Dijital öyküleme yönteminin öğrencilerin akademik başarı ile öğrenme ve ders çalışma stratejilerine etkisi
dc.contributor.advisor | Duman, Bilal | |
dc.contributor.author | Göçen, Güler | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:06:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:06:56Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419526 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın genel amacı dijital öyküleme yöntemine dayalı öğrenimin öğrencilerin akademik başarıları ile öğrenme ve ders çalışma stratejilerine etkisinin incelenmesidir. Araştırma, 2013-2014 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalında öğrenim gören ve `Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı` dersini almakta olan 2. sınıf öğrencileriyle yürütülmüştür. Dokuz hafta süren araştırmada gerçek deneme modellerinden öntest-sontest kontrol gruplu deneysel model kullanılmıştır. Deneysel süreçte 41 kişiden oluşan deney grubuna dijital öyküleme yöntemine dayalı öğretim, 39 kişiden oluşan kontrol grubuna ise Powerpoint sunum destekli öğretim uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen `Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersine Yönelik Başarı Testi` ile Weinstein, Palmer ve Schulte (1987) tarafından geliştirilen, Türkçe geçerlik-güvenirlik çalışmaları Köymen (1994) tarafından gerçekleştirilen `Öğrenme ve Ders Çalışma Stratejileri Envanteri (ÖDÇSE)` kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, veri toplama araçlarının deneysel işlemlerden önce ve sonra kullanılmasıyla elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 17.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde Kolmogorov-Smirnov testi, Levene'nin Varyansların Homojenliği testi, bağımlı gruplar t-testi, bağımsız gruplar t-testi, Mann Withney U testi ve Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır.Verilerin analizinden elde edilen bulgulara göre deney ve kontrol gruplarının deneysel işlemler sonrası akademik başarılarının arttığı tespit edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda dijital öyküleme yöntemine göre öğrenim gören deney grubunun akademik başarılarında, Powerpoint sunum destekli öğretime göre öğrenim gören kontrol grubuna göre daha fazla artış olduğu belirlenmiştir. Deneysel süreç sonunda deney grubunun öğrenme ve ders çalışma stratejileri toplam puanları ile tutum, kaygı, konsantrasyon, ana fikirlerin seçimi ve test stratejileri boyutları puanlarında dijital öyküleme yöntemine dayalı öğretim yapılan deney grubu lehine anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre dijital öyküleme yönteminin akademik başarıyı artırma ile öğrenme ve ders çalışma stratejileri kullanımı üzerinde Powerpoint sunum destekli öğretime göre daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The main aim of this study is to investigate the effect of digital storytelling on students' academic success and learning and study strategies. The study was conducted with sophomore students who were taking `Instructional Technologies and Material Development` course in Class Teaching Program in Mugla Sitki Kocman University Faculty of Education in 2013-2014 academic year spring semester. In this 9-week period study, experimental model with pre-test and post-test control group was applied. In the experimental period, experimental group with 41 individuals were implemented digital storytelling based instruction and control group with 39 individuals were implemented Powerpoint based instruction model. As data collection instrument, `Instructional Technologies and Material Development Course Efficacy Test` developed by the researcher and `Learning and Study Strategies Inventory (LASSI)` developed by Weinstein, Palmer and Schulte (1987) and of which Turkish validity-reliability studies were implemented were applied in the study. Data collection instruments were applied before and after the experimental process and the data were collected. Obtained data were analyzed via SPSS 17.0 package program. In the data analysis, Kolmogorov-Smirnov test, Levene's Variances Homogenity test, dependent groups't-test, independent groups't-test, Mann Withney U test and Wilcoxon signed series test were used. In the results of data analysis, it was observed that experimental and control groups' academic achievement increased after experimental process. According to the results, it was determined that academic achievement of experimental group students who were exposed to digital storytelling instruction showed higher success than the control group students who were exposed to Powerpoint based instruction method. At the end of the experimental period, it was determined that there was a significant difference between experimental group's learning and study strategies total scores and attitude, anxiety, concentration, main ideas selection and test strategies perspectives' scores in countenance of experimental group who was exposed to digital storytelling based instruction. Accoring to the study results, it was found that digital storytelling method was more effective than Powerpoint based presentation method on academic achievement and learning and study strategies. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Dijital öyküleme yönteminin öğrencilerin akademik başarı ile öğrenme ve ders çalışma stratejilerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of digital storytelling method on students' academic achievement and learning and study strategies | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Digital story | |
dc.subject.ytm | Digital storytelling | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Study methods | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.identifier.yokid | 10059171 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 387198 | |
dc.description.pages | 182 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |