Show simple item record

dc.contributor.advisorKiriş Avaroğulları, Ayten
dc.contributor.authorDurmaz, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-29T13:07:01Z
dc.date.available2020-12-29T13:07:01Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419555
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler derslerinde etkinlikle öğrenme yönteminin öğrenci motivasyonu üzerindeki etkisini ortaya koymaktır.Araştırma, 2012–2013 eğitim öğretim yılının ikinci yarıyılında Nevşehir 75. Yıl Orta Okulu 6. sınıflarda öğrenim gören toplam 57 öğrenci ile yapılmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda deney ve kontrol gruplarına, deneysel işlem öncesi ve sonrasında, ilgili literatürlerin taranıp, alan uzmanlarının görüşleri alınarak hazırlanan, güvenirlikleri kanıtlanmış 22 maddeli 5'li likert tipi motivasyon ölçeği uygulanmıştır. Deneysel işlem sırasında, araştırmanın deney grubuna etkinlikle öğrenme yöntemi uygulanırken kontrol grubuna ise düz anlatım ve soru-cevapla öğrenme yöntemi uygulanmıştır. Ön test ve son test verilerinin istatistiksel değerlendirmesinde parametrik olmayan analizler kullanılmıştır. Bu doğrultuda ilişkisiz ölçümler için Mann Whitney U-testi, ilişkili ölçümler için de Wilcoxon işaretli sıralar testi uygulanmıştır. Araştırma sonucu elde edilen bulgulara göre deney ve kontrol grupları son test motivasyon puanları açısından anlamlı bir farklılık elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda Sosyal bilgiler eğitiminde etkinlikle öğrenme yönteminin öğrenci motivasyonunu arttırma konusunda düz anlatım ve soru-cevapla öğrenme yöntemine göre daha etkili olduğu ve öğrenciler arasındaki motivasyon açısından anlamlı bir farklılık oluşturduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Etkinlik, Motivasyon, Aktif öğrenme, Yapılandırmacılık
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to put forth the effect of activity practices in social studies course on student's motivation.The study conducted with 57 6th grade students who were enrolled in Nevşehir 75. Yıl Second School in the second semester of 2012-2013 academic year. In context of study purpose, motivation scale was carried out for experiment and control groups before and after experimental process. The instruction was prepared in consultation with experts in the field and by literature. Scale is consisted of 22 items with proven reliability in the 5 likert type.During experimental process, while method based on activity learning was carrying out to experiment group, concurrently narrative method and question-answer method gone on to control group. Statically assessment of pretest-posttest data has conducted non-parametric tests. In this term Whitney-U test and Wilcoxon test was carried out. According to findings acquired with study, it has seen significance in terms of posttest motivation point in favor of experiment and control groups. Towards results obtained study, it has appointed that learning with activities has significance more than traditional learning in the light of motivation.Keywords: Social Science, Activity, Motivation, Active Leaning, Constructivismen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler derslerinde etkinlik uygulamalarının öğrenci motivasyonuna etkisi
dc.title.alternativeThe effect of activity practices in social studies course on student's motivation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmEfficiency
dc.subject.ytmActive learning
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmMotivation
dc.identifier.yokid10040298
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid377623
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess