Show simple item record

dc.contributor.advisorGüner, İbrahim
dc.contributor.authorTaş, Taçkin Atakan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:06:47Z
dc.date.available2020-12-29T13:06:47Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419474
dc.description.abstractBütün alanlarda olduğu gibi eğitim alanında da uygulamalı çalışmalar belli kuramsal kavram ve ilkelere göre, hedefler, programlar, materyaller, eğitim-öğretim süreçlerinin geliştirilmesi ve tatbik edilmesi ise belli kuramsal temellere göre yapılmaktadır. Sosyal Bilgiler, bireyleri çevreleri ile iletişimini ve etkileşimini zaman ve yer boyutu içerisinde araştıran önemli bir derstir. Sosyal Bilgiler, okullarda iyi ve sorumlu yurttaş yetiştirilmesi hedefi ile çocuklara sosyal hayatla alakalı temel bilgi, yetenek, davranış ve değerlerin edindirildiği bir eğitim alanıdır. Sosyal Bilgiler dersi, I. ve II. Kademelerde bulunan, konularını gerçek hayattan alan, bu yönü ile hayat ile bütünleşen bir derstir. Sosyal Bilgiler dersinde çocuklara, gerçek hayat problemleri ile yüz yüze bırakılarak sorun çözme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yarattığı çözüm yollarını paylaşma, işbirliği içinde olma, tartışmalara iştirak etme vb. yetenekler edindirilmektedir. Bu çalışmanın amacı: `Sosyal Bilgiler ders kitabında yer alan etkinliklerin çeşitli değişkenler açısından öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesidir.` Araştırma, tarama modelinde düzenlenmiştir. Çalışma grubunu 2013-2014 öğretim yılında Muğla ili Yatağan İlçesinde bulunan 28 İlkokul, 9 Ortaokul olmak üzere toplam 37 okulda görev alan 25 kadın 30 erkek olmak üzere toplam 55 öğretmen oluşturmaktadır. Bu araştırmada verileri toplamak için öğretmen hakkında kişisel bilgi edinmek için uygulanan kişisel bilgi formu, çalıştıkları okul ile ilgili bilgi formu ve öğretmenlerin program kazanımlarına ilişkin duygu ve düşüncelerini öğrenmek için hazırlanan görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma sürecinde elde edilen verilerin çözümlenmesi için SPSS istatistik programı kullanılmıştır. Bağımsız değişkenlerin karşılaştırılması için iki farklı test uygulanacaktır. Burada kullanılacak olan Mann Whitney U testi parametrik Independent Sample t testinin karşılığı olarak bilinmektedir ve iki bağımsız değişken için kullanılır. Kullanılacak olan diğer bir test ise Kruskall Wallis testi olarak bilinmektedir. Bu test parametrik One-Way Anova testine karşılık gelecektir ve bu testin kullanılabilmesi için yine iki bağımsız değişken olmalıdır. Cronbach's Alpha değeri araştırmayı inceleyen ölçeğin güvenilirlik düzeyinin bir göstergesidir. Bu değer %96 olarak belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre: Öğretmenlerin hizmet süresi, mezun olduğu eğitim kurumu, ders verdikleri sınıfların öğrenci mevcudu, öğretmenlerin kendilerine tahsis edilmiş dersliğinin olması, ilçe merkezinde çalışma durumu, dersliklerde bilgisayar ve internet bulunması, öğretmenlerin Sosyal Bilgiler ders kitabı etkinlikleri ile ilgili hizmetiçi eğitim alma durumlarının öğretmenlerin Sosyal Bilgiler ders kitabı etkinliklerine ilişkin görüşleri üzerinde etkili olmadığı belirlenmiştir.
dc.description.abstractIn education, like all other areas, practical studies are also done by specific concepts and principles, while the targets, programs, materials, improving and applying the process of education and training are done by some particular basis. Social Science is an important lesson which researches the communication and interaction of individuals with their environments within place and time dimension. Social Science is an area of education that the children's obtained basic information related with social life, ability, behavior and values with the aim of edification of good and responsible citizens in schools. Social Science is a lesson, situated at 1st and 2nd stages, takes its topics from real life and integrates with life at this aspect. Children, in social science lessons, are obtained some abilities, solving problems, critical and creative thinking, share remedies, cooperation, participate in discussions etc. by letting face with real life problems, The purpose of this study is the assessment of activities in Social Science textbooks in line with teachers' opinions according to various variables. The research is designed as a literature review model. 55 teachers, 25 female and 30 male, working at 37 schools including 28 primary and 9 secondary schools in Yatağan Town of Muğla in 2013-2014 academic year, form the working group. Personel information form, applied to obtain personel information about teachers, information form about schools that they work in and interview form, to learn teachers' feelings and opinions about program recoveries, are used for data collection in this research. SPSS Statistics Program is used to analyze datas obtained during reseach. For the comparison of independent variables two different tests will be applied. The Mann Whitney U Test-used here-is known as the parametric equivalent of the independent samples t-test and used for two independent variables. Another test will be used here is known as the Kruskal–Wallis test. This test is the parametric equivalent of the One-Way Anova test and two independent variables are needed to be used. Cronbach's Alpha coefficient is the indicator of the reliability level of scale that analyze the research. This value is determined as 96 %. According to the results of research: İt is detected that the years of experience, school graduated from, the number of students in classes, the classes that belong to teachers, working conditions in town centers, availability of computer and the internet in classes, and in-service education related to social science activities have no effect on teachers' opinions related to activities in Social Science textbooks.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler ders kitabı etkinliklerinin öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi: Yatağan örneği
dc.title.alternativeAssesment of the social science book's activities regard of teachers' opinion: Yatağan example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmEfficiency
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid10078555
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid412186
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess