Show simple item record

dc.contributor.advisorDuman, Bilal
dc.contributor.authorSelçuk, Bilal
dc.date.accessioned2020-12-29T13:07:11Z
dc.date.available2020-12-29T13:07:11Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419614
dc.description.abstractTÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİ VE ÖZEL ALAN YETERLİLİK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ(MUĞLA İLİ ÖRNEĞİ)ÖZETBu araştırmada, Türkçe öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimleri ile özel alan yeterlilikleri arasındaki ilişki, farklı değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırmanın teorik kısmında kaynak taraması yapılmış, alan çalışması kısmında da anketlerden faydalanılmıştır.Bu kapsamda 2012-2013 Eğitim - Öğretim yılında görev yapan, Muğla ili genelindeki 132 Türkçe öğretmenine, 165 sorudan oluşan Türkçe Öğretmenliği Özel Alan Yeterlik Ölçeği ve 51 sorudan oluşan California Eleştirel Düşünme Eğilim Ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen veriler, istatistik program yardımıyla değerlendirilmiş ve çözümlemeleri yapılmıştır.Türkçe öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve özel alan yeterlilikleri ile yaş, cinsiyet ve kıdem değişkeni arasında anlamlı bir ilişki olduğu düşünülmektedir. Kullanmış olduğumuz ölçeklerde bu ilişkinin olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırma sonucunda: Türkçe öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimlerinin düşük düzeyde ve özel alan yeterliliklerinin iyi düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bayanlar özel alan yeterliliğinde erkeklere göre daha başarılıdır. Eleştirel düşünme eğiliminde de bayanlar lehine çok az da olsa farklılık vardır. Ayrıca, eleştirel düşünme eğilimi yüksek olan öğretmenlerin, özel alan yeterlilikleri de yüksek bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Düşünme, eleştirel düşünce, Türkçe öğretmeni, özel alan.
dc.description.abstractINVESTIGATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN SPECIAL AREA ABILITIES OF TURKISH TEACHERS AND THEIR TENDENCY TOWARD CRITICAL THINKING SKILLS IN TERMS OF DIFFERENT VARIABLES(MUĞLA SAMPLE)ABSTRACTIn this study, the relationship between special area abilities of the Turkish teachers and their tendency toward critical thinking skills are studied in terms of different variables. During the theorical process of this study the sources were searched thoroughly and in the field study it is benefitted from the surveys.In this context, Turkish Language Teaching Custom Field Efficacy Scale (consists of 165 questions) and California Critical Thinking Tendency Scale (consists of 51 questions) were carried out with 132 Turkish Teachers who work in province of Muğla, in 2012-2013 Academic Year. The obtained data analyzed with the help of statistical software package and results were evaluated.It is thought that there is a significant relationship between Turkish teachers? tendency toward critical thinking skills and special area qualifications with age, gender and seniority variable. In the surveys that we used, we searched whether there is a relationship between them or not. As a result of the investigation, it?s concluded that there is a low-level at their tendency toward critical thinking skills and there is a good level at special area abilities of Turkish teachers. Women teachers are more successful than men teachers in special area abilities. The tendency of the women toward critical thinking differs from men slightly. In addition, we found out that if their tendency toward critical thinking is high, their special area abilities are also high.Keywords: Thinking, critical thinking, Turkish teacher, specıal area.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkçe öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve özel alan yeterlilik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Muğla ili örneği)
dc.title.alternativeİnvestigation of the relationship between special area abilities of turkish teachers and their tendency toward critical thinking skills (Muğla sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10019117
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid358206
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess