Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Oğuz
dc.contributor.authorAyyildiz, Tuğba
dc.date.accessioned2020-12-29T13:06:45Z
dc.date.available2020-12-29T13:06:45Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419462
dc.description.abstractÇalışma, Muğla İli Köyceğiz ilçesinde kurulmak istenen HES (Hidroelektrik Santrali)'e karşı verilen mücadelenin yöre halkının doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilir değerlendirilmesi kapasitesi üzerine etkisinin araştırılmasını konu almaktadır. Araştırma Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi (BAP)'nin desteği ile yürütülmüştür. Bu kapsamda, Köyceğiz-Yuvarlakçay Hidroelektrik Santrali'ne karşı verilen mücadelede doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilir değerlendirilmesi için yöre halkının ve diğer paydaşların oynadığı rol bütüncül bir şekilde ele alınmıştır. Uygulamalı saha araştırması olarak planlanan çalışma, amaçlı örnekleme yoluyla ulaşılan katılımcılarla yüz yüze görüşme tekniğine göre yürütülmüş ve veriler nitel çözümleme teknikleriyle analiz edilmiştir. Bu doğrultuda araştırmanın çalışma grubunu, Muğla ili Köyceğiz, Ortaca, Marmaris, Fethiye ilçelerinin bulunduğu bölgede HES'e karşı yürütülen mücadeleye katılan yöre halkı ve aktivistler oluşturmaktadır. Bunun yanında, farklı bakış açılarını ortaya koyabilmek için yerel yöneticiler, kamu yöneticileri ve bilim insanları da araştırmanın çalışma grubuna dâhil edilmiştir. Veri toplama aracı her bir paydaş için ayrı ayrı hazırlanmıştır. Birinci bölümde, katılımcıların demografik özellikleri incelenmiş, ikinci bölümde araştırmaya ilişkin açık uçlu sorular sorulmuştur. Verilerin analizi ve çözümlenmesinde nitel analiz yöntemlerinden içerik analizi yönteminden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, HES'e karşı çevreci aktivistlerin desteğiyle verilen mücadelenin yöre halkının doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilir değerlendirilmesi kapasitesini önemli ölçüde artırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu durum, çevre eğitimi süreçlerinde doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilir şekilde değerlendirilebilmesi için `katılım`,`sorumluluk alma` ve `tepki gösterme` becerilerini artırıcı yaşantılara daha ağırlıklı şekilde yer verilmesinin gereğini ortaya koymaktadır.
dc.description.abstractThe study, to be established in Muğla Province Köyceğiz protect the natural resources of the local people's struggle against the desired and sustainable HPP (Hydroelectric Power Plant) is subject to investigate the effects of evaluation capacity. Muğla Sıtkı Koçman University (MSKU) Research Unit of Scientific Research Projects (BAP) was carried out as project work with support. In this context, Köyceğiz-Yuvarlakçay Hydroelectric Plant conservation of natural resources and sustainable in the struggle against the local people and other stakeholders to assess the role is discussed in a holistic manner. The study, planned as the applied field research, carried out by the participants for face-to-face interviews were achieved through the sampling and analysis of qualitative data analysis techniques. The study group of the research in this direction, Muğla Köycegiz, Dalyan, Marmaris, Fethiye district in the area where HPP involved in the fight against forms of local people and activists. In addition, local authorities in order to put forward different perspectives, people, public administrators and science in the research were included in the study group. The data collection tool has been prepared separately for each stakeholder. In the first part, examined demographic characteristics of the participants, open-ended questions were asked for the second part of the research. Data analysis and an analysis of the qualitative content analysis method was used for analysis. As a result, it reached the protection of natural resources with the support of local people's struggle against environmental activists and the capacity of HPP evaluation concluded that sustainable significantly increase. In this case, protection of natural resources, environmental education process and sustainable manner in order to assess `participation`, `take responsibility` and `not react` skills reveals the need to be included in the weighted more ways to increase the life.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleDoğal kaynakların korunması ve sürdürülebilir değerlendirilmesinde sivil inisiyatiflerin rolü
dc.title.alternativeThe role of civil initiative on protection of naturel resource and sustainable use
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSustainable environment
dc.subject.ytmNature conservation
dc.subject.ytmEnvironmental protection
dc.subject.ytmEnvironmental movements
dc.subject.ytmEnvironmentalism
dc.subject.ytmNatural resources
dc.subject.ytmProtection policies
dc.subject.ytmProtection
dc.subject.ytmHydroelectric power plants
dc.subject.ytmNongovernmental organizations
dc.identifier.yokid10088748
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid412176
dc.description.pages155
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess