Öğretim teknolojisi ve materyal tasarımı dersinin İngilizce öğretmenlerinin mesleki kazanımlarına etkisi (Muğla ili örneği)
dc.contributor.advisor | Görgen, İzzet | |
dc.contributor.author | Aslan, Bilge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:06:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:06:46Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419466 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma hizmet öncesi dönemde öğretmen adaylarının zorunlu dersi olan Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı dersinin İngilizce öğretmenlerinin mesleki kazanımlarına etkisini araştırmak için hazırlanmıştır. Çalışmaya 67 kadın, 38 erkek olmak üzere toplam 105 İngilizce öğretmeni katılmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen anket uygulaması ile katılımcılardan dersin hedef kazanımlarına ilişkin değerlendirmeler toplanmış ve incelenmiştir. Elde edilen bulgular katılımcıların, cinsiyet, mezun oldukları bölüm, dersin üniversitede işleniş biçimi, dersi veren öğretim elemanı ve mevcut kıdemlerine göre değerlendirilmiş ve farklılıklar incelenmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların dersi, materyal tasarım ve kullanım; öğretim teknolojileri ve kullanım, dil öğretim etkinliklerinde öğretim teknolojileri ve materyal kullanım becerilerine ilişkin kazanımlarında hiç etkili bulmadıkları sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Sözcükler: öğretmen eğitimi, öğretim teknolojileri ve materyal tasarım dersi, teknoloji, materyal tasarım, dil eğitimi | |
dc.description.abstract | This study was aimed to reveal the effects of the Instructional Technologies and Material Design course, which is a must course for teacher candidates in pre-service curriculum, on English language teachers' professional skills in teaching. 105 English language teachers composed of 67 female and 38 male, participated in the study. Participants' responses for the professional skills related to course objectives were obtained through 5 Likert type questionnaire, developed by the researcher. The data were analyzed in terms of gender, department, the method of the course, the academic staff and participants' work experience. According to the results, it is revealed that participants do not find Instructional Technologies and Material Design course effective on professional skills in terms of material design and use, instructional technologies and use, and instructional technologies and material utilization in language teaching.Key words: teacher education, instructional technologies and material design course, technology, material design, language teaching | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretim teknolojisi ve materyal tasarımı dersinin İngilizce öğretmenlerinin mesleki kazanımlarına etkisi (Muğla ili örneği) | |
dc.title.alternative | Effects of the instructional technologies and material design course on English language teachers' teaching competencies (Muğla city sample) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Instructional technologies and material development course | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Occupational success | |
dc.identifier.yokid | 10077650 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 410681 | |
dc.description.pages | 125 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |