dc.contributor.advisor | Şalcı, Aydın | |
dc.contributor.author | Ersöz, Burçin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:07:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:07:37Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419775 | |
dc.description.abstract | P YADE T P BALIKÇI TEKNELER N N S STEMAT K PERVANESER LER YARDIMIYLA OPT MUM PERVANE D ZAYNI?Makine Müh. Burçin ERSÖZ?Anahtar Kelimeler: Piyade Tipi Balıkçı Tekneleri, Sistematik Dizayn Diyagramları,Dizel Motorlar ve Pervaneler.Özet : Bu çalışma, kapsam olarak daha önce direnç ve geosim analizleri [2], [3], [4]yapılan piyade tipi balıkçı tekneleri araştırmasının bir devamı niteliğindedir.Yapılançalışmada, gerekli tüm değerler ve şartları sağlayacak motor ve redüktör seçimleriyapılmış ve teknenin tek başına ilerlemesini sağlayacak sevk sistemi dizaynedilmiştir.lk bölüm, tezin açıklaması niteliğindedir. kinci bölüm ise, daha önce elde edilengemi direnç değerlerini karşılayacak, çevreyle uyumlu, sessiz ve temiz çalışan birmotor seçilmiştir. Ancak, seçilen motorun devir sayısının fazlalığı nedeniyle uygunbir redüktör seçimi yapılmak zorunda kalınmıştır. Buna bağlı olarak, üçüncübölümde pervane dizaynına başlanmıştır. Pervane dizaynı için, öncelikle (Bp-δ)sistematik dizayn diyagramları kullanılarak LWL=WL 3.5 boş hal ve LWL=WL 5.0yüklü su hattına göre ayrı ayrı sistematik analiz yapılmıştır.Bunun sonucunda eldeedilen değerlere göre, pervane yuvasına sığma, ve kavitasyon göstermeme şartlarıkontrol edilmiş ve mukavemet hesapları yapılmıştır. Sonunda da sonuçlarkarşılaştırılarak tüm şartları sağlayan pervane seçilmiştir.Diğer bölümlerde de sadece bu pervane tipinin tabloları kullanılarak hesaplamalaryapılmıştır. Dördüncü bölümde, optimum pervane seçilen W B 3.50 için, (Bu-δ)sistematik dizayn diyagramları kullanılarak optimum devir sayısı ve devir düşürmeoranı hem LWL=WL 3.5 hem de LWL=WL 5.0 su hatları için bulunmuştur. Beşincibölümde de, yine her iki su hattı için bulunan optimum devir sayılarına göre W B3.50 pervanesinin sistematik analizleri ve buna bağlı olarak pervane yuvasınasığabilme şartı, kavitasyon durumu kontrol edilmiştir.Altıncı bölümde, optimumpervane W B 3.50 nin LWL=WL 3.5 ve LWL=WL 5.0 su hatları için bulunan servishızları da kullanılarak bu defa, (KT-KQ - J) dizayn diyagramları yardımıylasistematik analiz yapılmıştır. Yedinci bölümde, gerekli tüm değerleri bilinenteknenin romörkör de takılmasıyla, istenen T itme kuvvetini sağlayabilmesi içinyedek çekme kuvveti (µ-Ï - Ï) diyagramları kullanılarak bulunmuştur. Son bölümolan sekizinci bölümde de, sonuçlar ve gerekli karşılaştırılmalar verilmiştir. | |
dc.description.abstract | OPT MUM PROPELLER DESIGN BY USING SYSTEMATIC PROPELLERSERIES OF INFANTRY TYPE OF FISHING BOATS?Mechanical Eng. Burçin ERSÖZ?Keywords: Infantry Type of Fishing Boats, systematic Design Diagrams, DieselEngines and Propellers.Abstract: This study, contains about compression and geosim analysis of infantrytype of fishing boats [2], [3], [4]. In carrying out of this study, elections for supplyingall necessary values and conditions of engine and transmission, were done andsending design system was designed for moving ship alone.First section, is explanation of thesis. In second section, engine was matched toobtain supplying resistance values, concordant with environment, quite and clean.But, must be matched because of too much rotation number.According to this, inthird section, was started to design of propeller. For being design of propeller, first,systematic analysis was done for both LWL=WL= 3.5 empty condition andLWL=WL 5.0 full condition by using (Bp-δ) systematic design diagrams. After this,according to results,to take refuge housing of propeller and not to show cavitationcondition were controlled and calculations of resistance were done. By to compareall conditions, optimum propeller was matched.Other sections, calculations were done by using only tables and diagrams W B 3.50propeller. In forth section, according to match W B 3.50 type of optimum propeller,optimum gear ratio was found by using (Bu- δ) systematic design diagrams for bothLWL=WL= 3.5 and LWL=WL 5.0 water lines. In fifth section, according to foundoptimum gear ratio in both two water lines, systematic anaysis of optimum propellerW B 3.50, taking of refuge housing of propeller condition and results of cavitationcontrols were done. In sixth section, using service velocities of optimum propellerW B 3.50 for both two lines, systematic analysis were carried out with using(KT-KQ - J) diagrams. In seventh section, calculations were done for finding Tthrust value by using (µ-Ï - Ï) diagrams in known all necessary values of trailerwhen W B 3.50 propeller was used.And last section, all results were shown and compared. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Gemi Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Marine Engineering | en_US |
dc.title | Piyade tipi balıkçı teknelerinin sistematik pervane serileri yardımıyla optimum pervane dizaynı | |
dc.title.alternative | Optimum propeller design by using systematic propeller series of infantry type of fishing boats | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Makine Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 198317 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 197930 | |
dc.description.pages | 132 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |