Show simple item record

dc.contributor.advisorAycan, Hediye Şule
dc.contributor.authorGüç, Ebru
dc.date.accessioned2020-12-29T13:07:32Z
dc.date.available2020-12-29T13:07:32Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419743
dc.description.abstractGünümüzde; yaratıcı bireyler yetiştirmek önem kazanmış, öğretimde yaratıcı düşünmeyi ortaya çıkarıcı ve destekleyici ortamların oluşturulması gerekliliği ön plana çıkmıştır. Fen ve teknoloji dersi; bireyleri bilişsel yönden geliştiren ve yaratıcılıklarını artıran temel bir ders olarak ilköğretim programlarında yer almakta; bu kapsamda çok geniş bir öğrenme yelpazesi sunmaktadır. Yaratıcılık bağlamında disiplinler arası çalışmaların gerekliliği göz önüne alındığında; fen ve teknoloji derslerinin özellikle sanat ile bütünleştirilerek verilmesiyle yaratıcı ve eğlenceli sınıf ortamlarının oluşacağı öngörülmektedir. Fen ve sanatın bütünleştirilerek sınıf ortamlarında yer alması; öncelikle fen ve teknoloji öğretmen adaylarının bu konuda olumlu tutuma ve deneyime sahip olmasıyla mümkündür.Araştırmanın amacı, Genel Kimya I dersi kapsamındaki konuların öğretiminde, ebru sanatı etkinlikleri kullanımının öğretmen adaylarının konuya ilişkin öğrenme başarıları ile fen ve sanat bütünleşmesine yönelik tutumlarına etkilerinin incelenmesidir. Çalışma, Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda 2 ve 3.sınıfta öğrenim görmekte olan öğretmen adayları ile yürütülmüştür. Ön test aşamasında 156; son test aşamasında 159 öğretmen adayına ulaşılmıştır. Öğretmen adaylarının fen ve sanatın bütünleştirilmesine yönelik görüşlerinin belirlenmesi için Fen ve Sanat Bütünleşmesine Yönelik Tutum Ölçeği?; kimya konularına ait başarı düzeylerinin ve kavram yanılgılarını belirlemek amacıyla ise ?Genel Kimya Başarı Testi? kullanılmıştır. Kontrol gruplu ön test-son test deseni kullanılarak, deney grubunda ebru sanatı etkinliklerine dayalı, kontrol grubunda ise klasik anlatım yöntemi ile öğretim yapılmıştır. Deneysel işlem sonrası yapılan analizlerde deney grubu ile kontrol grubunun hem başarı durumları, hem de fen ve sanat bütünleşmesine yönelik olumlu tutum geliştirme açısından deney grubu lehine anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir (p <0.05). Ebru sanatı etkinliklerine dayalı öğretimin yapıldığı öğretmen adaylarının daha başarılı oldukları ve sahip oldukları olumsuz tutumların, kavram yanılgısı ve eksik bilgilerinde kontrol grubuna göre daha fazla azalma belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Fen ve Teknoloji öğretimi, Ebru sanatı, Fen ve sanat bütünleşmesi, Yaratıcılık, Ebru sanatı etkinliklerine dayalı öğretim.
dc.description.abstractNowadays; training creative individuals come into prominence and it is taken over that generating the environments which expose and support creative thinking in education. The science lessons take part in primary education program as a lesson that improving the individuals about cognitive aspects and enhancing their creativity. It offers a wide range of learning. Considering the neccessity of interdisciplinary studies in the context of creativity, it is expected that it will consist creative and funny classroom atmosphere in science lessons especially by integrating art with science. Integrating science and art in classrooms is primarily possible with the preservice science and technology teachers having a positive attitude in this regard.The aim of this study is investigating the effects of using marbling activities in the subjects within General Chemistry I course on preservice science teacher?s learning achievements and attitudes towards the integration of science and art. The study was carried out by preservice teachers who are studying at Mugla University, Faculty of Education at the Department of Science Education in 2nd and 3rd classes. It was reached 156 preservice teachers at pre-testing stage and 149 preservice teachers at post-test stage. It was used Attitude Scale for the Integration of the Science and Art for determining the preservice teachers opinions towards the integration of science and art. And it was used General Chemistry Achievement Test to determine their misconceptions and successes about chemistry subjects. Using pre-test post-test control group design, the study made use of teaching based on the art of marbling activities in the experimental group and lecture method in the control group. At the end of the experimental study, significant difference in achievement and developing positive attitudes towards the integration of science and art favoring the experimental group was found (p <0.05). In teaching carried out based on marbling of art activities, it was found that the preservice teacher became more successful; misconceptions, missing conceptions and the negative attitudes they have were more reduced when compared to the control group.Keywords: Science And Technology Teaching, Marbling, Integration of Science and Art, Creativity, Marbling-based Teaching Activitiesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGeleneksel Türk sanatlarından ebru`nun fen eğitiminde kullanılması (Muğla Üniversitesi örneği)
dc.title.alternativeUsing traditional Turkish arts marbling in science education (The case of Muğla University)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarbling art
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmHandicrafts
dc.subject.ytmTurkish handcrafts
dc.identifier.yokid405827
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid326011
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess