Show simple item record

dc.contributor.advisorÇanakcı, Mustafa
dc.contributor.authorTürkcan, Ali
dc.date.accessioned2020-12-29T13:07:52Z
dc.date.available2020-12-29T13:07:52Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419843
dc.description.abstractBİR DİZEL MOTORUN PERFORMANS PARAMETRELERİNİNDENEYSEL TESPİTİAli TÜRKCANAnahtar Kelimeler: İçten Yanmalı Motorlar, Motor Test Sistemi, Veri Toplama,Yanma AnaliziÖzet: İçten yanmalı motorlar üzerine yapılan araştırmalar, motor performansınıarttırmak, yakıt tüketimi ve egzoz emisyonlarının azaltmak ve alternatif yakıtkullanımını geliştirmek içindir. Bu araştırmalarda çok hızlı değişen silindir gazbasıncı ve yakıt enjeksiyon hattı basıncı gibi bazı değişkenlerin gözlemlenmesi vekaydedilmesi gerekir. Bu durum motor testleri için oldukça önemlidir. Çünkü testlersonucunda elde edilen veriler, araştırmaların yorumlanmasında önemli bir rol oynar.Bu çalışmada; içten yanmalı bir dizel motorun tork, güç ve fren özgül yakıttüketiminin ölçülmesi ve yanma analizinin yapılabilmesi için bir motor test sistemikurulmuştur. Yüksek örnekleme oranına sahip bir veri toplama sistemi ile silindir veenjeksiyon hattı basınç verileri 0,25o krank açısı çözünürlüğünde toplanmıştır.Yanma analizi için elli çevrimin ortalaması hesaplanmıştır. Bununla birlikte silindirve enjeksiyon hattı basınçları kullanılarak ısı dağılımı ve tutuşma gecikmesininanalizleri yapılmıştır. Elde edilen analiz sonuçları grafikler ve tablolar halindesunularak yorumlanmıştır.x
dc.description.abstractEXPERIMENTAL DETERMINATION OF A DIESEL ENGINE?SPERFORMANCE PARAMETERSAli TÜRKCANKeywords: Internal Combustion Engines, Engine Test System, DataAcquisition, Combustion AnalysisAbstract: Researches on the internal combustion engines aim to increase engineperformance to reduce fuel consumption and exhaust emissions and to improvethe use of alternative fuels. In these researches, the observations and records ofrapidly changes of the some variables such as cylinder pressure and fuelinjection line pressure are required. This is very important for engine testsystems, because acquired data in the engine tests have a vital role to explain theresults.In this study, an engine test system was set up to measure torque, power andbrake specific fuel consumption and to analyze combustion characteristics inthe engine cylinder. Data from the cylinder and fuel injection line were collectedwith a high sampling rate data acquisition system using a crank angle resolutionof 0.25o. The means of fifty engine cycles were calculated for combustionanalysis. At the same time, cylinder and fuel injection line pressures were usedto analyze heat release and ignition delay. Results of the performed analysiswere presented and interpreted as figures and tables.xien_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleBir dizel motorun performans parametrelerinin deneysel tespiti
dc.title.alternativeExperimental determination of a diesel engines performance parameters
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid198221
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid197917
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess