Show simple item record

dc.contributor.advisorKiriş Avaroğulları, Ayten
dc.contributor.authorKaraçağil, Canan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:06:57Z
dc.date.available2020-12-29T13:06:57Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419535
dc.description.abstractBu araĢtırmanın amacı, ortaokul 7. sınıf Sosyal Bilgiler dersi „Türk TarihindeYolculuk‟ Ünitesi‟nde öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri kullanımının öğrencibaĢarısına etkisini ortaya koymaktır. AraĢtırma, 2012 - 2013 eğitim öğretim yılınınikinci yarıyılında Muğla MenteĢe ġahidi Ortaokulu‟nda öğrenim gören toplam 60öğrenci ile yürütülmüĢtür. AraĢtırmanın amacı doğrultusunda deney ve kontrolgruplarına, deneysel iĢlem öncesi ve sonrasında, ilgili literatürlerin taranıp, alanuzmanlarının görüĢleri alınarak hazırlanan, güvenirlikleri kanıtlanmıĢ olan 25maddeli çoktan seçmeli baĢarı testi uygulanmıĢtır.AraĢtırma sonucu elde edilen bulgulara göre son test baĢarı puanları açısından deneygrubu öğrencileri kontrol grubu öğrencilerine göre daha baĢarılı olmuĢlardır. Deneygrubu öğrencilerinin öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri ile ilgili düĢünceleri yazılıolarak tespit edilmiĢ, öğrenciler öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin anlama veöğrenme açısından kendilerine yardımcı olduğunu belirtmiĢlerdir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Öğrenme Amaçlı Yazma, Sosyal BilgilerdeÖğrenme Amaçlı Yazma
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the impact of writing to learn activities onstudent achievement in the unit of `Journey in the Turkish History` of the 7th gradeSocial Studies. The study was conducted with a total of 60 students of Muğla ġahidiSecondary School in the second semester of the 2012-2013 academic year. Inaccordance with the study, 25 item multiple – choice achievement test which wasproved reliable and prepared in consultation with experts in the field before and afterthe experimental procedure by scanning the related literature was conducted on theexperimental groups and control groups consisting of 60 students.According to the findings from the study, the students in the experimental groupwere more successful than the students in the control group in terms of achievementpoints of the final test. Student‟s thoughts about writing to learn activities wasestablished and students in the experimental group specified that writing to learnactivities help them to understand and learn.Keywords: Social Studies, Writing to Learn, Writing to Learn in Social Studiesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler derslerinde öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri kullanımının öğrenci akademik başarısına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of using writing to learn activities in social studies on students' academic achievement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmWriting activity
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.identifier.yokid10048005
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid377621
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess