Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkanlı, Oya
dc.contributor.authorErtopcu, İsmail
dc.date.accessioned2020-12-29T13:08:18Z
dc.date.available2020-12-29T13:08:18Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-09-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419967
dc.description.abstractGünümüzde, insanlar boş zamanların artmasıyla birlikte, yeme içme faaliyetlerini sadece beslenme ihtiyaçlarını karşılamaktan ziyade birlikte zaman geçirmek, yeni insanlarla tanışmak gibi ihtiyaçlarını da karşılamak için yöresel restoranları tercih etmektedirler. Yöresel restoran işletmeleri kazançlarını artırmak ve müşterilerin tekrar gelme niyetlerini sağlamak için yüksek kalitede hizmet sunmak, farklılık yaratmak ve neden tercih edildiklerini bilmeleri gerekmektedir. Bu bağlamda yapılan bu araştırmanın amacı, yerli turistlerin yöresel restoranları tercih etme nedenlerinde etkili olan faktörlerin ortaya konulmasıdır. Bu amaç doğrultusunda, birinci bölümde araştırmanın giriş kısmına yer verilmiştir. İkinci bölümde gastronomi ve turizm ilişkisi, gastronomi turist ilişkisi, yiyecek içecek işletmeleri ile ilgili temel kavramlara ve yerli turistlerin yöresel restoranlara ilişkin tercihleri ele alınmıştır. Üçüncü bölümde, araştırmanın amacı, önemi, sınırlılıkları, modeli, evren ve örneklem, veri toplama aracı ve tekniklerine yer verilmiştir. Dördüncü bölümde, araştırmanın amacına yönelik, Gaziantep ilinde bulunan yöresel restoranları tercih eden yerli turistler örneklem olarak seçilmiş ve bu restoranlara gelen 415 yerli turiste anket uygulanmıştır. Uygulama sonucunda elde edilen verileri betimlemek amacıyla ankette bulunan her bir ifade frekans ve yüzde dağılımları ele alınarak değerlendirilmiş ve ifadeler arasındaki ilişki tespit edilmiştir. Araştırmanın bulguların neticesinde yerli turistlerin, yöresel restoranlara ayda bir gittikleri gözlemlenmektedir. `yemek kalitesi`, `menü çeşitliği`, ` tanınmışlık`, `yöresel gıdaların lezzetli olması`, `yöresel gıdaların kültürü yansıtması`, ` yöresel araç gereç kullanımı`, `ödenen paranın karşılığının alınması` ve `çalışanların davranışları` gibi etmenlerden yerli turistlerin etkilendikleri görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Yerli Turist, Gastronomi, Restoran İşletmeciliği, Yöresel Restoranlar, Gaziantep.
dc.description.abstractToday, people prefer local restraurants not just for nutritional requirements but to meet new people and spend time together since they have more spare time. Local restraurant owners need to high quality service and make difference for the customers and know why they prefer their restarurant in the competitive environment to get more profit and make the customers come again. In this sense, the aim of this research to identify the factors affecting the domestic tourists' choices of local restraurants. With this aim, the first part of the research has the introduction part. The second part discusses the relation between gastonomy and tourism, gastonomy and tourist, basic concepts about food and beverage services and domestic tourists' choices of local restraurants.The third part discusses the aim, limitations, model, population and sample, means of gathering data and techniques of the research. In the fourth part, domestic tourists who prefer local restaraurants in Gaziantep are chosen as sample and a survey is applied to 415 domestic tourists coming to these restraurants to serve the purpose of the research. Every single statements in the survey is evaluated using frequency and percentage distrubition in order to describe the data obtained according to the results of the survey and the the relation between statements is identified. According to the findings of the research, it is observed that domestic tourists go to local restaurants once a month. It is determined that most of the tourists have been affected by `food quality`, `variety of the menu`, `public recognition`, `taste of the local food`, `food representing the local culture`, `using local tools`, getting their money's worth` and `attitude of the staff`.Key words: Domestic Tourist, Gastronomy, Restaurant Management, Local Restraurants, Gaziantep.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYerli turistlerin yöresel restoranları tercih etme nedenleri: Gaziantep ili örneği
dc.title.alternativeA study of the factors that effect restaurant preferences among tourist: Gaziantep province example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-06
dc.contributor.departmentGastronomi ve Mutfak Sanatları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGaziantep
dc.subject.ytmGastronomy
dc.subject.ytmTourists
dc.subject.ytmIndigenous people
dc.subject.ytmFood and beverage operations
dc.subject.ytmRestaurants
dc.subject.ytmFood culture
dc.subject.ytmKitchen
dc.subject.ytmCulinary tourism
dc.subject.ytmLocal cuisine
dc.identifier.yokid10163239
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid477442
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess