Show simple item record

dc.contributor.advisorÜstünel, Eda
dc.contributor.authorÖztürk, Seyran
dc.date.accessioned2020-12-29T13:07:02Z
dc.date.available2020-12-29T13:07:02Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419562
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı 5. ve 7. sınıflarda iki haftalık kültürel olarak zenginleştirilmiş tekrar derslerinden sonra hedef kültüre karşı ön yargının çocukların İngilizce öğrenme motivasyonlarına etkisini bulmaktır. Çalışma 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Milas, Selimiye ilköğretim okulunda uygulanmıştır. Çalışmanın örneklemi 56'sı 5. sınıf ve 66'sı 7. sınıf olmak üzere 122 öğrenciyle sınırlıdır. Hem 5. hem de 7. sınıflarda 2 deney, 2 kontrol grubu olmak üzere toplam 8 grup oluşturuldu. Çalışma 7. Sınıf öğrencileri için 8, 5. sınıf öğrencileri için 6 saat olarak 2011-2012 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde 2 hafta süresince uygulanmıştır. Deney gruplarına kültürel olarak zenginleştirilmiş tekrar dersleri uygulanmıştır. Tekrar dersleri için seçilen konular yiyecekler ve bayramlardır. Bu kültürel öğeler önceden öğrenilen kelime bilgisi ve yapıları tekrar etmek amacıyla normal müfredatla birleştirilmiştir.Veriler tutum ve motivasyon anketi, yarı yapılandırılmış görüşme ve kültürel olarak zenginleştirilmiş tekrar dersleri boyunca araştırmacı tarafından alınan notlar olmak üzere 3 farklı veri toplama aracıyla toplanmıştır. Veriler uygulama etkinliklerinden önce, etkinlikler süresince ve sonra toplanmıştır. Sonuçlar cinsiyet, yaş ve deneyim gibi faktörler dikkate alınarak analiz edilmiştir. Sonuçlar öğrencilerin genellikle motivasyon düzeylerinin yüksek olduğunu göstermiştir ancak daha küçük öğrencilerin motivasyonlarının daha yüksek olduğu gözlemlenmiştir. Öğrencilerin motivasyon düzeyleri ile cinsiyetleri arasında belirli bir ölçüde anlamlı farklılıklar gözlemlenmiştir. Görüşme sonuçları ve araştırmacı tarafından alınan notlar birçok öğrencinin diğer kültürlere karşı ön yargılı olmadığını göstermiştir, yine de bazı olumsuz tutumlar kültürel olarak zenginleştirilmiş derslerden sonra değişmiştir. Tekrar dersleri ayrıca öğrencilerin kültürel bilgilerine çarpıcı şekilde olumlu etki etmiştir. Ayrıca tekrar derslerinden sonra öğrencilerin İngilizce'nin ortak dil olma durumu hakkında farkındalık düzeylerinin arttığı gözlemlenmiştir.Anahtar kelimeler: Çocuklar, kültür, motivasyon, ön yargı, tutum
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to find out the influence of bias against target culture on motivation of young learners to learn English through two-week culturally enriched revision classes for the 5th and 7th grade students. The study was carried out at Selimiye Primary School, Milas in the education year 2011-2012. The study is limited to its sampling 122 students, 56 of them are 5th grade and 66 of them are 7th grade students. 8 groups were formed: 2 experimental and 2 control groups for both 5th and 7th grade. The study was carried out for 2 weeks; 8 hours for 7th grades and 6 hours for 5th grades participants in the second term of the 2011-2012 education year. The experimental groups had culturally enriched revision classes. The topics chosen for the revision classes are food and festivals. These cultural elements were integrated to the ordinary syllabi to review the structures and vocabulary they learnt previously. Data were collected via three different instruments an attitude and motivation questionnaire, semi-structured interview and the field notes taken by the researcher throughout the culturally enriched revision classes. The data were gathered before, during and after the experimental activities. The results were analysed by taking into the role of some factors such as gender, age and experience if any.The results show that the students are generally highly motivated; however younger learners are more motivated. Their levels of motivation have meaningful difference according to gender to some extent. The field notes and interview results show that most of the students are not biased against other cultures, nevertheless some of their negative attitudes changed after culturally enriched classes. The revision classes also have a remarkable positive effect on students' cultural knowledge. In addition, it is observed that students are more aware of the lingua franca status of English after the revision classes.KeyWords: Attitude, bias, culture, motivation, young learners.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe influence of bias against target culture on motivation of young learners to learn english
dc.title.alternativeHedef kültüre karşı ön yargının çocukların dil öğrenme motivasyonları üzerindeki etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCultural effect
dc.subject.ytmPrejudice
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmCulture
dc.identifier.yokid10035474
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid377631
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess