze
dc.date.accessioned2020-12-29T13:09:23Z
dc.date.available2020-12-29T13:09:23Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/420324
dc.description.abstractYÜKSEK FIRIN CÜRUFU İLE ZEMİN STABILIZASYONU Gamze BİLGEN Anahtar kelimeler:Curuf, Zemin İyileştirme, Katkı Malzemesi, Bentonit, Kireç Özet: Bu çalışmanın amacı, Ereğli Demir Çelik Fabrikası' nda oluşan yüksek fırın cürufunun, yol stabilizasyonunda kullanılabilmesi için optimizasyon sağlanmasıdır. Demir çelik fabrikalarında cüruf önemli bir sorundur. Daneli olan cüruf, bir elek sistemiyle yol altyapısında temel veya alt temel malzemesi olarak belli bir gradasyonla üretilebilir. Bu tür malzemeler fabrikaya yakın bölgelerde ekonomik olabilmesine karşılık uzak bölgelerde kullanılması ekonomik değildir. Bu çalışmada Ereğli Demir Çelik Fabrikası' nda üretilen, çimento katkı malzemesi olarak kullanılan yüksek fırın cürufu, değişik oranlarda, bentonite eklenmiştir. Karışımların endeks özellikleri, kıvam limitleri, hidrometre ve elek analizleri, özgül ağırlıkları, standart kompaksiyon değerleri, serbest basınç değerlerindeki ve birim deformasyonlardaki değişimler 0 gün, 7 gün ve 28 gün kür edilerek incelenmiştir. Çalışma iki aşamada yapılmıştır. Birinci aşamada cüruf, çimento katkı malzemesi olarak kullandığı boyutta bentonite eklenmek sureti ile incelenmektedir. İkinci aşamada, bentonite, kireç ve 150 mikron çapındaki elekten elenmiş cüruf eklenmektedir. Çalışmada değişik cüruf - kireç oranlan incelenmiştir. Bu çalışmaların sonunda özellikle, % 5 cüruf ve % 7,5 kireç ile karıştırılan bentonitin serbest basınç değerinde, 28 gün sonunda 25 kata varan artışlar oluşmaktadır. Ayrıca, kırılma anındaki birim deformasyonlarm % 11 seviyelerinden % 1 seviyelerine düştüğü gözlenmektedir. Cüruf, kireç ve bentonit karışımı, bentonitin optimum su muhtevasını belirgin olarak etkilememekle birlikte, kuru birim hacim ağırlığını azaltmakta ve proktor eğrisini düzleştirmektedir. Böylece zemin rijit bir yapıya dönüşmekte ve elastisite modülü artmaktadır. Karışımların deneylerde kullanılan oranlarda yol yapımında alt temel veya taban zeminde kullanılması, zemindeki deformasyonlan azaltarak yol kesitlerinde küçülme, buna bağlı olarak da maliyetlerde azalma sağlayabilecektir. ıı
dc.description.abstractSOIL STABILIZATION WITH SLAG Gamze BİLGEN Keyword: Soil, slag, stabilization, lime Abstract: The goal of this study is to provide optimization to use blast furnace slag that occurs in Ereğli Iron and Steel Factory. Slag is an important problem in iron and slag factories. The graduated slag can be produced with a particular gradation using a sieve system as foundation in road substructure or sub foundation. Although such materials can be economical in places close to the factory, it is not economical to use them in far place. In this study blast furnace slag produced in Ereğli Iron and Steel Factory and used as cement addition material is added to bentonite in various ratios. Index properties of mixtures, hydrometer and sieve analysis, specific gravity, standard compaction values, and changes in unit deformation are examined in cures of 0, 7 and 28 days. The study is done two stages. In the first stage, slag is examined by being added to the bentonite in the dimension used as cement addition material. In the second stage, slag sieved from 150 micron sieve and lime are added to bentonite in various ratios. Various slag - lime ratios are examined in the study, especially in undrainage consolidate value of bentonite mixed with 5 % slag % 7,5 lime increases raising up to 25 times occurred the end of 28 days. Moreover, decreases in the moment of breaking are examined. Although slag - lime and bentonite mixtures do not affect optimum water contents of bentonite significantly, decreases dry density and smoothes proctor bent. Then, the soil transforms into a rapid structure and elasticity module increases. Using the mixtures in road construction as sub foundation or soil foundation in ratios used in experiments, would provide decrease in road sections by decreasing soil deformations, and decrease in cost may be provided due to these decreases. men_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleYüksek fırın curufu ile zemin stabilizasyonu
dc.title.alternativeSoil stabilization with slag
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid172907
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid155087
dc.description.pages194
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess