Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının çoklu giriş noktalarına ilişkin görüşleri
dc.contributor.advisor | Güner, İbrahim | |
dc.contributor.author | Aykiri, Kudret | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:07:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:07:08Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419597 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Eğitim Fakülteleri'nde coğrafya öğretiminde çoklu giriş noktalarının kullanılmasına ilişkin sosyal bilgiler öğretmen adaylarının görüşlerini incelemektir. Araştırma, 2013-2014 öğretim yılı güz döneminde Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalı III. Ve IV. sınıf öğretmen adayları üzerinde yürütülmüştür. Enerji kaynakları konusunda yedi adet çoklu giriş noktası (etkinliği) geliştirilmiş ve derste uygulanarak hem birinci hem ikinci öğretim olmak üzere toplam 94 öğretmen adayının görüşleri alınmıştır. Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Nicel boyutunda betimsel araştırma yöntemlerinden tarama çalışması kullanılmış ve anket tekniği uygulanmıştır. Araştırma verilerinin toplandığı ankette, beşli derecelemeye dayalı likert tipi 28 soru yer almıştır. Nicel verilerin analizinde ortalama, frekans, standart sapma, t-testi ve ANOVA analizleri yapılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizindeki istatistiki işlemler SPSS programının 14.0 sürümünde anlamlılık düzeyi .05 alınarak yapılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda öğretmen adaylarının çoklu giriş noktalarının mevcut olduğu derse, etkinliklerin kendilerine hitap etmesine, etkinliklerin dikkat ve dikkati sürdürme davranışlarını etkilemesine, etkinliklerin derse karşı ilgilerini artırmasına, etkinlikleri uygularken utanma ve küçük düşme durumuna ilişkin olumlu görüş içinde oldukları ancak etkinlikleri hazırlarken ve uygularken zorlanma, zaman bulamama hususunda kısmen olumsuz görüş içinde oldukları görülmüştür. Etkinliklerin uygulandığı derse karşı görüşler ile cinsiyet arasında bayanlar lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Buna karşın etkinliklerin uygulandığı derse ve etkinlikleri uygulamaya ilişkin görüşler ile demografik özellikler arasında başka anlamlı farklılık bulunmamıştır. Bu sonuçlara bağlı olarak çoklu giriş noktalarının kullanılmasına ilişkin çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Çoklu Giriş Noktaları, Derse Giriş Etkinlikleri, Dikkat çekme, Dikkati sürdürme | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to determine the views of social studies pre-service teachers on multiple entry points in teaching of geography in Faculty of Education. The research was carried out with third and fourth grade pre-service teachers in Social Studies Teacher Department of Faculty of Education of Muğla Sıtkı Koçman University during 2013-2014 academic year fall term. Seven multiple entry points ( activity) was developed and applied in the course and views of total 94 pre-service teachers in both daytime and evening classes was taken. Mixed research method was used in the research. In quantitative part, survey study of descriptive research methods was used and questionnaire technique was applied. 28 five-point rating likert-type scale items were used in the questionnaire in which data of the research was collected. During the analysis of quantitative data; mean, frequency, standard deviation, T-Test, and ANOVA was used. During the statistical data analysis which was obtained in the research, significance value of 0.5 was used in SPSS 14 Package Programme. In qualitative part of the research, content analysis technique of qualitative research methods was used. As a result of study, it has been founded that pre-service teachers have positive views to the course that has multiple entry points, activities which appeal to them, activities which influencing their attention and sustained attention behaviour, activities which increasing interest to the course, the situation of embarrassment and humiliation during applying activities. However, they have partially negative views about having lack of time and difficulties during preparation and application of activities. It was found that there was a significant difference between men and women in terms of their views on the course in which activity was applied in favour of women. Whereas, there wasn't a significant difference between the views on the course in which activities were applied and views on applying activities in terms of demographic characteristics. Depending on these results, various suggestions about using of multiple entry points was made.Keywords: Multiple Entry Points, Introduction to the Course Activities, Attention, Sustained attention. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının çoklu giriş noktalarına ilişkin görüşleri | |
dc.title.alternative | The views of social studies pre-service teachers on multiple entry points | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Geography teaching | |
dc.subject.ytm | Geography education | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Cognitive enter behaviours | |
dc.subject.ytm | Concentration | |
dc.subject.ytm | Multiple entry points | |
dc.identifier.yokid | 10060297 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 412182 | |
dc.description.pages | 116 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı |