Show simple item record

dc.contributor.advisorKarakuzu, Cihan
dc.contributor.authorDemirci, Osman
dc.date.accessioned2020-12-29T13:06:59Z
dc.date.available2020-12-29T13:06:59Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419548
dc.description.abstractBu tezde akıllı trafik kavsak sinyalizasyonu sistemi donanımsal olarak dizaynedildi ve gerçeklestirildi. Trafik ısıklarının zaman periyodu, bulanık mantık temelliakıllı kontrolörler tarafından belirlenmektedir. Sehir içi uygulamalarında en çokkarsılasılan modellerden birisi dört yönlü trafik kavsagı tipidir. Bu projede dörtyönlü bir trafik kavsagı sinyalizasyonu sistemi gerçeklestirildi. Batı-dogudogrultusu trafik akısının en yogun oldugu ana arter ve Kuzey-güney yönü isetrafik akısının daha az oldugu yön olarak kabul edilmistir. Uygulamanın gerçektrafik altında yapılması riskli oldugundan ve böyle bir ortamı bulmak zorolacagından, gerçeklestirme ortamı elektronik donanım ile simüle edilmistir. Her biryöne ait araç üreten devrelerle, üretilen araç bilgilerini simüle eden devreleryapılmıstır. Her bir araç için trafik sinyalizasyonuna göre gecikme zamanları vegeçis sayıları incelenmistir. Bulanık mantık kontrolünde kırmızı ve yesil ısıksüreleri kulvarlardaki araç kuyrukları giris parametresi olarak alınarakbelirlenmistir. Isıkların zaman peryodu araç kuyruk uzunluguna göre degismektedir.Normal trafik sinyalizasyonunda kırmızı ve yesil ısık süreleri sabittir vedegismez. Bu projede uygulama sonuçları her iki normal saykıllı trafiksinyalizasyonu ve bulanık mantık kontrolörü ile yapılan sinyalizasyon için ayrı ayrıyapılmıstır. Geçen araç sayısı ve toplam gecikme zamanını belirlemek için tablolarolusturuldu ve her bir kontrolör tipi birbirleriyle karsılastırıldılar ve aralarındakifarklılıklar açıkça görüldü.Anahtar kelimeler : Bulanık mantık denetleyicisi, trafik sinyalizasyonu, trafikkavsagı, akıllı trafik ısıkları, araç kuyrukları.
dc.description.abstractIn this thesis, an intelligent traffic intersection signalisation system is designed andimplemented by hardware. The time period of the lights are determined by intelligentcontroller based on fuzzy logic. The most famous traffic control form is four waytraffic lights intersection systems. In this study a four way traffic intersectionsimulation system was realized. The main arter was thoght west-east way in whichthe traffic density flows and North-South way was second arter of traffic flowing.Because of practising the application under real traffic conditions was risky andfinding such an envorement was diffucult, the Project was simulated by electronichardware. It was made for every direction a circuit of vehicle yielding andsimulating circuit. For every vehicles, the delay time and the number of vehicle hasbeen examined . In fuzzy logic control, for the period of red light and the greenlight, the vehicle ques in the lines was designed as a input parameter . The timingperiod of the lights has been changed to the long of the vehicle ques . In normaltraffic signallisation the period of red and green light is constant and doesn?tchanges. In this Project both the application for normal traffic signalisation and fuzzylogic controlled traffic signalisation was made separately . To determine the numberof passing vehicles and total delay time of vehicles the tables was formed and wascompared the two type of controller to each other and the differencies between themwas seen clearly.Keywords : Fuzzy logic controller, traffic signalisation, traffic intersection,intelligent traffic lights, extending period, vehicle ques.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectElektrik ve Elektronik Mühendisliğitr_TR
dc.subjectElectrical and Electronics Engineeringen_US
dc.titleAkıllı trafik sinyalizasyonu
dc.title.alternativeIntelligent traffic signalisation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentElektronik ve Haberleşme Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTraffic control
dc.identifier.yokid9006285
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid232748
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess