Show simple item record

dc.contributor.advisorGörgen, İzzet
dc.contributor.authorYildirim, Melek
dc.date.accessioned2020-12-29T13:07:29Z
dc.date.available2020-12-29T13:07:29Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419727
dc.description.abstractÖZETYapılan bu araştırma, İlköğretim 7. Sınıf Fen ve Teknoloji dersinde öğrenci kaynaklı bilgi haritaları kullanımının öğrencilerin öğrenme düzeylerine ve hatırlama düzeylerine etkisini inceleme amacıyla yapılmıştır. Bu bağlamda, öğrenci kaynaklı bilgi haritasını (kendi bilgi haritalarını oluşturan) kullanan deney grubu ile uzman kaynaklı bilgi haritası ( hazır bilgi haritası) kullanan kontrol grubu öğrencilerinin öğrenme ve bilgiyi hatırlama düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı araştırılmıştır.2010- 2011 eğitim-öğretim yılında Van ili, Gürpınar ilçesinde öğrenim görmekte olan 40 öğrenci ile yürütülen çalışmada denk kontrol gruplu öntest-sontest deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmaya ilişkin veriler Okuduğunu Anlama Testi ve Öğrenme Düzeyi Testi ile toplanmıştır. Verilerin analizi için Anova Varyans Analizi, t-testi, Scheffe testi kullanılmıştır.Elde edilen sonuçlara göre, öğrenci kaynaklı bilgi haritası ve uzman kaynaklı bilgi haritası kullanan deney ve kontrol grubunun öğrenme ve hatırlama düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır.Anahtar Kelimeler: Bilgi Haritaları, Öğrenci Kaynaklı Bilgi Haritaları, Uzman Kaynaklı Bilgi Haritaları
dc.description.abstractABSTRACTThis study was done to examine the effect of using student-generated knowledge maps on students? level of learning and retention in 7th grade Science and Technology course. In this respect, it was studied to determine if there is a significant difference on performance and retention between the students who used student-generated knowledge maps (students created their own knowledge maps) in the treatment group and the students who used expert-generated knowledge map (ready-made knowledge map) in the control group.In this study, pre-test and post-test experimental design was used with 40 students who get their education in the city Van during the 2010-2011 academic year. The data of the study was collected with Reading Comprehension Test and Performance Test. ANOVA, T-test, Scheffe tests were used to analyze the data.According to the results, there is no statistically difference between students who are using student-generated knowledge maps and students who are using expert-generated knowledge maps in terms of performance and retention.Keywords: Knowledge Maps, Student-generated Knowledge Maps, Expert-generated Knowledge Mapsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 7. sınıf Fen ve Teknoloji dersinde öğrenci kaynaklı bilgi haritalarının kullanımının öğrencilerin öğrenme ve hatırlama düzeyine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of student-generated knowledge maps on students level of learning and retention in 7th grade Science and Technology course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLearning level
dc.subject.ytmKnowledge maps
dc.subject.ytmTeaching techniques
dc.subject.ytmRemembering
dc.subject.ytmRetention
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.identifier.yokid400338
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid326004
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess