Kıbrıs tarihi ve önemi konusunun sosyal bilgiler ders kitaplarındaki yeri ile ilgili analiz çalışması
dc.contributor.advisor | Yıldız, Özgür | |
dc.contributor.author | Şimşir, Ömer Kemal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:06:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:06:54Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419517 | |
dc.description.abstract | Kıbrıs, tarih boyunca Doğu Akdeniz'deki kilit konumu nedeniyle hakimiyet mücadelelerine sahne olmuştur. Günümüzde bu adada varlığını sürdüren Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC), Türkiye'nin 20 Temmuz 1974'te gerçekleştirdiği: `Kıbrıs Barış Harekatı` sonrasında gelişen olaylar neticesinde kurulmuştur. Türkiye'nin derin bir tarihle bağlı olduğu bu ülke; Suriye, Mısır, İsrail ve Lübnan gibi Doğu Akdeniz'in önemli devletlerine çok yakın olması nedeniyle vazgeçilmez bir jeostratejik öneme sahiptir. Gelişen olaylar zincirinde oluşan `Kıbrıs Sorunu` uzun yıllar boyunca Türkiye'nin gündemini meşgul etmiş, dış politikasını derinden etkilemiştir. Günümüzde bu sorun Türkiye'ye gerek AB, gerekse uluslararası alanda halen engeller teşkil etmektedir.Bu araştırmanın amacı, Kıbrıs Tarihi ve önemi konusunun İlköğretim Sosyal Bilgiler (6 ve 7) ve T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük öğretim programında ve ders kitaplarında ne kadar yer verildiğini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi deseni kullanılmıştır. Dokümanlar Türkiye ve KKTC'nin Talim Terbiye Kurulu (TTK) aracılığıyla elde edilmiştir. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile çözümlenmiştir.Araştırmanın bulgularından elde edilen sonuca göre; incelenen ders kitapları ve öğretim programlarında araştırma konusuna Kıbrıs Tarihi ve önemini ifade edecek düzeyde değinilmediği sonucuna varılmıştır. Bu sonuca bağlı olarak önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | Throughout its history Cyprus was always involved in sovereignty conflicts due to its key position in the eastern Mediterranean. The today existing Turkish Republic of Northern Cyprus (TRNC) was established after the events caused by the Cyprus peace operation implemented by Turkey on July 20th, 1974. This country Turkey is connected to with a profound history has an essential geostrategical importance as major east Mediterranean countries like Syria, Egypt, Israel and Lybia. The outgrowth of events ended in the 'Cyprus Problem' which occupied Turkey's agenda for many years and had a deep influence on its foreign politics. Nowadays this problem is still an obstacle for Turkey with regard to the EU and also international matters.The aim of this study is to figure out how much the topic 'History and Importance of Cyprus' is discussed in Social Sciences of Primary Education (6 and 7) and in the programme of Turkish Revolution History and Ataturkism education and in schoolbooks. Accordingly, in this study document review pattern was used as qualitative research method. The documents derive from Turkish Historical Society (TTK) of Turkey and TRNC. Acquired data is solved by the descriptive analysis method. According to the findings of the study the conclusion can be drawn that in the examined schoolbooks and education programmes the topic of this study is not referred to representatively concerning History and Importance of Cyprus. Regarding this outcome some suggestions are made. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kıbrıs tarihi ve önemi konusunun sosyal bilgiler ders kitaplarındaki yeri ile ilgili analiz çalışması | |
dc.title.alternative | Analysis of appearance of the topic history and importance of Cyprus in schoolbooks of social studies | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Cyprus | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Cyprus problem | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.identifier.yokid | 10060877 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 412181 | |
dc.description.pages | 98 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı |