Show simple item record

dc.contributor.advisorMete, Mustafa
dc.contributor.authorEvis, Veysi
dc.date.accessioned2020-12-29T13:08:23Z
dc.date.available2020-12-29T13:08:23Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419991
dc.description.abstractGünümüz zorlu rekabet ortamında firmaların varlıklarını devam ettirebilmeleri için yalnızca iç pazarlar yeterli olmamaktadır. Bu nedenle firmaların dış pazarlara açılması bir zorunluluk hâline gelmiştir. Bunun için de en fazla kullanılan yöntem ihracattır. İhracat firmaların varlıklarını devam ettirmelerindeki en önemli örgütsel faaliyetler arasında yer almaktadır. Firmalar ihracat yaparken pek çok sorun ile karşı karşıya kalmaktadır. Bu sorunlarla mücadele edebilen firmalar avantajlı hale gelmekte ve dolayısıyla da daha başarılı olmaktadır. Firmaların ihracatta yaşadıkları sorunların tespit edilmesine dair çok fazla çalışma bulunmamaktadır. Bu çalışmada firmaların ihracatta yaşadıkları sorunlara ilişkin algılarındaki farklılıklar incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda Gaziantep ilinde ihracatla uğraşan toplam 146 firma yetkilisiyle görüşülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler SPSS 22.0 paket programıyla analiz edilmiştir. Yapılan analizler neticesinde firmaların en fazla sorunu `yerli paranın devalüasyonu` ve `prosedürel karmaşıklık` konularında yaşadıkları görülmüştür. İstatistiksel analizler neticesinde küçük firmaların ihracat fiyatlandırma kısıtlamaları, dış kaynaklı lojistik sınırlılıklar, ulusal ihracat politikası konularında daha az sorun yaşadığı, büyük firmaların ise yerli paranın devalüasyonu konusunda daha az sorun yaşadığı görülmüştür. Çalışma neticesinde aynı zamanda ihracat konusunda daha deneyimli olan firmaların ihracatla ilgili bilgi/piyasayla iletişim ve yerli paranın devalüasyonu konularında daha az sorun yaşadıkları tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn today's challenging competitive environment, only domestic markets are not enough for companies to continue their assets. For this reason, it has become a necessity for companies to entry to foreign markets. The most used method for this is exporting. Export is one of the most important organizational activities for the companies to continue their existence. Firms encounter with many problems when exporting. Firms that can tackle these problems are becoming advantageous and therefore more successful. There are not many studies about the problems that companies have experienced in exporting. In this study, differences in the perception of the problems experienced by firms in exporting are examined. To this end, a total of 146 companies engaged in exports in Gaziantep province were interviewed. Survey method was used as data collection tool in the study. Data obtained from the study were analyzed with SPSS 22.0 packet program. As a result of the analysis, it was seen that the biggest problem of the firms was the `devaluation of domestic currency` and `procedural complexity`. As a result of the statistical analysis, it was seen that small firms had fewer problems in terms of export pricing constraints, outsourced logistic limitations, national export policy issues, and big companies had less problems with the devaluation of domestic money. As a result of the study, it was also found that firms with more experience in exporting had less problems in terms of export information/market communication and domestic currency devaluation issues.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleFirmaların ihracatta yaşadıkları sorunlara ilişkin algılarındaki farklılıklar: Gaziantep ili örneği
dc.title.alternativeDifferences in the perceptions of firms regarding the problems they experience in export: Gazi̇antep province case
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret ve Lojistik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInternational trade
dc.subject.ytmExport
dc.subject.ytmFirms
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmTrade
dc.subject.ytmGaziantep
dc.identifier.yokid10146392
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid469143
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess