Yaratıcı drama yöntemi ile verilen eğitimin okul öncesi öğrencilerinin çevre farkındalığına etkisi
dc.contributor.advisor | Aykaç, Necdet | |
dc.contributor.author | Tanriverdi, Özge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:07:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:07:21Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419681 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, yaratıcı drama yöntemi ile verilen eğitimin okul öncesi öğrencilerinin çevre farkındalığına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinden oluşan karma modeli kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu 2011-2012 eğitim- öğretim yılında Aydın ili, Kuşadası ilçesi, Mücella Emgin Anaokulu'nda öğrenim gören 4 yaş A sınıfı ve 4 yaş B sınıfı öğrencileri oluşturmuştur. Çalışma, deney grubunda 22, kontrol grubunda 22 öğrenci olmak üzere toplam 44 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada, nicel veriler ?Gözlem Fromu? ile nitel veriler ise öğrenciler ile yapılan görüşmeler yoluyla elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen nicel veriler SPSS programında çözümlenmiştir. Nitel veriler ise betimsel analiz yöntemiyle öğrenciler ile yapılan görüşmelerden elde edilmiştir. Görüşme formu ile ortaya çıkan nitel veriler, betimsel analiz yoluyla çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, deney grubunda uygulanan çevre eğitimi konularıyla kurgulanan yaratıcı drama etkinliklerinin, kontrol grubunda uygulanan öğretmen kılavuz kitaplarına dayalı etkinliklere göre, öğrencilerin çevreye ilişkin bilgi ve farkındalık düzeylerini anlamlı derecede arttırdığı görülmüştür. Öğrencilerle gerçekleştirilen odak grup görüşmelerinden betimsel analiz ile elde edilen veriler de bu sonucu destekler niteliktedir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar ışığında çevre eğitimi, okul öncesi eğitim programına göre oluşturulan öğretmen kılavuz kitaplarına bağlı bir öğretim olmaktan çıkarılarak çevreye ilişkin kavramlar ile birlikte yaratıcı drama gibi öğrenciyi etkin kılan yöntemlerle gerçekleştirilmelidir. | |
dc.description.abstract | In this research, it is intended to determine the effect of the education implemented by the creative drama method on the environmental awareness of pre school students. The study group of the research, where mixed model is used, which is formed by quatitative and qualitative methods, consists of 4-year old Class A and 4-year old Class B students majoring at Mücella Emgin Kindergarten in Aydın Province, Kuşadası District. The study was conducted with 44 students; 22 of whom from experimental group and 22 from control group. In the study, quantitative data was attained through ?Observation Checklist? and the qualitative data was obtained from the interviews conducted with students. The quantitative data collected was analyzed by using SPSS program (Version 17.0). Qualitative data attained through the interviews conducted with the students by descriptive analysis method. Based on the analysis of data, it was observed that the creative drama activities constructed with environmental education topics applied in experimental group increased the students? environmental knowledge and awareness significantly, compared to the activities based on teacher guide books applied in control group. Besides, the data obtained from the focus group interviews conducted with the descriptive analysis support the findings. In the light of the results obtained from the study, Environmental Education should be shifted from a teaching based on the pre-school educational course books to efficient teaching methods that optimize the child like environmental concepts and creative drama. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yaratıcı drama yöntemi ile verilen eğitimin okul öncesi öğrencilerinin çevre farkındalığına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of the education implemented by the creative drama method on the environmental awareness of pre-school students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Environmental education | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Creative drama | |
dc.subject.ytm | Environmental awareness | |
dc.subject.ytm | Drama | |
dc.subject.ytm | Preschool period | |
dc.identifier.yokid | 446442 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 325997 | |
dc.description.pages | 168 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |