Show simple item record

dc.contributor.advisorDeniz, Sabahattin
dc.contributor.authorYilmaz, Nesibe
dc.date.accessioned2020-12-29T13:07:35Z
dc.date.available2020-12-29T13:07:35Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419762
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Okul Öncesi Öğretmenlerinin iletişim becerileri, problem çözme becerilerini ve empatik eğilim düzeylerini yaş ve kıdem açısından incelemektir.Bu çalışma betimsel yöntem kullanılarak yapılmıştır. Araştırma, amacına uygun olarak 2009-2010 öğretim yılında Edirne ve Muğla il merkezlerindeki 138 okul öncesi öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir.Araştırmada İletişim Becerileri Envanteri, Empatik Eğilim Ölçeği ve Problem Çözme Becerileri Envanteri kullanılmıştır. Ölçeklerde elde edilen verilerin analiz edilmesinde SPSS 14.0 istatistik programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde ve ortalama değerler ile üç ve daha fazla kategoriden oluşan grupları karşılaştırmak için tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve parametrik istatistikler için normallik varsayımının karşılanmadığı durumlarda kullanılan ilişkisiz k örneklem için Kuruskal Wallis H- testi ve değişkenler arasındaki ilişkiyi belirleyebilmek için Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon ( r ) Katsayısı kullanılmıştır. Elde edilen sonuçların hata payı üst sınırı .05 olarak kabul edilmiştir.Araştırma bulgularında okul öncesi öğretmenlerinin iletişim becerileri alt boyutları ile empatik eğilim düzeyleri ve problem çözme becerileri alt boyutları arasında anlamlı ilişkiler elde edilmiştir. Okul öncesi öğretmenlerinin iletişim becerileri alt boyutlarından zihinsel iletişim becerileri açısından yaş grupları arasında; iletişim becerileri alt boyutlarından duygusal iletişim becerileri açısından kıdem grupları arasında anlamlı farklılıklar saptanmıştır.Araştırma bulguları, bundan sonra yapılacak araştırmalara yol gösterecek biçimde alan yazını ışığında tartışılmış ve yorumlanmıştır.Anahtar Sözcükler: Okul öncesi öğretmeni, iletişim becerisi, empatik eğilim, problem çözme.
dc.description.abstractThe purpose of this study, Pre-School Teachers' communication skills, problem-solving skills and levels of empathic tendency, compared to examine in terms of age and seniority.This reseach is done by using descriptive method. The research, which is appropriate to its aim is done with 138 pre-school teachers in centres of Edirne and Muğla in 2009-2010 educational year.Research, `Communication Skills Inventory, Empathic Tendency Scale, and Problem-Solving Skills Inventory` is used. Data analysis was performed using the SPSS 14.0 program, frequencies, percent and mean. At least two categories of variables to compare the Mann-Whitney U-test to compare groups of three or more categories, one-way analysis of variance (ANOVA) to determine the relationship between continuous variables and Pearson's Product Moment Correlation (r) coefficient was used. The margin of error for the results obtained have been accepted as the upper limit of .05.Research findings pre-school teachers with the dimensions of empathic tendency to lower levels of communication skills and problem-solving skills, a significant relation between sub-dimensions have been obtained. Pre-school teachers in terms of communication skills between the ages of sub-dimensions of the mental communication skills, communication skills, communication skills, in terms of emotional dimensions of the lower seniority were significant differences between groups.Research findings, made after it was discussed and interpreted in the light of research literature to guide the field.Key Words: Pre-School Teacher, Communication Skills, Empathic Tendency, Problem Solving.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin iletişim becerileri, problem çözme becerileri ve empatik eğilim düzeyleri
dc.title.alternativePre-school teachers' communication skills, problem solving skills and levels of empathic tendency
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCommunication skill
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmEmpathic inclination
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.identifier.yokid413347
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid326017
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess