Amerikan arşiv belgeleri ışığında İstanbul Robert Koleji
dc.contributor.advisor | Yıldız, Özgür | |
dc.contributor.author | Yavaşer, Refika | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:06:48Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:06:48Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419478 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Türkiye'de açılan Amerikan okullarından birisi olan İstanbul Robert Koleji'nin kuruluşundan günümüze kadar olan süreçte gelişimini ve kolejin eğitim öğretim faaliyetlerini arşiv belgeleri ışığında araştırmayı amaçlamaktadır. Türkiye'de açılmış olan Amerikan kolejleri eğitim konusunda etkili olmuştur. Bu okullardan biri de 1863 yılında İstanbul'da açılan Robert Koleji'dir. Araştırmada Robert Koleji'nin kuruluşundan itibaren tarihçesi ve eğitim faaliyetleri ele alınmıştır. Araştırmanın sonucunda okulun Amerikan misyonerleri tarafından açıldığı, müdür ve öğretmenlerinin genellikle Amerikalılardan seçildiği görülmüştür. Araştırmada incelenen belgelerden okulda farklı milliyet ve dinlerden öğrencilerin eğitim aldığı anlaşılmaktadır. Kolejde eğitim alan öğrencilerden Ermeni, Rum ve Bulgarların çoğunlukta olduğu görülmüştür. Kolejde modern bilimlere ve dil eğitimine önem verilmektedir. Öğretim dili İngilizce olan kolejde dil eğitimine kurulduğu yıllardan itibaren büyük önem verildiği incelenen belgelerde ortaya çıkmıştır. Kolejde sosyal ve kültürel faaliyetlere önem verilmekte olup müzik ve spor alanlarında da çalışmalar ihmal edilmemiştir. Araştırmada kolejden mezun olan öğrenciler arasında Türkiye ve bazı Avrupa ülkelerinde de topluma yön veren ve etkili olan önemli kişilerin bulunduğu görülmüştür. 1971 yılında yüksek kısmını Boğaziçi Üniversitesi'ne devreden kolej Amerikan Kız Koleji ile birleşmiştir. Robert Lisesi, günümüzde verdiği eğitim ve öğrencilerinin başarısı ile adından söz ettiren bir lise olarak varlığını sürdürmektedir. Araştırmada kolejin günümüzdeki eğitim çalışmaları da ortaya konulmuştur. | |
dc.description.abstract | This study aims to research into the progress of Robert College of İstanbul, which is among one of American schools opened in Turkey, and its educational activities in the light of archival file.American Colleges in Turkey have influenced on education. One of these schools is Robert College of İstanbul opened in 1863. In this study, training activities and the history of Robert College since its foundation are investigated. Following the searches, it has been seen obviously that the school was opened by American missionaries and teachers and the directors of the school were chosen by Americans in general. Researched documents show that students from different nations and religions had education in the college. Among them, Greeks, Armenians and Bulgarians are predominant. Modern science and language training are given importance. Especially language training has been highly important in the college whose medium of instruction is English since it was founded. Social and cultural activities are stressed on, especially in the fields of music and sport. It has also been seen that some graduates of the college have directed the society and have influence on the society in Turkey and some European countries. The college was combined with American College for Girls and transferred its higher education departments to İstanbul Bosphorus University in 1971. Robert College still submits as a high school which comes into attention with quality of education it provides and success of its students. In the study, training activities of the college in the present day are revealed as well. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Amerikan arşiv belgeleri ışığında İstanbul Robert Koleji | |
dc.title.alternative | Istanbul Robert College in the light of American archive documents | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education activities | |
dc.subject.ytm | Effectiveness of training | |
dc.subject.ytm | Educational history | |
dc.subject.ytm | United States of America | |
dc.subject.ytm | American colleges | |
dc.subject.ytm | Documents | |
dc.subject.ytm | Archives | |
dc.subject.ytm | Robert College | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Missionary schools | |
dc.identifier.yokid | 10062232 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 412180 | |
dc.description.pages | 263 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı |