dc.contributor.advisor | Duman, Ahmet | |
dc.contributor.author | Kaya, Çağlar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:07:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:07:05Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419584 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesinde görev yapmakta olan öğretim elemanlarının, işyerlerinde ne tür politik taktikleri kullandıklarını ve bu taktikleri kullanma nedenlerini ortaya çıkarmaktır. Örgütlerin gayri resmi boyutunda yer alan durumlardan bazılarının belirlemenin, kurum kültürünün daha iyi anlaşılabilmesini sağlayacağı düşüncesiyle araştırma gerçekleştirilmiştir.Bu amaçla araştırma, nitel araştırma yöntemiyle yapılmış, tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Çalışma evrenini, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim elemanları oluşturmuştur. Araştırma verileri, görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Gönüllülük esasına dayanarak, her akademik unvandan (Araştırma görevlisi, öğretim görevlisi, yardımcı doçent, doçent ve profesör) üçer öğretim elemanı belirlenmiş ve toplamda 15 (5 kadın ve 10 erkek) öğretim elemanı ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. İş ortamlarında kullanılan politik taktiklere ilişkin 16 sorudan oluşan bir görüşme formu oluşturulmuştur. Bu görüşme formu yardımıyla elde edilen verilerin çözümlenmesi içerik analiziyle yapılmıştır. Araştırma verilerinin araştırmanın amacına göre kodlanmasının ardından temalar oluşturulmuştur. Bu kod ve temalar ile ilgili açıklamalar ve betimlemeler yapılarak, elde edilen sonuçlar, ilişkiler örüntüsünde yorumlanmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, öğretim elemanlarının eğitim fakültesinde kullandıkları politik taktikler, daha çok öğretim elemanı tarafından kullanılan politik taktiklerden daha az öğretim elemanı tarafından kullanılan politik taktiklere doğru, `kendi fikirleri için destek oluşturma` (14/15), `imaj yaratma` (13/15), `etkili kişilerle bağlantı kurma`(12/15), `yükümlülük ve karşılıklılık yaratma` (12/15), `güç koalisyonları oluşturma` (11/15), `bilgiyi politik araç olarak kullanma` (11/15), `başkalarını överek kendini kabul ettirme` (9/15) ve `başkalarını suçlama veya başkalarına saldırma` (8/15) şeklinde olduğu belirlenmiştir.Öğretim elemanlarının iş ortamlarında kullandıkları politik taktikler ve bu taktiklere ilişkin politik davranışlar, öğretim elemanlarının unvan ve cinsiyetlerine göre incelenmiştir. Bazı politik taktiklerde unvan ve cinsiyet açısından bazı farklılıklar belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Politik taktikler, politik davranış, örgütsel politika, eğitimde politik taktikler, nitel içerik analizi. | |
dc.description.abstract | The main purpose of this study is to determine the political tactics of academic staff working at school of education in Mugla Sitki Kocman University. The study also aims to determine the reasons of those identified political tactics. Determining the informal side of an organization may help understanding the culture of an organization better. This study is based on this main idea.This study is based on a method of qualitative research design. Qualitative data of the study has been obtained with the interviews made with the academic staff of MSKU, School of Education. Interviews are made with a total of 15 academic personnel consisted of equally distributed to each academic titles (3 research assistants, 3 lecturers, 3 assistant professors, 3 associate professors and 3 professors). Five of the interviewees are women and ten of them are men.An interview form of 16 different questions is created to determine the political tactics in the working environment of academic staff of school of education. Qualitative content analysis is used to analyze the data of research. Research data is encoded according to the aim of the study. Encoded data leads the data to the themes which are created by the researcher. Interpretation of the data is presented with the related descriptions of the findings and results.According to the findings of the study, the most frequently used political tactics in school of education are respectively, `support building for ideas` (14/15), `creating image` (13/15), `associating with the influential` (12/15), `creating obligations / reciprocity` (12/15), `creating power coalitions` (12/15), `use of information as a political tool` (11/15), `praising others` (9/15) and `attacking or blaming others` (8/15).According to the analyses each political tactic has two behavioral sub-dimensions. Those determined political tactics and sub-dimensions are also analyzed according to the gender and academic titles of the academic staff. In some cases, some differences are found between the use of political tactics and gender / academic titles.Keywords: Political tactics, political behavior, organizational politics, political tactics in education, qualitative content analysis. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitim fakültesi öğretim elemanlarının iş ortamlarında kullandıkları politik taktiklerin incelenmesi (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi örneği) | |
dc.title.alternative | A study on the determination of the political tactics of school of education's academic staff (a case of Mugla Sıtkı Koçman University) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Political behavior | |
dc.subject.ytm | Organizational politics | |
dc.subject.ytm | Tactics | |
dc.subject.ytm | Work environment | |
dc.subject.ytm | Instructors | |
dc.identifier.yokid | 10026183 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 358205 | |
dc.description.pages | 174 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı | |