Show simple item record

dc.contributor.advisorAkça, Gürsoy
dc.contributor.authorKocabiyik, Burcu
dc.date.accessioned2020-12-29T13:06:44Z
dc.date.available2020-12-29T13:06:44Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419454
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ahlaki ikilem yaklaşımına dayalı öğretimin öğrencilere adil olma değerinin kazandırılmasına etkisini belirlemektir. Ayrıca bu çalışma adil olma değerine ilişkin öğrenci görüşleri de alınmıştır.Araştırma, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Şahidi Ortaokulu'nda okuyan yedinci sınıf öğrencilerinden A ve B şubelerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın deney grubu öğrencilerine ahlaki muhakeme yaklaşımına dayalı ikilemlerle adil olma değerinin kazandırılmasına yönelik öğretim tekniği uygulanırken, kontrol grubu öğrencilerinde var olan eğitim süreci devam ettirilmiştir. Her iki gruba da Adil Olma Ölçeği, Ahlaki İkilem Testi uygulanmış, deney grubuna ise bunlara ek olarak Görüşme Formu da verilmiştir. Araştırmanın verilerinin çözümlenmesinde t- testi ve içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre ahlaki muhakeme yaklaşımına dayalı ikilemlerle değer öğretimi yapılan deney grubunun, var olan sürecin sürdürüldüğü kontrol grubuna göre değerleri içselleştirme konusunda daha başarılı olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of the study is determine to effect of dilemma based on moral reasoning at able to bring be fair values. Besides, The Study also cover views on student about being fair values.Research has been carried out by seven grade students of Şahidi secondary at A and B department. Applying to teaching technics rely on moral reasoning dilemma towards gaining be fair value to experimantal group students of study, current education process is sustained by control group student.Be fair scale, moral dilemma quiz is applied, and given interview form an addition to these to experimental group. T-test and content analysis is used at analysis of data. According to conclusion of study, value teaching with dilemma rely on moral reasoning approaching is done to experimental group, and according to control group, experimental group is more success about internalisation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAhlaki ikilem yaklaşımına dayalı öğretimin öğrencilere adil olma değerinin kazandırılma etkisi: Yedinci sınıf örneği
dc.title.alternativeEffect of di̇lemma based on moral reasoni̇ng at able to bri̇ng be fai̇r values: Example of seven grade
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMoral values
dc.subject.ytmEthical behaviour
dc.subject.ytmDilemma
dc.subject.ytmMorality
dc.subject.ytmBelief in a just world
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.identifier.yokid10086650
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid412183
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess