Show simple item record

dc.contributor.advisorTaylı, Aslı
dc.contributor.authorEryilmaz, Sevgi
dc.date.accessioned2020-12-29T13:07:28Z
dc.date.available2020-12-29T13:07:28Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419723
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinde, yaşam doyumu, benlik saygısı, iyimserlik ve kontrol odağı değişkenlerinin psikolojik sağlamlığı yordama gücünü incelemektir. Ayrıca araştırmada, psikolojik sağlamlık puanlarının cinsiyet, yaş ve fakülte düzeyine göre farklılaşıp farklılaşmadığı araştırılmıştır.Araştırma, Muğla Üniversitesi'ne bağlı Eğitim Fakültesi, Fen Edebiyat Fakültesi ve İktisadi İdari Bilimler Fakültesi'nin 2 ve 4. sınıflarında eğitim öğretimlerini sürdüren 627 (346 kız ve 281 erkek) öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında, Kişisel Bilgi Formu, Kendini Toparlama Gücü Ölçeği, Yaşam Doyumu Ölçeği, Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği Yaşam Yönelimi Ölçeği (İyimserlik), Rotter Kontrol Odağı Ölçeği kullanılmıştır. Ölçeklerde elde edilen verilerin analiz edilmesinde SPSS 10.0 istatistik programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı ve t- Testi, Aşamalı Çoklu Regresyon Analizi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar .05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir.Psikolojik sağlamlık ile araştırma değişkenleri arasındaki ilişki ve bu ilişkinin gücü test edilmiştir. Araştırmada, yaşam doyumu, benlik saygısı, iyimserlik değişkenlerinin, psikolojik sağlamlığı yordamada istatistikî açıdan anlamlı katkılarının olduğu gözlenirken, kontrol odağı değişkeninin katkısının tek başına anlamlı olmadığı tespit edilmiştir. Ancak kontrol odağı değişkeni, psikolojik sağlamlığı anlamada, tek başına anlamlı bir katkı yapmazken, diğer bütün değişkenlerle birlikte değerlendirildiğinde, modele anlamlı katkı yapmaktadır.Araştırmada ayrıca, yaşam doyumu, benlik saygısı, iyimserlik, kontrol odağı değişkenlerinin, psikolojik sağlamlıkla düşük ve orta düzeyde pozitif yönde anlamlı ilişki olduğu gözlenmiştir. Son olarak, psikolojik sağlamlık, yaşam doyumu, benlik saygısı, iyimserlik ve kontrol odağının cinsiyet ve yaşa göre anlamlı bir biçimde farklılaşmazken, fakülte değişkenine göre yaşam doyumu, benlik saygısı ve kontrol odağının farklılaştığı tespit edilmiştir. Buna göre, Eğitim Fakültesi öğrencileri, Fen Edebiyat Fakültesi ve İktisadi İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerden daha yüksek bir yaşam doyumuna sahiptir ve bu fark istatistikî olarak anlamlıdır. Fakülteler açısından bir başka farklılık ise, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinin, Eğitim Fakültesi öğrencilerinden daha çok dış kontrol odaklı olduklarıdır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate power of effect University students, optimism, life satisfaction, locus of control, self respect their psychological resilience. In adddition this study target of the assesing psychologıcal resilience puans differentiates or not according to their sexes, age and faculties where they have received education.The research has been applied on 627 (346 girls and 281 boys) who have been studying in 2 and 4 levels of Faculty of Economics and Administrative Sciences Department of Business Administration, Faculty of Science and Letters and Faculty of Education of Muğla University. Within the context of this research, `Personal İnformation Form, `Resilience Scale, `Optimism Scale, `Locus of Control Scale, `Life Satisfaction Scales and `Rosenberg Self Esteem Scale have been used. This scale data analysis was performed by using the SPSS 10.0 program. Data of analyzed used Pearson's Product Moment Correlation (r) Coefficient and t- Testi, Mia Multiple Regression Analysis and One- way analysis of Varyans (Anova). Research consequences to amount to test .05 meaningfulness level.Psychologıcal resilience and research variables between of the relationships and power tested. In thıs research life satisfaction, self respect, optimism variables, psychologıcal resilince to observed effect meaningful contrıbutıon statıscal perspective, but locus of control variables determination alone not meaningful. Locus of control variables, not contrıbutıon alone of the psychologıcal resilience understanding when other one other variables together evaluatıon to make contrıbutıon meanıngful of the model.Furthermore ın thıs research also optimism, life satisfaction, locus of control, self respect variables to observed posıtıve direction of the significant addive psychologıcal resilience degree of medıum or low. Results of psychologıcal resilience between optimism, life satisfaction, locus of control, self respect was not observed meanıngful differences in terms of sex, age but faculty test has been a few differences dımensıon. According to Faculty of Education students have been life satısfactıon more high of the each facultıes and ın thıs differances meanıngful of the statıscal. Other differances of the Facultıes, Faculty of Economics and Administrative Sciences tend to being more external locus of control than the students from Faculty of Education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinde psikolojik sağlamlığı yordamada yaşam doyumu, benlik saygısı, iyimserlik ve kontrol odağının incelenmesi
dc.title.alternativeUniversity of students predictive in psychological resilience to investigate life satisfaction, self respect, optimism and locus of control
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLife satisfaction
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmResilience
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmOptimism
dc.subject.ytmLocus of control
dc.subject.ytmHardiness on psychological
dc.subject.ytmSelf esteem
dc.identifier.yokid422556
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid326020
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess