dc.contributor.advisor | İkiz, Sezer Sabriye | |
dc.contributor.author | Gün, Süleyman | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:07:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:07:27Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419714 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı yabancı dil öğrenme ortamında belirli dinleme strateji ve tekniklerinin kullanılmasının dinleme becerilerinin gelişimi üzerine etkilerini incelemektir. Ayrıca, araştırma boyunca öğrencilerin yabancı dile yönelik tutumları gözlemlenmiştir. Çalışmadaki katılımcılar 2010-2011 akademik yılı bahar yarıyılında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sıtkı Koçman Yabancı Diller Yüksekokulu Mühendislik Fakültesi İngilizce hazırlık programına devam eden orta düzey lisans öğrencileridir.Öğrencilerin dinleme beceri ve tutum seviyelerini belirleyebilmek için, dinleme başarı testi ve yabancı dile yönelik tutum ölçeği çalışmanın başında ve sonunda uygulanmıştır. Ek olarak, belirli dinleme stratejileri, teknikleri ve öğrencilerin genel katılım, ilgi ve yetenekleri hakkındaki bilgileri içeren gözlem kontrol listesi çalışma süresince gözlemci tarafından gözlemcinin katılımcı olmadığı şekilde belirlenen sayılarda doldurulmuştur. Çalışmanın sonunda öğrencilere kendi dinleme becerilerindeki muhtemel değişim ve bu değişimin kendilerine göre nedenleri hakkındaki fikirlerini almak için özyansıtma formu verilmiştir. Araştırmanın nicel verileri SPSS 17.0 bilgisayar yazılım programıyla analiz edilmiştir ve sonuçlara ulaşılmıştır.Toplanan verilerle ve yapılan analizlerin sonuçlarıyla şu bulgulara ulaşılmıştır: (1) öğrencilerin dinleme becerileri araştırma sürecinde belirli bir seviyeye kadar gelişmiştir fakat bu gelişim oldukça sınırlıdır. Çalışma sonunda toplam puanın 100 olduğu ölçümlerde öğrencilerin toplam dinleme başarı puanlarının ortalaması 49.78'den (x=49.78) 54.31'e (x=54.31) yükselmiştir. (2) Belirlenen çoğu dinleme strateji ve teknikleri derslerde farklı düzeylerde yer almıştır, fakat bunlar dolaylı şekilde öğretilmiştir. 26 dinleme strateji ve tekniğini içeren gözlem kontrol listesinden 6 madde doğrudan gözlemlenmiş, 16 madde kısmen gözlemlenmiş ve 4 madde gözlemlenmemiştir. (3) Dönem boyunca öğrenciler yabancı dile yönelik olumlu tutum geliştirmişlerdir. Öğrencilerin ön-tutum test sonuçlarının ortalaması 190 toplam puan üzerinden 119,56 bulunurken, dönem sonunda son-tutum test sonuçlarının ortalaması 142.41 olarak bulunmuştur. Ek olarak, toplam 38 öğrenciden 26 öğrenci dinleme becerilerinde gelişme olduğunu belirtirken, 5 öğrenci dinleme becerilerinde herhangi bir gelişme olmadığını ifade etmiş ve 7 öğrenci dinleme becerilerindeki gelişim hakkındaki bu soruyu cevapsız bırakmayı tercih etmiştir.Anahtar Kelimeler: Dinleme becerileri, Dinleme strateji ve teknikleri, Yabancı dile yönelik tutum, İngilizcenin yabancı dil olarak öğretimi | |
dc.description.abstract | This study aims to examine the effects of using certain listening strategies and techniques on the development of listening skills in a foreign language learning context. Also students? attitudes towards foreign language were observed during research process. The participants in the study were elementary level undergraduate Engineering Faculty English Preparatory Program students at Sıtkı Koçman School of Foreign Languages, Muğla Sıtkı Koçman University in the spring term of 2010-2011 academic years.In order to define the levels of students listening skills and attitudes, listening achievement test and attitude scale towards foreign language were administered at the beginning and end of the research. Additionally, observation checklist prepared with certain listening strategies, techniques and information about students? participation, interest and ability was filled in for several times during the study by the researcher in a non-participant position. At the end of the study, self-reflection form was given to learners to have their ideas about the possible change in their listening skills and reason of it according to them. The collected data were analyzed with SPSS 17.0 computer software program and the results were presented.With the collected data and results of the analysis it is found that (1) studentslistening skills developed to a certain extent during the research process but it was quite limited. The mean of learners total listening achievement scores increased from 49.78 (x=49.78) to 54.31(x=54.31) out of 100 points at the end of the study. (2) Most of the defined listening strategies and techniques took place in the lessons at different degrees, but they were taught indirectly. From the observation checklist which contains 26 listening strategies and techniques, 6 items were observed directly, 16 items were observed partially and 4 items werent observed. (3) Learners developed positive attitudes towards foreign language throughout the study. The mean of learners? pre-attitude test scores was found as 119,56 out of 190 total points and the mean of their post-attitude test scores was found as 142,41 at the end of the study. Additionally, 26 learners out of 38 stated that they had a development at their listening skills while 5 learners stated that they didn't have any development at their listening skills and 7 learners preferred not to answer this question about their listening skill.Key Words: Listening skills, Listening strategies and techniques, Attitudes towards foreign language, Teaching of English as a foreign language | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | The effects of using certain listening strategies and techniques on the development of listening skills in a foreign language learning context | |
dc.title.alternative | Yabancı dil öğrenme ortamında belirli dinleme strateji ve tekniklerinin kullanılmasının dinleme becerilerinin gelişimi üzerine etkileri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Listening skill | |
dc.subject.ytm | Listening | |
dc.subject.ytm | Listening strategies | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning strategies | |
dc.subject.ytm | Learning environment | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.identifier.yokid | 440222 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 326013 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |