Show simple item record

dc.contributor.advisorUstakara, Fuat
dc.contributor.authorAydin, Mahsum Zinar
dc.date.accessioned2020-12-29T13:07:10Z
dc.date.available2020-12-29T13:07:10Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-04-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419607
dc.description.abstractİnsanoğlu var olduğu günden bu yana topluluklar halinde yaşamayı öğrenmiş ve topluluğun bir parçası olma ihtiyacını her dönem hissetmiştir. Bu nedenle sosyalleşme olgusu insanın en temel gereksinimleri arasında yer almaktadır. İnsanların farklı gruplar içinde yaşadığı etkileşim sonucunda edindiği ve birbirleriyle paylaşarak şekillendirdiği kazanımlar ile kültür kavramı oluşmuştur. Kültürün farklı olgulara işaret eden tanımlamaları da; kitle ve elit kültür, maddi ve manevi kültür, ulusal ve evrensel kültür, popüler kültür ve tüketim kültürü şeklinde adlandırılmıştır. Çalışmamın temel sorularına işaret eden popüler kültür kavramına irdelediğimizde, görüyoruz ki günümüzde tüm dünyada hakimiyetini sürdürmektedir. Televizyondan internete, müzikten giyime, hayatın neredeyse her yerinde yaş, cinsiyet, meslek ve sosyal sınıf ayrımı yapmadan her kesimi etkilemektedir. Popüler kültür kavramı, günümüzde hala etkisini arttırarak gösteren bir olgu niteliği taşımasından dolayı uzmanlar tarafından üzerinde sık sık durulan bir kavram özelliği de taşımaktadır. Bununla birlikte, bu kavrama olan ilginin çokluğu ve popüler kültürle yaşıyor olmamız, popüler kültür kavramına evrensel bir tanımlama getirmenin güçlüğüyle bizi karşı karşıya bırakmaktadır. Gündelik hayatın vazgeçilmez bir olgusu olan popüler kültürün sosyal ilişkilere olan etkileri tezin ana hedefini oluşturmaktadır. Diğer bir ifadeyle insanların tüketim alışkanlıklarıyla birlikte toplumda yer edindiği statü tanımlamasının nasıl bir sonucu beraberinde getirdiği araştırılmış ve popüler tüketim alışkanlıklarının sosyal ilişkilerde bir hiyerarşi oluşturup oluşturmadığı problemine cevap aranmıştır. Araştırma Z Kuşağı üzerinde yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Popüler Kültür, Tüketim Kültürü, Z Kuşağı, Hiyerarşi, Sosyal İlişkiler, Popüler Tüketim, Medya
dc.description.abstractHumankind has learned how to live in the way of communities since its existence and has always felt the necessity of being part of community. Therefore, socialising fact is one of the most significant basic necessities of human being. Culture concept arose by the acquisitions that they shaped and gained by sharing each other as a result of interactions they experienced inside of different groups. The definitions of culture referring different phenomenons; named as massif and elite culture, moral and material culture, national and global culture, popular culture and consumption culture.As we examine popular culture phenomenon that refers basic questions of my study, we see that it mantains its dominations all over the world. It effects every single class of communities without doing any class, social, age discrimination from television to internet, from music to clothing at nearly every part of life. Phenomenon of popular culture has a feature of phenomenon discoursed very often by the experts because of the fact of that it still continues by lifting its effectiveness in our today's world. In addition to this, abundance of attentions to this conception and that we live with popular culture confront us with difficulties of bringing a global definition to concept of popular culture.The affects to social relations of popular culture which is an irreplaceable concept of daily life form the main aim of the thesis. In other words, that statue descriptions which people took place in community along with their consumption habits of people bring about what kind of results has been searched and an answer to problems whether popular consumption habits hierarchize in social relations has been seeked. Research has been done on 'Z zone'.Keywords: Popular Culture, Consumption Culture, Z Zone, Hierarchize, Social Relations, Popular Consumption, Mediaen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titlePopüler tüketim kültürünün sosyal ilişkilerde yarattığı görünmez (soyut) hiyerarşi
dc.title.alternativePopular consumption cultural invisible (abstract) hierarchy created by social relations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-10
dc.contributor.departmentMedya ve İletişim Sistemleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConsumption culture
dc.subject.ytmHierarchy
dc.subject.ytmSocial relations
dc.subject.ytmPopular culture
dc.subject.ytmGeneration Z
dc.identifier.yokid10191705
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid506406
dc.description.pages183
dc.publisher.disciplineİletişim Bilimleri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess