dc.contributor.advisor | Altıparmak Karakuş, Melek | |
dc.contributor.author | Keskin, Güneş | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:07:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:07:27Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419718 | |
dc.description.abstract | Geleceğe yön verecek olan öğretmen adaylarının eğitiminde, yaratıcılığı ön plana çıkaracak sınıf içi etkinliklerin geliştirilmesi ve daha çok uygulanması konusunda yapılan araştırmalar günümüzde hız kazanmıştır. Çünkü yaratıcılık; fen ile ilgili birçok eğitsel uygulamalar ve bilimsel araştırmalardaki bilimsel süreçte tamamlayıcı rol oynamaktadır. Özellikle lisans ve lisansüstü öğretmen eğitiminde; problemi bulma, hipotez oluşturma, çözüm yolları arama, deney yapma, sonuca ulaşma ve yorumlama gibi fen müfredatının temelini oluşturan bilimsel süreç becerilerinin daha üst düzeyde geliştirilebilmesi için deney tasarımı etkinlikleri yapılmaktadır. Bu düşünceden hareketle, bu araştırmada; seçilen örneklem grubundaki öğretmen adayları, Bil-Düşün-Tasarla adı verilen ve birkaç öğretim yöntem ve tekniğinin bir arada kullanıldığı aktif bir süreci izleyerek çalışmışlardır. Bil-Düşün-Tasarla'nın temelini bilimsel süreç basamaklarının uygulandığı; işbirlikli öğrenme, beyin fırtınası ve mikro-yaşam (mikroorganizmalar) ile ilgili deney tasarım etkinlikleri oluşturmaktadır. Bu araştırmanın amacı; bu sürecin öğretmen adaylarının yaratıcılıkları, akademik başarıları ve bilimsel süreç becerileri üzerindeki etkilerinin ortaya konulması olarak belirlenmiştir. Araştırmada; deney ve kontrol gruplarının oluşturulduğu ve birbiri ile karşılaştırıldığı deneysel desen kullanılmıştır. Öğretmen adaylarına ön test ve son test olarak ?Mikroorganizmalarla ilgili Erişi testi ve yaratıcılıklarını ölçebilmek için Torrance Yaratıcı Düşünme Testi - Sözel A formu uygulanmıştır. Ayrıca, öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerinin nasıl etkilendiğini ortaya çıkarabilmek için ise Gözlem formu her iki gruba son test olarak uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, Bil-Düşün-Tasarla etkinliklerinin uygulandığı deney grubunun akademik başarı ve yaratıcılıklarının kontrol grubundan daha olumlu etkilendiği ve geliştiği tespit edilmiştir. Akademik başarı ve yaratıcılık bakımından kız ve erkek öğretmen adayları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Bilimsel süreç becerilerinden oluşan gözlem formunun örgütsellik, yönlendiricilik ve konuşkanlık düzeylerinde ise, deney grubundaki öğrencilerin kontrol grubundaki öğrencilere göre daha başarılı olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Mikro-yaşam, Mikroorganizma, Bil-Düşün-Tasarla, Deney Tasarımı, Yaratıcılık, Akademik Başarı, Bilimsel Süreç Beceriler | |
dc.description.abstract | The education of prospective teachers who will shape the future, in parallel with the development of scientific process skills in classroom activities emphasize the development of increased scientific creativity, and more research has gained momentum in the implementation. Because creativity plays a complementary role about science and the scientific process in many educational applications and scientific research. In particular undergraduate and graduate teacher education, for the development of experimental design activities are being carried at a higher level on the basis of science and scientific process skills such as finding the problem, hypothesis generation, searching solutions, experimentation, reaching conclusions, and interpretation. Following this idea, in this study, the selected sample group of teacher candidates, work with active process used a combination of several teaching methods and techniques called `Know-Think-Design` which bases on scientific process skills and designing experiments about micro-life (microorganism). Purpose of this study is determined to put forward how this process effects teachers candidates? creativity, academic achievement, and scientific process skills. In this study, experimental pattern was used which experimental and control groups are created and compared with each other. Teacher candidates are pre-test and post-test as a `Summative Testing for Microorganisms,` and to measure creativity, `Torrance Test of Creative Thinking - Verbal Form A` was applied. In addition, `Observation Form` as a final test was applied to both groups to reveal how they affect scientific process skills. As a result, it was found that `Know-Think-Design` activities have positively influenced academic achievement and creativity of the experimental group than the control group?. Creativity in terms of academic achievement and significant differences were not found between male and female teacher candidates. And, experimental group were more successful than the control group in the Observation Form? organizational, leader, and volubity levels which consist of scientific process skills.Key Words: Micro-life, Microorganism, Know-Think-Design, Experimental Design, Creativity, Academic Achievement, Scientific Process Skills | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Mikro yaşam tasarımı: Mikroorganizmalarla ilgili deney tasarımlarının öğretmen adaylarının yaratıcılıkları, akademik başarıları ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkileri | |
dc.title.alternative | Designing micro-life: The effects of experiment designing about microorganisms on teacher candidates'creativity, academic achievement and scientific process skills | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Creativity | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Scientific process | |
dc.subject.ytm | Scientific skill | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Experimental learning | |
dc.subject.ytm | Experimental design | |
dc.identifier.yokid | 430018 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 326010 | |
dc.description.pages | 199 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı | |