Show simple item record

dc.contributor.advisorAykaç, Necdet
dc.contributor.authorGümüş, Muteber
dc.date.accessioned2020-12-29T13:07:32Z
dc.date.available2020-12-29T13:07:32Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419739
dc.description.abstractBu araştırma, ilköğretim (5.Sınıf) Sosyal Bilgiler dersinin öğrenme- öğretme sürecinde çoklu zeka kuramının uygulanmasıyla ilgili öğretmen görüşlerini saptamayı ve bu süreçte uygulanması önerilen öğretmen kılavuz, öğrenci ders ve çalışma kitaplarındaki etkinliklerin çoklu zeka kuramına göre uygunluğunu değerlendirmeyi amaçlamaktadır.Araştırma tarama modelinden yararlanılarak gerçekleştirilen betimsel nitelikte bir çalışmadır. Araştırmada konuyla ilgili öğretmen görüşlerini belirlemek için anket uygulanmış; kitaplardaki etkinliklerin çoklu zeka kuramına uygunluğunu değerlendirmek için de betimsel analiz yapılmıştır.Araştırmada kullanılan anket, Muğla il merkezi başta olmak üzere, Yatağan, Ortaca, Milas, Ula ve Köyceğiz ilçe merkez ilköğretim okullarında görev yapan 150 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 11.0 programı kullanılarak çözümlenmiştir. Değişkenler arasında fark olup olmadığı bağımsız gruplar T-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılarak belirlenmiştir. Araştırmanın anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiştir.Araştırmada ayrıca Muğla iline gönderilen 5. Sınıf Sosyal Bilgiler dersi öğretmen kılavuz kitabı, öğrenci ders ve çalışma kitapları olmak üzere toplam 3 adet kitap incelenmiştir. Kitaplardaki ünitelere ait etkinlikler, 8 farklı zeka alanını içerip içermediğine göre değerlendirilmiştir.Araştırmanın sonunda, öğretmenlerin Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve çoklu zeka kuramı hakkında yeterince hizmet içi eğitim almadıkları, çoklu zeka kuramını derslerinde uygularken kendilerini az yeterli gördükleri belirlenmiştir. Öğretmenlerin çoklu zeka kuramını derslerin öğretiminde kullanılan en etkili yöntemlerden biri olarak gördükleri ve bireysel farklılıklara yer verdiği için sınıflarda uyguladıkları ancak her zeka alanına eşit şekilde derslerinde yer vermedikleri görülmüştür. Öğretmenlerin çoklu zeka kuramını derslerinde uygularken de araç-gereç bulmada ve zamanı kullanmada zorlandıkları saptanmıştır. Kitaplardaki incelemeler sonucunda, her ünitede her zeka alanına eşit şekilde yer verilmediği, sözel, içsel ve sosyal zeka alanlarının etkinliklerde daha ağırlıkta olduğu; doğacı, bedensel ve müziksel zekaya ise etkinliklerde yeterince yer verilmediği görülmüştür.
dc.description.abstractThis research aims to implementation of the theory of multiple intelligences to determine the views of teachers in the process of learning-teaching in primary social studies lesson for 5th class and also this process evaluates teachers? guidebook, student?s book, workbook?s activities which are proposed for period of implementation according to compliance of the theory multiple intelligences.This is a descriptive study of quality of research carried out by using the scan model. There is a survey questionnaire to determine their views on the issue of teachers in order to descriptive analysis to assess the suitability according to the theory of multiple intelligence activities in the books.Questionnaire survey which used for search applied about 150 primary teachers in the first training schools center such as especially center of Muğla province, Yatağan, Ortaca, Milas, Ula and Köyceğiz. The data obtained end of the research which were analyzed with the help of using SPSS 11.0. If there is a difference between the variables was determined using analysis of independent-samples T-test and one-way Anova. The level of significance of the study was accepted as 0.05.Furthermore in this study, total of 3 books were examined which sent Muğla province includes a teacher?s guide book for course of social information in 5th class, student?s textbook and workbook. Activities in the books of units were evaluationed by 8 different area of intelligences whether it does or not contain.As a result of research, teachers of social studies could not take enough curriculum and in-service training about the theory of multiple intelligences, and it was determined that they were less adequate than themselves while applying the theory of multiple intelligences in their course?s.It was observed that teachers saw theory of multiple intelligences as one of the most effective methods used in teaching courses and they implemented it in the classroom so as to the individual differences however they did not include each area of intelligences with an equal way. While they were appyling the theory of multiple intelligences, it was determined that teachers had difficulty to using the tools and using the time in their course?s. As a result of the books investigations, each units area for each intelligences admit of no including with an equal way but it was observed that like verbal, introverted, social intelligence were more intense than the others notwithstanding; some activities are not given enough importance to applying in the classen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim (5.sınıf) sosyal bilgiler öğretim programı öğrenme-öğretme sürecinin çoklu zeka kuramına göre değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of primary (5th class) social studies curriculum learning - teaching process according to the theory of multiple intelligences
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmLearning process
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmMultiple Intelligence Theory
dc.subject.ytmMultiple intelligence
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.identifier.yokid406240
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid326001
dc.description.pages172
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess