Show simple item record

dc.contributor.advisorCan, Şendil
dc.contributor.authorAksay, Eren Çağri
dc.date.accessioned2020-12-29T13:06:45Z
dc.date.available2020-12-29T13:06:45Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2020-11-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419458
dc.description.abstractBu çalışma; 1994 - 2014 yılları arasında Fen Eğitimi'nde Çoklu Zekâ Kuramının uygulanmasına ilişkin, Türkiye'de yapılan Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri, Ülke genelinde düzenlenen eğitim bilimleri ve fen eğitimi kongrelerinde/sempozyumlarında sunulan bildirilerile süreli yayınlarda (bilimsel dergilerde) yayımlanan makalelerin taraması sonucu oluşturulan açıklamalı bibliyografya çalışmasıdır. Çalışma doküman analizi yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmalara ait dizinler, önce elde edilen bulguların araştırma yöntemlerine göre derlenerek `Araştırma Yöntemlerine Göre Çalışmalar Dizini` başlığı altında toplanması ve daha sonra araştırmanın uygulandığı eğitim düzeyine göre gruplandırılarak yazar soyadlarının alfabetik sırayla verilmesi sonucu oluşturulmuştur. Ayrıca hem nicel hem de nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı çalışmalar `Nicel Araştırma Yöntemi İle Hazırlanmış Çalışmalar` başlığı altında verilmiştir. Öğretmen ve öğrenci görüşlerinin yer aldığı çalışmalar ise `Nitel Araştırma Yöntemi İle Hazırlanmış Çalışmalar` başlığı altında sunulmuştur. Verilerin elde edilmesi sürecinde Yüksek Öğretim Kurulu'nun Ulusal Tez Merkezi Veri Tabanı, süreli yayınlar (bilimsel dergiler) ile Türkiye genelinde düzenlenen kongreler/sempozyumlar taranmış, ayrıca internet arama motorlarından faydalanılmıştır. Çalışma sonucunda Türkiye'de Fen eğitiminde Çoklu Zekâ Kuramı uygulamaları ile ilgili çalışmaların 2002-2013 yılları arasında yoğunlaştığı görülmüştür. Ülkemiz genelinde bu alanda yürütülen çalışmaların daha çok nicel araştırma yöntemleri ile yürütüldüğü gözlemlenmiştir. Türkiye'de Fen eğitiminde Çoklu Zekâ Kuramı uygulamaları ile ilgili nicel araştırma yöntemleri ile yürütülen çalışmalardan okul öncesi düzeyde; nitel araştırma yöntemleri ile yürütülen çalışmalardan ise ilkokul ve üniversite düzeyinde yayınlanmış çalışmaya rastlanmamıştır.
dc.description.abstractThe present study is an explanatory bibliography study conducted on the basis of the review of the Master's and Doctorate theses written, papers presented in educational sciences and science teaching conferences/seminars and articles published in periodicals (scientific journals) related to the application of multiple-intelligence in science teaching in Turkey in 1994 – 2014. The study was carried out through document analysis. The sets of the related studies first were compiled according to the research method used and subsumed under the title of `Sets of Studies according to the Research Method` and then they were classified according to the level of the education where the study was conducted and then presented through the alphabetic ordering of the author's surname. Moreover, the studies employing both qualitative and quantitative research methods were presented under the title of `Studies conducted with Quantitative Research Method`. The studies including the opinions of both teachers and students were presented under the title of `Studies conducted with Qualitative Research Method`. In the collection of the data, National Thesis Center Database of the Council of Higher Education, periodicals (scientific journals) and conferences and symposiums held across Turkey were searched and internet search engines were also used. As a result of thestudy; it has beenseenthatthere is a density in thestudies in thefield of MultipleIntelligences in ScienceEducation in Turkeybetweentheyears 2012 and 2013. It is alsoobviousthatthestudiesconducted in Turkeyhaveapplied a quantitativeresearchmethods. It has not beenfoundedanystudy in thefield of ScienceEducationconductedwith a quantitativeresearchmethodologyaboutMultipleIntelligences on thelevel of Pre-School Educationandanystudywith a qualitativeresarchmethodolgy on thelevel of PrimaryEducationandBachelorDegreeTurkey.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBibliyografyatr_TR
dc.subjectBibliographyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkiye`de fen eğitiminde Çoklu Zekâ Kuramı uygulamaları ile ilgili çalışmalar bibliyografyası
dc.title.alternativeBibliography of the research reletad to the aplication of Multiple - Intelligence Theory in science teaching in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-10
dc.contributor.departmentİlköğretim Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmMultiple Intelligence Theory
dc.subject.ytmScientific researchs
dc.subject.ytmScientific researchs
dc.subject.ytmMultiple intelligence
dc.subject.ytmBibliography
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmScience education
dc.identifier.yokid10077649
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid412177
dc.description.pages155
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess