Matlab programının örün (web) tabanlı eğitimi
dc.contributor.advisor | İnal, Mehmet Melih | |
dc.contributor.author | Davutoğlu, Yusuf | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:07:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:07:10Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419613 | |
dc.description.abstract | Günümüzde internet alt yapısı kullanılarak yapılan uzaktan egitime yönelikçalısmalar gün geçtikçe yaygınlasmaktadır. Bu yolla üniversitelerde dersler açıldıgıgibi, sertifika programları da düzenlenmektedir. Internete yönelik teknolojikyenilikler bu tür derslerin hazırlanması sırasında görüntü, ses animasyon gibi çokluortamaraçlarının kullanımına olanak saglamaktadır. Bu durum geleneksel sınıfortamının, örün üzerine sanal sınıf olarak tasınmasını beraberinde getirmistir.Böylelikle tam ögrenmenin saglanabilmesi için tüm imkânlar kullanıcılarınhizmetine sunularak; egitim daha zengin ve etkin duruma gelmektedir.Bu çalısmada MATLAB programının örün tabanlı egitim uygulaması yapılmıstır.Örün tabanlı egitim geleneksel egitimi destekler nitelikte sunulup, ögrenmeye etkisiarastırılmıstır. Bu amaçla Kocaeli Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, KimyaMühendisligi Bölümü Sayısal Analiz dersinin uygulama bölümünde 3.sınıfögrencileri üzerinde sistemin etkileri denenmistir. Ayrıca uygulama sonundaögrenciler üzerinde bir anket çalısması yapılarak örün tabanlı egitim hakkındakiizlenimleri belirlenmeye çalısılmıstır.Arastırmada kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıstır. Kontrol grubundakiögrenciler sadece geleneksel egitime devam ederken, deney grubundaki ögrenciler ekolarak gelistirilen örün tabanlı egitim sistemini kullanmıslardır. Belirlenen süresonunda yapılan test ile Kontrol ve Deney Grupları arasındaki basarı ortalaması farkıalınarak, Örün Tabanlı Egitim'in tam ögrenme sürecine katkısı belirlenmeyeçalısılmıstır. Arastırma sonuçları deney grubu ile kontrol grubu arasında anlamlı birfarkın olmadıgını göstermistir.Uygulama KOU UZEM (Uzaktan Egitim Uygulama ve Arastırma Merkezi)sunucuları üzerindeki Atutor Ögrenme çerik Yönetim Sistemi platformukullanılarak gerçeklestirilmistir. Yardımcı programlar olarak MacromediaDreamweaver MX®, Macromedia Captivate®, Camtasia Studio® programlarıkullanılmıstır.Anahtar Kelimeler: Örün Tabanlı Egitim, Ögrenme çerik Yönetim Sistemi(ÖYS), ATUTOR, MATLAB, E-Ögrenme. | |
dc.description.abstract | Nowadays, studies that are devoted to distance education usinginfrastructure of internet, are becoming widespread day after day. In this way,universities have organized open course tutorials and certificate programs.Technologic innovations about internet enable for using multimedia tools such asimage and sound animations in design of this kind of tutorials. This circumstancecarries the traditional classroom medium to the web with fashion of virtualclassroom. Hence, education becomes more prosperous and effective by serving allopportunities to users for supplying full learning.In this study, application of web based education of MATLAB program has beenrealized. The web based education is served as supporting traditional education andeducational outcomes have been examined. For this aim, Numerical Analysis lessonof undergraduate students from Engineering Faculty of Chemistry Department ofKocaeli University has been chosen for observing the effect of applications.Moreover, a questionnaire is applied to students of experimental group at the end ofthe course for taking into account the impression of test group about web basededucation.In this study unequal event posttest with control group design, quasi experimentaldesign has been used. While the students of control group took course using onlytraditional education method, the students in experimental group took the samecourse and additionally web based education.The contribution of web based education to full learning process is tried to determineby taking difference of the mean successes of two groups. The results of the studyshow that there are no meaningful differences between experimental and controlgroups.The web based education course was realized using platform of ATUTOR LearningContent Management System in Kocaeli University at Distance EducationApplication and Research Center. Auxiliary programs such that MacromediaDreamweaver MX®, Macromedia Captivate® and Camtasia Studio® have been used.Keywords: Web Based Education, Learning Content Management System (LCMS),ATUTOR, MATLAB, E-Learning. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Matlab programının örün (web) tabanlı eğitimi | |
dc.title.alternative | Web based education of Matlab program | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Elektronik-Bilgisayar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Web based education | |
dc.subject.ytm | Matlab | |
dc.identifier.yokid | 9005001 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 232679 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |