Show simple item record

dc.contributor.advisorErtürk, İsmail
dc.contributor.authorŞanli, Yusuf
dc.date.accessioned2020-12-29T13:09:20Z
dc.date.available2020-12-29T13:09:20Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/420304
dc.description.abstractAnahtar Kelimeler: Çevrimiçi test, bilgisayar tabanlı sınav, web tabanlı test, bilgisayar destekli değerlendirme.Dünya değişiyor, alışkanlıklarımız değişiyor, hayatımız değişiyor ve hayatın önemli bir gerçeği olarak en temelde zaman içersinde insan değişiyor. Günümüzde bunlara paralel olarak öğrenme şekilleri değişmektedir. Artık teknoloji çağında yaşıyoruz, dünya küçülüyor. Enformasyon teknolojilerindeki ilerlemeler, bilgisayarların gelişmesi ve yaygınlaşması eğitim sistemini de etkilemektedir. Bu çerçevede uzaktan eğitim gün geçtikçe popüler hale gelmiş, yaşam boyu eğitimin bir parçası olarak kaçınılmaz olmuştur; Uzaktan eğitimdeki gelişmelere paralel olarak uzaktan değerlendirmenin nasıl yapılacağı sorusu gündeme gelmiş bulunmaktadır. Ne yazık ki çevrimiçi sınav değerlendirmesi konusunda literatürde fazla bir çalışma bulunmamaktadır. Çevrimiçi değerlendirme, uzaktan eğitimin en büyük problemi olmaya devam etmektedir. Bu tez projesinde, öğrencilerin çevrimiçi sınava karşı algılarını lise seviyesinde ölçmek için çalışmalar yapılmıştır. Bugüne kadar yapılan çalışmaların çoğu üniversite öğrencilerine uygulanmıştır. Fakat günümüzde yetişkinlerden daha çok gençlerin, özellikle ilköğretim ve lise dönemindeki öğrencilerin bilgisayarlara ve internete olan ilgileri daha fazladır. Bu yeni neslin çevrimiçi sınav algılarını ölçmek amacıyla, lise düzeyindeki bir bilgisayar dersinde uygulanabilecek bir çevrimiçi sınav uygulaması geliştirilmiştir. Geliştirilen web sitesi, lise öğrencileri tarafından kullanılmış ve neticede öğrenciler bir ankete ve görüşmeye tabi tutularak bu değerlendirme tarzına karşı algıları araştırılmıştır. Bu programla Kocaeli Körfez Çok Programlı Lisesi'nde bilgisayar derslerinin sınavları yapılmıştır. Araştırmada ayrıca öğretmenlerin de çevrimiçi sınava karşı algıları incelenmiştir. Araştırma sonuçlan göstermiştir ki; lise seviyesindeki öğrencilerin, çevrimiçi sınava bakış açıları oldukça pozitiftir. Bilgisayar kullanımından kaynaklanabilecek olumsuzluklar lise çağındaki öğrencilerde daha az ortaya çıkmaktadır. Elde edilen sonuçlara göre zamanla çevrimiçi sınav uygulamalarının artacağı anlaşılmıştır.
dc.description.abstractKeywords: Online test, computer based examination, web based test, computer aided assessment.The World is evolving, our habits and lives are also changing, and moreover at the bottom line human beings are instinctively changing in time. That is the reality and nature of life. Based upon these, today, our learning styles are progressively changing. We currently live in the technology age, with a world becoming smaller. Developments in information technologies, developments in computers, increase in computer usage and internet have also affected the education system consequently. In this context, distance education is becoming more popular day by day and an inevitable part of life time education. Parallel to the developments in distance education, a key question that how the online assessment is realized effectively to be pointed out. Unfortunately there has been not enough research and study on online assessment. Online assessment is still one of the most crucial problems of the distance education. In order to investigate the perceptions of high school students towards online assessment this research has been conducted using a web based examination application tool developed. Most of the similar researches carried out so far have been applied to undergraduate students. However, today apart from the adults, the youth especially high school students have more interest in computers and internet which are key parts of the distance education. In order to measure the perceptions towards online assessment of this new generation an online assessment application has been developed to be used for a computer course given in high schools. This web based application tool has been used by high school students and after that a questionnaire and interviews have been applied to the students to investigate their perceptions towards such an evaluation system. Using this online assessment web site; the examinations of a computer course given in Körfez Cok Programli Lisesi in Kocaeli were done. In this research the perceptions of the instructors were also investigated. Research results show that the perceptions of high school students are highly positive. However, there have been a few disapproving and negative perspicacity, which appeared to be less effectual. Based upon all findings and indications, it can be concluded that use of online assessment has a huge potential in distance education and will be common in the near future.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğrenci ve öğretmenlerin bilgisayar tabanlı sınav algısı
dc.title.alternativeStudent and teacher perceptions towards computer based examinations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentElektronik ve Bilgisayar Sistemleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid172903
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid155088
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess