Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzaydın, Arif
dc.contributor.authorDeğirmenci, Mehlika Seda
dc.date.accessioned2020-12-29T13:06:55Z
dc.date.available2020-12-29T13:06:55Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-04-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419524
dc.description.abstractİşletmelerin yenilikçi düşünce ve iş modelleriyle üretmiş oldukları hizmet veya ürünü son tüketiciye ulaştırıncaya kadar sistemli bir pazarlama çalışması ve bu pazarlamanın performansını izlemesi gerekmektedir. Eğer üretilen ürün ya da hizmet son tüketiciye ulaştırılmasında aksaklık yaşanır ise yenilikçi düşence ve iş modelleri sonuçsuz kalacaktır. Bunun bilincinde olan işletmeler pazar paylarını artırmak ve pazardaki değişimin nabzını tutabilmek adına pazarlamada yenilikler oluşturmakta ve bu yenilik sürecinin işleyişini sistematik olarak takip etmektedir.Bu çalışmada pazarlama performansına yeniliğin etkisi konusu ele alınmıştır. Bu kapsamda araştırma katılımcılarının yaş cinsiyet eğitim durumu işletmedeki çalışma süresi ve çalışanların meslekteki çalışma süreleri gibi değişkenler ile pazarlama performansı ve yenilik boyutlarının farklılık arz edip etmediği düşüncesi incelenmiştir.Araştırma üç kısımdan oluşmaktadır. Birinci kısımda pazarlama ve yenilik, ikinci kısımda pazarlama ve yenilik ilişkisi ve üçüncü kısımda materyal ve yöntem yer almaktadır. Bu çalışma Gaziantep'te gıda sektöründe faaliyet gösteren Zümrüt Gıda A.Ş çalışanlarına uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen bilgiler dahilinde pazarlama performansına yeniliğin etkisi tespit edilmiştir. Katılımcıların işletmedeki çalışma süreleri ile yenilik arasında bir ilişki tespit edilememiştir. Araştırma kapsamında pazarlama performansına yeniliğin etkisi, cinsiyet, yaş, eğitim durumu ve mesleki çalışma süreçleri arasında ilişki tespit edilmiştir. Bununla birlikte katılımcıların işletmedeki çalışma süreleri ile yenilik arasında bir ilişki tespit edilememiştir.
dc.description.abstractThe companies need to follow the marketing performance and marketing work, products which includes goods and service must be produce by innovative idea and business model for transport the consumers. If there would be a problem the transport the goods or service to consumers the innovative ideas and business models are will be ineffective. The firms which has that ideas increase the marketing share and catch the pulse of sector, they have try to create New innovative ideas and follow them by systematicly.In the case try to explain the impact of innovation on marketing performance. The research includes of participants demographic features like age, gender, scholarship, working times with marketing performance and innovative models differences.Research has written by three parts. In first part marketing and innovative, in second part relations of markenting and innovative, in third part includes material and method. This research was applied a firms employees which located in Gaziantep ZÜMRÜT GIDA AŞ. The research explains positive relations with marketing performance between innovative. There is no conclusions between participants working time and innovative. But through the research, reach conclusions gender, age, educational status between impact of innovation on marketing performance. At the same time participants working time does not have a relation with innovative.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePazarlama performansına yeniliğin etkisi: Gıda sektöründeki işgörenlerin bakış açısı
dc.title.alternativeThe impact of innovation on marketing performance: Perspective of those who work in the food sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-16
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFood sector
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmInnovativeness
dc.identifier.yokid10193324
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid506657
dc.description.pages184
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess